5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

images 1661924075 - 5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

PHP یکی از زبان های برنامه نویسی است که در دنیای فناوری اطلاعات کاربرد بسیار زیادی دارد. داشتن یک ویرایشگر کد برای توسعه دهندگان php و یا هر نوع توسعه دهنده وب می تواند به بهینه بودن کدها و سرعت عمل آن ها کمک کند. ویرایشگرهای کد مختلفی برای برنامه نویسی PHP وجود دارد. شما می توانید حتی در برنامه Notepad هم کدهای خود را تایپ و اجرا کنید. ویرایشگرهای کد می توانند ویژگی هایی را به شما ارائه دهند که باعث بهبود کدنویسی شما بر حسب استانداردهای موجود در دنیا شوند. ویرایشگرهای کد زیادی وجود دارد. اما افرادی که با زبان برنامه نویسی Php کد می زنند به دنبال بهترین ویرایشگر PHP هستند. بهترین ویرایشگر PHP برای این زبان برنامه نویسی بهینه شده است و از آن به طور کامل پشتیبانی می کند.

در این مقاله ما قصد داریم که بهترین نرم افزار برنامه نویسی php موجود در دنیا را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با دید باز یکی از این ویرایشگرها را در زمان برنامه نویسی و طراحی وب سایت در تبریز انتخاب کنید.

 

Sublime Text نرم افزار کد نویسی php

Sublime Text از بهترین نرم افزار برنامه نویسی php است. این ویرایشگر کد از قابلیت های چند سکویی یا کراس پلتفرم برخوردار است و بر روی پلتفرم های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس و Mac Os نصب می شود. این ویرایشگر با داشتن حجم بسیار پایین، سرعت بسیار بالایی دارد. شما می توانید به عنوان یک برنامه نویس محیط این ویرایشگر را کاملا شخصی سازی کنید. هم چنین توابع مختلفی در این ویرایشگر تعریف شده است. شما می توانید به سادگی از طریق Command Pallete به توابع php دسترسی داشته باشید. در واقع این ویرایشگر کد با زبان برنامه نویسی php سازگاری زیادی دارد.

Ide برای php از سه قسمت تشکیل شده است: یک ویرایشگر کد منبع که برای نوشتن کد استفاده می شود. یک کامپایلر که از آن برای تفسیر کد استفاده می شود و یک دیباگر که اشکال زدایی از برنامه را بسیار آسان می کند.

این نرم افزار کد نویسی php نرم افزاری با حجم کم است که کلیدهای میانبر بسیاری در آن تعریف شده است. با توجه به هر زبان برنامه نویسی که در این ویرایشگر کد استفاده می کنید اسنیپت چت های پیشفرض مخصوصی وجود دارد. با داشتن قابلیت ناوبری به صورت خیلی سریع می توانید فایل ها، نمادها و کدها را در این برنامه جابه جا کنید.

 

images 1661924078 - 5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

 

Atom از بهترین ادیتور های برنامه نویسی

اتم یکی از بهترین ویرایشگر PHP است که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد. این ویرایشگر کد نیز خاصیت کراس پلتفرم داشته و در ویندوز Mac OX و لینوکس قابل نصب است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ویرایشگر کد این است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بتوانند از راه دور با یکدیگر همکاری کنند. تنظیمات پیش فرض این ویرایشگر بسیار عالی است و انعطاف پذیری زیادی هم دارد. این ویرایشگر نیز توانایی اشکال زدایی و تفسیر کدها را دارد.

یکی از مزایای برنامه نوشتن کدهای php تکمیل خودکار هوشمند است که باعث سریع تر و بهینه تر شدن کدنویسی شما می شود. شما می توانید یک فایل، یک پروژه کامل یا چندین پروژه را در یک مرورگر فایل سیستم ببینید.

بهترین ویرایشگر PHP پکیج های زیادی دارد و هم چنین شما نیز می توانید به عنوان یک برنامه نویس برای خود در این ویرایشگر کد یک پکیج جدید ایجاد و از آن استفاده کنید. پکیج ها قابلیت های جدیدی را به این نرم افزار اضافه می کنند. شما می توانید از تم های پیش فرض این ویرایشگر استفاده کرده یا اینکه تم مخصوص به خودتان را بسازید. امکانات سفارشی سازی هم در این نرم افزار بسیار زیاد است. این نرم افزار حجم بالایی داشته و بهتر است که از آن در سیستم های قوی تر استفاده کنید؛ زیرا اجرای این نرم افزار در یک سیستم ضعیف می تواند باعث کند شدن سیستم شما شود.

 

images 1661924079 - 5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

 

VSCode نرم افزار برنامه نویسی php در ویندوز

VSCode یا ویژوال استودیو کد هم یک نرم افزار کد نویسی php کامل است که بسیاری از برنامه نویسان از آن استفاده می کنند. این ابزار رایگان و متن باز است و ویژگی های بسیار زیادی را ارائه می دهد. این ویرایشگر کد افزونه های توسعه پذیر زیاد و کاربردی دارد که می توانید با استفاده از آن ها به راحتی وب اپلیکیشن ها را توسعه دهید. این نرم افزار که برای پلتفرم های مختلف قابل دسترسی است توسط مایکروسافت عرضه شده است. در واقع ویژوال کد کامل ترین ویرایشگر کد است که از تفسیر کد و اشکال زدایی بیشتر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

Komodo

komodo یک نرم افزار کد نویسی php دیگر است که به عنوان ویرایشگر کد استفاده می شود و از طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده و جذاب است و به راحتی می توانید قابلیت های آن را پیدا کرده و با آن کار کنید. ویرایشگر کد قابلیت هایی مانند بررسی غلط املایی، بلوک هایی از پیش تعیین شده html، کلیدهای میانبر، ابزار جستجوی فایل و … هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

images 1661924081 - 5 تا بهترین ویرایشگر PHP یا بهترین ide برای php برای برنامه نویسی چیست؟

Php Storm از بهترین ادیتور های برنامه نویسی

اگر قصد دارید که یک وب سایت با زبان برنامه نویسی php طراحی کنید ویرایشگر کد Php Storm یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. این نرم افزار کد نویسی php به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید Php Storm . امکانات بسیار زیاد و کاربردی در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد تا بتوانند با سرعت بالاتر و به راحتی پروژه های خود را توسعه دهند.

این نرم افزار کد نویسی php از فریم ورک های قدرتمند php مانند لاراول هم به طور کامل پشتیبانی می کند. هم چنین سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم توسط این ویرایشگر کد پشتیبانی شده و شما می توانید با پایگاه داده SQL هم در آن کار کنید. امکانات سفارشی سازی متعددی در این ویرایشگر کد وجود دارد که شما می توانید رابط کاربری آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

برای انتخاب بهترین ویرایشگر PHP نکات زیادی وجود دارد. اگر شما فقط از زبان برنامه نویسی Php استفاده می کنید نیازی نیست که یک نرم افزار با حجم بالا را که از زبان های برنامه نویسی زیادی پشتیبانی می کند بر روی سیستم خود نصب کنید. گاهی اوقات چند نفر بر روی یک پروژه فعالیت می کنند و یا از سیستم گیت استفاده می کنند که چک کردن سازگاری آن ویرایشگر کد با گیت ضروری است. برای انتخاب این ویرایشگر باید امکان نصب آن بر روی سیستم خودتان را نیز بررسی کنید، به طور مثال ممکن است برخی از ویرایشگرهای کد با سیستم لینوکس سازگار نباشند.

همچنین در طراحی سایت نیز می توانید از این ادیتورها استفاده کنید شرکت پارسیان وب با سابقه 10 ساله در زمینه آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت و خدمات سئو در تبریز و طراحی سایت در اردبیل می باشد جهت دریافت مشاوره رایگان به وب سایت پارسیان وب به آدرس www.parsian-web.com مراجعه نمایید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR