با جاذبه ها و تفریحات کرمان آشنا شوید

images 1686115657 64801549c66d9 - با جاذبه ها و تفریحات کرمان آشنا شوید

 

کرمان از آن دسته شهرهایی است که همه ما باید حداقل یک ‌مرتبه به آن سفر کنیم. این شهر فوق‌العاده که از هزاران سال پیش محل زندگی ایرانیان بود، با جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و فرهنگ غنی و جالب مردم دوست‌داشتنی‌اش حسابی مورد توجه گردشگران قرار دارد. کرمان و شهرهای اطرافش آن‌قدر مکان‌های دیدنی زیادی دارند که در یک سفر کوتاه نمی‌شود به همه آن‌ها سر زد. پس، حتی اگر قبلا هم با بلیط هواپیما تهران کرمان به این شهر رفته باشید، باز هم ممکن است بسیاری از جاهای دیدنی آن را ندیده باشید. در این مطلب شما را با بهترین جاذبه‌های کرمان آشنا می‌کنیم.

 

مجموعه گنجعلی خان؛ گنجی از دوران صفوی

هرکس که بلیط هواپیما تهران کرمان را می‌گیرد به مجموعه گنجعلی خان سر می‌زند. این مجموعه که در مرکز کرمان قرار دارد شامل میدان، مسجد، بازار، ضرابخانه، آب‌انبار، حمام، کاروان‌سرا و مدرسه می‌شود. هنر معماری دوران صفوی کاملا در این مجموعه زیبا مشهود است. مجموعه گنجعلی خان در دوران صفویه و توسط حاکم کرمان (گنجعلی خان) ساخته شد. در این مجموعه یک موزه مردم‌شناسی قرار دارد و ضرابخانه آن هم تبدیل به موزه سکه شده است. در مجموعه گنجعلی خان می‌توانید ساعت‌ها بگردید و کلی عکس بگیرید.

images 1686115657 64801549ce3e6 - با جاذبه ها و تفریحات کرمان آشنا شوید

 

گنبد جبلیه؛ تنها بنای تاریخی سنگی کرمان

درباره قدمت دقیق این گنبد عجیب اختلاف نظر وجود دارد. عده‌ای می‌گویند مربوط به دوره ساسانیان است و عده‌ای دیگر آن را مربوط به دو قرن پیش‌از میلاد مسیح می‌دانند. خوشبختانه گذر روزگار و حوادث طبیعی و غیر طبیعی باعث تخریب این بنای ارزشمند نشده‌اند. این بنای ویژه که گنبدی هشت ضلعی دارد، در حال حاضر تبدیل به موزه سنگ شده است و علاوه‌بر بازدید از خود گنبد، می‌توانید از موزه آن هم بازدید کنید.

 

حمام وکیل؛ چایخانه‌ای با معماری ویژه

حمام وکیل کرمان که حدود 120 سال از زمان ساختش می‌گذرد، معماری تلفیقی زندی و قاجری دارد. این بنای بزرگ که معماری باشکوه و چشم‌گیری دارد، حدود 33 سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به یک چایخانه سنتی شد. امروزه شما می‌توانید در حمام وکیل انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و فالوده کرمانی نوش جان کنید.

 

قلعه دختر کرمان؛ پرستشگاه آناهیتا

روی تپه‌های شرقی کرمان بنایی باستانی به نام قلعه دختر یا قلعه کهنه قرار دارد که برای ساخت آن از خشت و گل رس استفاده کرده‌اند. قدمت این قلعه به قرن‌ها پیش‌از اسلام باز می‌گردد و روزگاری محل پرستش آناهیتا، الهه ایران باستان بود.

 

عمارت باغ فتح‌آباد؛ زیباترین جاذبه کرمان در شب

یکی از مکان‌هایی که با خرید بلیط تهران کرمان باید به آن سر بزنید، باغ فتح‌آباد است. بعد از غروب خورشید و وقتی که چراغ‌های این مجموعه روشن می‌شود، زیبایی و شکوه آن با هیچ بنای دیگری در کرمان قابل مقایسه نیست. باغ بیگلربیگی یا باغ فتح‌آباد در دوران قاجار و به دستور فضلعلی خان بیگلربیگی ساخته شد. این باغ در فاصله 25 کیلومتری کرمان قرار دارد و می‌توانید از صبح تا حدود ساعت یازده شب از آن بازدید کنید. در این باغ رویایی و بسیار بزرگ، انواع امکانات رفاهی مثل چایخانه، رستوران و کافه هم وجود دارد. گشت و گذار در این باغ سرسیز در یک عصر دل‌انگیز و تماشای عمارت باشکوه آن که در شب غرق در نور می‌شود، یک روز خاطره‌انگیز را برایتان می‌سازد.

 

باغ شاهزاده ماهان؛ به زیبایی باغ فتح‌آباد

باغ فتح‌آباد تنها باغ بهشتی کرمان نیست. باغ شاهزاده ماهان هم نورپردازی خیره‌کننده‌ای در شب دارد. این باغ هم در دوره قاجار ساخته شده است. وقتی که وارد این باغ می‌شوید، سرسبزی و طراوت آن طوری توجه شما را جلب می‌کند که به‌طور کامل فراموش می‌کنید به یک منطقه خشک و کویری سفر کرده‌اید. باغ شاهزاده ماهان امکانات بسیار زیاد و جالبی دارد. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در مجموعه این باغ قرار دارند که شما را به یک وعده غذایی خوش‌مزه دعوت می‌کنند. همچنین می‌توانید از بازارچه صنایع دستی آن سوغاتی‌های کرمان را بخرید یا از قسمت اسب‌سواری آن اسب کرایه کنید. باغ شاهزاده ماهان از آن مکان‌هایی است که با خرید بلیط تهران کرمان حتما باید از آن دیدن کنید.

 

images 1686115657 64801549d1cd0 - با جاذبه ها و تفریحات کرمان آشنا شوید

 

کتابخانه ملی کرمان؛ مناسب برای عاشقان کتاب

ساخت این کتابخانه به اوایل دوران پهلوی بر می‌گردد. بنای این کتابخانه یک‌طبقه از آجر ساخته و با طاق‌های طرح‌دار و ستون‌های سنگی تزئین شده است. محوطه کتابخانه هم با حوض، آب‌نما و درختان سرو جلوه زیبایی به خود گرفته است.

 

موزه هنرهای معاصر کرمان

این موزه، دومین موزه بزرگ ایران بعد از موزه هنرهای معاصر تهران است که در آن آثار متعددی از هنرمندان مشهور را به نمایش گذاشته‌اند. آثار استاد سید علی اکبر صنعتی، نیمی از این موزه به خود اختصاص داده است و نیمی دیگر، مربوط به آثار دیگر هنرمندان ایرانی و خارجی است. اگر به آثار فرهنگی و هنری علاقه دارید، از دیدن این موزه پشیمان نخواهید شد.

 

ارزان‌ترین بلیط تهران کرمان را از فلای تودی بخرید

در شرایط کنونی احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی‌تان برای سفر به کرمان، هزینه‌های رفت و برگشت‌تان است. شما می‌توانید در سایت فلای تودی تمام بلیط‌های موجود برای سفر به کرمان را در کنار هم ببینید و مقایسه کنید. پس‌از پیداکردن بهترین و ارزان‌ترین بلیط موجود، تنها با چند کلیک می‌توانید آن را خریداری کنید. به جز خرید بلیط کرمان، امکان رزرو بهترین هتل های کرمان هم برای شما فراهم است.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR