سوابق مکالمه در ChatGPT تا چه اندازه امن و خصوصی هستند؟

سوابق مکالمه در ChatGPT تا چه اندازه امن و خصوصی هستند؟

 

سوابق مکالمه در ChatGPT

| آیا در حین مکالمه با چت جی پی تی، احساس امنیت می‌کنید؟ |

 

از زمان رونمایی اولیه از چت جی پی تی (اواخر 2022) تاکنون، میلیون‌ها کاربر از این سرویس جذاب و پرکاربرد استفاده کرده‌اند. ChatGPT، امکانی به کاربران می‌دهد که بتوان هر نوع سوالی را از آن پرسید و پاسخ‌هایی دقیق را برای آن دریافت کرد. چت جی پی تی، می‌تواند یک معلم بسیار عالی برای یادگیری زبان، برنامه‌نویسی، مشاوره برای تصمیم‌گیری‌ها و … باشد. اما وقتی که با ChatGPT صحبت می‌کنید، آیا احساس امنیت می‌کنید؟ مکالمات ما با ChatGPT تا چه اندازه خصوصی هستند؟ آیا باید نگران نحوه‌ی ذخیره‌ی آن‌ها باشیم؟ در این مطلب، سعی داریم به سوالاتی از این دست پاسخ دهیم.

اگر که شما نیز از کاربران دائمی ChatGPT هستید و پاسخ این سوال‌ها برایتان مهم و حساس است، توصیه می‌کنیم ما را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

ChatGPT چه دیتایی را نگه می‌دارد؟

زمانی که در ChatGPT ثبت نام می‌کنید، آدرس ایمیل شما در سرورهای آن ذخیره می‌شود. این، برای بسیاری از حساب‌های آنلاین معمول و عادی است و نگرانی ایجاد نمی‌کند.

اما همه چیز به این خلاصه نمی‌شود. OpenAI، اطلاعات دیگری را نیز ذخیره می‌کند که از جمله آن می‌توان به آدرس آی‌پی، مرورگر، دیتای دیوایس، اطلاعات شبکه و … اشاره کرد. اگر که ChatGPT Plus خریداری کرده باشید، حتی اطلاعات پرداختی شما نیز ذخیره خواهد شد. مجدد باید اشاره کرد که این هم طبیعی بوده و چندان نگرانی خاصی را نمی‌توان به آن نسبت داد. اما مکالمات ما چطور؟

آیا مکالمات ما با ChatGPT ذخیره می‌شود؟

در صفحه‌ی OpenAI’s Data Controls FAQ، صراحتا اعلام شده که دیتای مربوط به مکالمات، تا 30 روز ذخیره و بعد از آن حذف می‌شوند. در قسمتی دیگر از این صفحه نیز اعلام شده که از سوابق مکالمات کاربر با ChatGPT برای بهبود سیستم استفاده خواهد شد. البته OpenAI اعلام کرده که این دیتا به هیچ شرکتی فروخته نخواهد شد و این شرکت، هیچ صفحه پروفایلی با اطلاعات مکالمات شما در هیچ پلتفرمی ایجاد نمی‌کند.

چگونه می‌توان سوابق چت و امکان “یادگیری” را در ChatGPT غیرفعال کرد؟

پس از ورود به چت جی پی تی، کافی‌ست بر روی آیکون سه خط کلیک کرده و پس از کلیک بر روی منوی Data controls، گزینه Chat history & training را خاموش کنید.

ChatGPTPrivacy.cover1  300x174 - سوابق مکالمه در ChatGPT تا چه اندازه امن و خصوصی هستند؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

نحوه حذف سوابق گفتگو با ChatGPT

همانطور که گفته شد، این سرویس تا 30 روز سوابق چت شما را نگهداری و بعد از آن حذف می‌کند. در صورت تمایل به حذف دستی، شما می‌توانید مکالمات خود را با کلیک بر روی سطل بازیافت مربوط به هریک، برای همیشه حذف کنید.

ChatGPTPrivacy.cover2  300x200 - سوابق مکالمه در ChatGPT تا چه اندازه امن و خصوصی هستند؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR