هر آنچه باید درباره سفر به زاهدان بدانید

images 1686475642 6485937ab61db min - هر آنچه باید درباره سفر به زاهدان بدانید

 

زاهدان جایی است که طبیعت بکر آن برای افراد زیادی ناشناخته است و انتخاب کسانی است که می‌خواهد دنیای تازه‌ای را کشف کنند. اگر شما هم بلیط زاهدان تهیه کرده‌اید، پس حتما چندمین تجربه سفر شما به نقاط مختلف است؛ بنابراین نسبت به سایر افراد تجربه بیشتری دارید؛ با‌این‌حال، رفتن برای اولین بار به جای جدید می‌تواند سخت و استرس‌زا باشد. برای این‌که در سفرتان به زاهدان دچار این حس نشوید، لازم است از این شهر بیشتر بدانید. با این کار، می‌دانید چه چیزی در این شهر انتظارتان را می‌کشد. در ادامه همه نکاتی را که برای سفر به زاهدان لازم دارید، به شما خواهیم گفت. با این شناخت می‌توانید سفری را به این شهر تجربه کنید که همیشه در گوشه ذهنتان جزء بهترین تجربه‌هایتان باشد.

 

با توجه به آب‌ و هوا زمان سفر به زاهدان را تعیین کنید

در زاهدان خبری از برف نیست و تنها باران در ماه‌های دی و بهمن روی این شهر می‌بارد. با توجه به آب ‌و هوای گرم و خشکی که دارد، در سایر اوقات سال هوا گرم و آفتابی است. با توجه به این‌که گرمای تابستان این شهر می‌تواند آزاردهنده باشد، بهترین زمان سفر به زاهدان بهار و پاییز است که هوا دمای پایین‌تری نسبت به سایر روزهای سال دارد.

 

راه‌هایی که شما را به زاهدان می‌رسانند

به غیر از کشتی، تمام راه‌های سفر به زاهدان برایتان فراهم است. ماشین شخصی، قطار و اتوبوس سه راه مختلف سفر جاده‌ای به مقصد زاهدان به‌شمار می‌روند. اگر یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید، حدود 16 ساعت در مسیر هستید که یک شروع طولانی برای سفر به‌حساب می‌آیند. در مقابل، با تهیه بلیط زاهدان برای هواپیما با تنها یک ساعت و نیم پرواز به این مقصد می‌رسید. در نگاه اول، گران‌بودن این روش سفر به زاهدان بیشتر از بقیه موضوعات به چشم می‌آید؛ اما به خدماتی که دریافت می‌کنید و زمان کوتاه آن که دقت کنید؛ متوجه می‌شوید که این روش سفر ارزش این هزینه را دارد. البته راه‌های زیادی هم برای تهیه بلیط ارزان زاهدان هم وجود دارد که در فلای تودی می‌توانید به دنبال آن راه‌ها بگردید.

 

انتخاب محل اقامت چالش اساسی سفر است

اگر فردی هستید که نمی‌توانید از میان گزینه‌های مختلف یک مورد مناسب را برای خود انتخاب کنید، بلیط زاهدان بگیرید. این شهر هتل‌های زیادی ندارد؛ اما همان چند اقامتگاه محدود بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. بهترین هتل این شهر، هتل استقلال است که 4 ستاره دارد و امکاناتی مانند سالن ورزشی و فروشگاه را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه‌بر این، هتل‌های امین، جهانگردی و صالح هم گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید برای اسکان به آن‌ها سر بزنید. اگر محل اسکان راحت نباشد، تمام لحظه‌ها سفر دچار مشکل می‌شوند؛ اما در زاهدان نگران این مساله نباشید.

 

images 1686475642 6485937abe584 - هر آنچه باید درباره سفر به زاهدان بدانید

بعضی از تجربه‌ها را باید در زاهدان مزه کنید

مانند شهرهای دیگر ایران، زاهدان هم خوراکی‌هایی دارد که مانند آن را در جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. حالا که تصمیم گرفته‌اید به شهری ناشناخته مانند زاهدان سر بزنید، بهتر است یک تجربه بیشتر هم به دفتر خاطراتتان اضافه کنید و خوراکی‌های بی‌همتای این شهر مانند کشک زرد، کباب تنورچه، لنجو، دوغ پرک، سیلانج و اوجیزک را هم امتحان کنید. این غذاها را در تمام رستوران‌های این شهر یا سفره مردم محلی زاهدان پیدا می‌کنید. اگر نمی‌دانید به کجا سر بزنید، ریحان، آذربایجان، حاج احمد و لاله چند رستوران از میان چندین رستوران‌های معروف این شهر هستند. هر زمان که مهمان این شهر باشید، می‌توانید به این رستوران‌ها سر بزنید.

 

طبیعت و تاریخ را در زاهدان تماشا کنید

به دلیل حضور افراد مختلف از کشورهای افغانستان و پاکستان، این شهر در تاریخ اثری ماندگار از خود به جا گذاشته است. جاذبه‌های زیادی در زاهدان هستند که اگر به این شهر سفر کردید، حتما باید سری به آن‌ها بزنید. خانه ابویی‌ها، کاروانسرای ملک، مسجد جامع ملی، حسینیه یزدی‌ها، موزه پست و ارتباطات، مسجد زرنج و خانقاه زاهدان تنها نمونه کوچکی از جاذبه‌های گردشگری زاهدان به حساب می‌آیند. علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی، زاهدان طبیعت زیبایی هم دارد که تالاب هامون و آبشار لادیز دو مورد از آن‌ها هستند.

 

یادگاری‌هایی که از زاهدان به خانه می‌آورید

زاهدان به هنر ظریف سوزن‌دوزی زنان آن معروف است و اگر نام سوغاتی بیاید، اول همین هنر است که به ذهن خطور می‌کند؛ اما خیالتان راحت باشد که تنوع هنر در این شهر بالا است و می‌توانید گزینه‌های مختلفی را هنگام بازگشت و به‌عنوان هدیه و یادگاری به خانه خود ببرید. علاوه‌بر سوزن‌دوزی، گلیم و جاجیم، حصیر، خامه دوزی و سفال چند نمونه دیگر از سوغاتی‌های این شهر هستند. البته اگر دلتان خوراکی می‌خواهد، در این شهر ماهی، خرما و میوه‌های گرمسیری به وفور پیدا می‌شوند و می‌توانید بهترین آن‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

images 1686475642 6485937ac2919 - هر آنچه باید درباره سفر به زاهدان بدانید

 

ارزان‌قیمت‌ترین بلیط زاهدان را از فلای تودی بخرید

بلیط هواپیما گران است؛ اما از فلای تودی بلیط زاهدان را ارزان بخرید. قبل از چیدن برنامه سفر، اول به این سایت سر بزنید. در فلای تودی تمام ایرلاین‌های فعال برای تاریخ مد نظر سفرتان، به شما نمایش داده می‌شود. در این نمایش خدماتی که ارائه می‌دهند، به همراه هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، مشخص است. با مقایسه آنلاین و سریع می‌توانید بلیط مناسب خود را تهیه کنید. همین‌طور، در این سایت امکان رزرو هتل های زاهدان هم وجود دارد. زمانی‌که می‌خواهید بلیط بگیرید، هتل خود را هم رزرو کنید تا تخفیف بگیرید.

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR