سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمان طراحی سایت انجام شود، سئو و بهینه سازی سایت است. سئو سایت این امکان را برای شما فراهم می کند تا با صرف هزینه بسیار کمتر از تبلیغات، به صورت هدفمند ترافیک و رتبه سایت را افزایش دهید. اما سئو سایت دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟ برای سئو و بهینه سازی سایتمان به چه شرکتی مراجعه کنیم؟

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو حرفه ای سایت

سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در طی آن جایگاه و رتبه سایت در موتور جستجو بهبود پیدا می کند.

سئو یا SEO مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است و کاربرد اصلی آن افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت است.

فاکتورهای متعددی در بهینه سازی یک سایت نقش دارد، که از مهم ترین آنها می توان به تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و خارجی، رعایت سئو تکنیکال و … اشاره کرد.

 

تعرفه سئو سایت چقدر است؟

تعرفه سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و اصولا پس از بررسی وضعیت سایت مشخص خواهد شد. اما به طور کلی، تعرفه سئو یک سایت به عوامل زیر بستگی دارد:

  • سابقه شرکت سئو کار
  • تعداد افرادی که روی سایت شما کار می کنند
  • تعداد و سختی کلمات کلیدی مورد نظر شما
  • وضعیت فعلی سایت
  • وضعیت رقبای حوزه کاری شما
  • تعداد محتواهای مورد نیاز سایت برای رسیدن به صفحه اول گوگل
  • تعداد رپورتاژ آگهی های لازم برای سایت

 

3 گام اصلی اصول سئو چیست؟

انواع سئو سایت

در بالاتر در مورد کاربرد سئو گفتیم و حالا باید بدانیم چه فاکتورهایی در سئو سایت تاثیر خواهد گذاشت. به طور کلی سئو و بهینه سازی یک سایت در سه گام دسته بندی خواهد شد.

  • سئو تکنیکال یا Technical SEO
  • سئو داخلی یا On-Page SEO
  • سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئو تکنیکال یا Technical SEO چیست؟

منظور از سئو تکنیکال یا سئو فنی، مجموعه اقداماتی است که برای بهبود رتبه صفحات در موتورهای جستجو انجام می شود. در واقع در سئو فنی یک سایت تلاش می شود تا به نحوی ساختار آن را بهینه کنند تا برای موتورهای جستجو قابل درک شود. هر چه یک سایت از نظر سئو فنی وضعیت بهتری داشته باشد، فرایند بررسی آن توسط موتورهای جستجو، آسانتر و سریعتر خواهد شد. دلیل اصلی نامگذاری این روش سئو، این است که هیچ ارتباطی با محتوای سایت نداشته و تنها بهینه سازی زیرساخت های وب سایت هدف اصلی می باشد.

 

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟

سئو داخلی یا On Page Seo به تکنیک هایی گفته می شود که در طی آن یک سایت علاوه بر موتورهای جستجو، برای کاربران نیز بهینه می شود. در واقع هدف اصلی از بهینه سازی داخلی یک سایت، جلب رضایت کاربر و بهبود رابط و تجربه کاربری است.

اقدامات سئو داخلی سایت به مواردی از جمله بهینه سازی عناوین و تگ ها، تولید محتوای سئو شده، استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با متن، استفاده از کلمات کلیدی اصولی و مرتبط با حوزه کاری سایت و … ختم میشود.

هرچه یک وب سایت از دید کاربران کامل تر و با کیفیت تر باشد، ترافیک آن افزایش یافته و در نتیجه در گوگل رتبه بهتری را خواهد گرفت.

 

سئو خارجی یا Off-Page SEO چیست؟

سئو خارجی یا Off Page Seo اقداماتی است که در بیرون از سایت و برای بهبود رتبه آن و همچنین افزایش اعتبار در گوگل انجام می شود.

یکی از مهم ترین اقدامات در سئو خارجی سایت، گرفتن بک لینک برای سایت است.

زمانی که سایت های با ارزش به سایت شما لینک می دهند، گوگل اعتماد بیشتری به سایتتان کرده و در نتیجه رتبه آن را ارتقا می دهد.

در واقع می توان اینطور گفت که لینک هایی که به محتوای سایت شما داده می شود، نشان دهنده کیفیت و ارزش آن محتوا است.

علاوه بر این فعالیت در شبکه های اجتماعی و خرید رپورتاژ آگهی از سایت های پر بازدید از جمله اقداماتی است که در فرایند سئو خارجی سایت انجام می شود.

هرچه وضعیت سئو خارجی سایت شما بهتر باشد، ارزش و اعتبار سایتتان در گوگل نیز بیشتر خواهد بود.

 

چرا وب سایت من به سئو نیاز دارد؟

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج صاحبان وب سایت ها، بی توجهی به اهمیت سئو برای افزایش ترافیک و رتبه سایت است. بسیاری از آنها تصور می کنند تنها راه اندازی سایت کافی بوده و با گذشت زمان می توانند به جایگاه درستی برسند. اما یک وب سایت دقیقا مانند نهالی می ماند که باید برای بزرگ شدن آن تلاش کرد.

فرقی نمی کند که محتوای شما ارائه دهنده خدمات یا محصولات است یا صرفا برای انتشار محتوا به کار می رود؛ در هر صورت بهینه سازی آن باید در اولویت قرار بگیرد.

از جمله دلایلی که سایت شما به سئو نیاز دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل
  • چند برابر کردن میزان فروش و ترافیک سایت
  • هدایت مخاطبان هدف به وب سایت
  • پیشی گرفتن از رقبا
  • پایین بودن هزینه سئو سایت نسبت به تبلیغات
  • افزایش برندینگ سایت

 

بهترین شرکت های سئو کار در ایران

بهترین شرکت های سئو ایرانی

همانطور که گفتیم پیاده سازی اصول سئو از جمله اقداماتی است که باید از همان زمان طراحی سایت، روی آن اجرا شود. اما نحوه انجام این تکنیک ها و انتخاب مناسب ترین و بهترین تکنیک برای هر سایت از جمله نکاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

به همین دلیل است که انتخاب بهترین شرکت سئوکار، از جمله مواردی است که باید با دقت انجام شود. اگر شرکت سئوکار از تجربه و مهارت کافی برخوردار نباشد، نمی توان سایت شما را به درستی بهینه کند. همچنین ممکن است با اجرای تکنیک های اشتباه، وضعیت سایتتان را خطر بیندازد.

در ادامه بهترین شرکت های سئو کار در ایران را معرفی خواهیم کرد:

 

شرکت وب پویا

وب پویا

شرکت وب پویا یکی از بهترین شرکت های سئوکار است که فعالیت خود را از سال 1385 به طور رسمی آغاز کرده است. عمده فعالیت این شرکت در حوزه طراحی فروشگاه ساز و طراحی سایت بوده اما توانسته در زمینه سئو نیز موفق عمل کند.

وجه تمایز این webpouya.com با سایر شرکت های خدمات سئو، پایین بودن تعرفه سئو است. تیم سئو و بهینه سازی وب پویا، ابتدا با ارائه مشاوره رایگان سئو، خواسته و نیاز سایت را پیدا کرده و پس از بررسی های لازم روی آن، اقدامات مناسب را مشخص می کند. شماره تماس وب پویا: 32640006-031

از جمله خدمات این مجموعه در حوزه سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل و بررسی سئو سایت
  • مشاوره سئو سایت
  • تولید محتوای سئو شده
  • افزایش سرعت سایت
  • و…

 

شرکت سئو نوین

یکی دیگر از شرکت های مطرح در حوزه سئو، شرکت نوین است. عمده فعالیت این شرکت در زمینه دیجیتال مارکتینگ می باشد؛ اما در حال حاضر در حوزه های مختلفی از جمله سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات گوگل، فروش رپورتاژ آگهی، آموزش در زمینه سئو و … نیز فعالیت می کند.

این شرکت با ارائه خدمات متنوع خود توانسته نظر مشتریان بسیاری را جلب کند.

 

شرکت وبسیما

یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه سئو، وبسیما است. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر عمده تمرکز این مجموعه روی طراحی سایت بوده و در این حوزه حرفی برای گفتن دارند.

از جمله اقدامات شرکت وبسیما در زمینه سئو را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی سئو
  • تولید محتوا
  • مشاوره سئو
  • و…

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR