کلاهبرداری جدید برخی تعمیرگاه ها در تعویض تاچ ال سی دی و قطعات موبایل

کلاهبرداری جدید برخی تعمیرگاه ها در تعویض تاچ ال سی دی و قطعات موبایل

 

اخیرا برخی از سودجویان و کلاهبرداران در زمینه تعمیرات گوشی موبایل و همچنین خرید و فروش قطعات موبایل اقدام به سو استفاده از افراد نا آگاه کرده اند که موجب شده بسیاری افراد هم از نظر مالی و هم زمانی بسیار متضرر شوند و حتی نتوانند از این افراد شکایت کنند.این افراد برای سودجویی های خود از روش هایی استفاده میکنند که در این مقاله آنها را بیان کرده ایم.

یکی از روشهای کلاهبرداری که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد استفاده از قطعات غیر اصل و کپی در تعمیر موبایل است.از آنجا که قیمت برخی از قطعات مانند تاچ ال سی دی بسیار افزایش پیدا کرده است برخی افراد سودجو از انواع غیر اصل استفاده میکنند ولی به مشتری عنوان میکنند که از ال سی دی اصلی و شرکتی استفاده کرده اند.در بیشتر مواقع اختلاف قیمت بین ال سی دی شرکتی و غیر اصل آن تا چند میلیون تومان میرسد.برای مثال اختلاف قیمت بین تاچ ال سی دی a51 سامسونگ اصلی و غیر اصل چیزی در حدود 1 میلیون و پانصد هزار تومان اختلاف قیمت وجود دارد.بدین ترتیب تعمیرکاری که باید اجرتی در حدود 200 هزار تومان در هر ال سی دی داشته باشد چیزی در حدود دو میلیون تومان بیشتر از مشتری دریافت کرده است.

البته لازم به ذکر است این اقدام توسط تعداد بسیار کمی از جامعه تعمیرات موبایل اتفاق افتاده و بسیاری از افراد این جامعه زحمت کش متعهد به رعایت موارد اخلاقی و قانونی بوده اند.

گوشی شکسته

از کجا بفهمیم که تاچ ال سی دی شرکتی برای ما استفاده شده است یا کپی؟

این موضوع توسط افراد عادی و غیر متخصص قابل تشخیص نیست و باید توسط یک فرد متخصص و حرفه ای بررسی شود.چرا که ممکن است تغییرات ایجاد شده در تصویر صفحه نمایش توسط افراد عادی قابل تشخیص نباشد ولی برخی افراد که دقت زیادی دارند این موارد را تشخیص خواهند داد.از این موارد میتوان به کیفیت تصویر، شدت نورصفحه، تراکم پیکسلی و شفافیت رنگ ها اشاره کرد.

 

images 1661698268 - کلاهبرداری جدید برخی تعمیرگاه ها در تعویض تاچ ال سی دی و قطعات موبایل

 

در خرید و تعمیر این قطعات نهایت دقت را داشته باشید

برخی از قطعات موبایل به دلایلی بسیار آسیب پذیر هستند و بیشتر دچار خرابی میشوند به همین دلیل باید در مورد آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید.

اولین مورد قطعات مصرفی در گوشی هستند.اصولا به آن دسته از قطعه ها که بیشتر از آنها استفاده میشود و خراب شدن آنها قابل پیشبینی است قطعات مصرفی گفته میشود.

از قطعات مصرفی موبایل میتوان به سوکت شارژ،بلندگو ها و باتری اشاره کرد که نسبت به دیگر قطعات بیشتر آسیب میبینند.

سوکت شارژ گوشی به دلیل اینکه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و گاهی ممکن است روزی دو یا سه بار از آن استفاده کنیم و همچنین زمانی که در شارژ قرار دارد ممکن است از گوشی استفاده شود و گوشی تکان بخورد بسیار دچار خرابی میشود.

مورد بعدی باتری گوشی است که بصورت استاندارد بعد از گذشت سه سال از خرید گوشی کارایی آن بسیار افت کرده و نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد.

بلندگوهای موبایل به دلیل اینکه دارای آهنربا هستند براده های آهن را بصورت گسترده ای به سمت خود جذب میکنند و دچار آسیب میشوند.از آنجا که بر روی بلندگو لایه ای نایلونی وجود دارد این لایه سوراخ شده و صدای خروجی گوشی دچار مشکل میشود.

اما مهمترین وآسیب پذیرترین قطعه گوشی از بین قطعات مصرفی نیست. تاچ ال سی دی که گران قیمت ترین قسمت گوشی موبایل است بیشتر از همه قطعات آسیب میبیند و بدلیل شکننده بودن دچار شکستگی میشود.

قطعه ای که کلاهبرداران بدلیل گران بودن آن تمرکز بسیار زیادی روی آن دارند و در خرید و تعویض آن باید بسیار دقت داشت.

 

برای خرید مطمئن ال سی دی گوشی و قطعات موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید یا تعویض قطعات موبایل همواره توجه داشته باشید که از ارائه دهنده خدمات فاکتور دریافت کنید و از او بخواهید جزئیات کالا یا خدمات ارائه شده را در فاکتور بنویسد.

تا حد امکان باید از مراکز مطمئن و تایید شده توسط سایر افراد خرید کنید تا امکان تقلبی بودن قطعات پایینتر باشد.

همانطور که میدانید تاچ ال سی دی و سایر قطعات موبایل در داخل ایران تولید نمیشوند و مبدا آنها خارج از ایران است به همین دلیل افرادی که امکان خرید تاچ ال سی دی از خارج کشور را دارند میتوانند از سایت های repairpartsplus و همچنین asastor اقدام به خرید کنند و برای خرید تاچ ال سی دی در ایران میتوانید از  ایران سرویس پک اقدام بفرمایید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR