پریست لایت روم چیست؟ چگونه از پریست لایت روم استفاده کنیم؟

 

پریست لایت روم یکی از ابزارهای کاربردی و پر طرفدار در دنیای عکاسی دیجیتال است که به عنوان یک مجموعه از تنظیمات و فیلترها برای ویرایش عکس‌ها شناخته می‌شود. این پریست‌ها توسط عکاسان و ویرایشگران حرفه‌ای ایجاد شده‌اند و به دیگران این امکان را می‌دهند که به راحتی افکت‌ها و تنظیمات ویرایشی پیچیده را بر روی عکس‌های خود اعمال کنند.

پریست لایت روم چیست؟ چگونه از پریست لایت روم استفاده کنیم؟

 

لایت روم چیست؟

لایت روم یک نرم‌افزار ویرایش عکس حرفه‌ای است که توسط شرکت Adobe Systems توسعه یافته است. این نرم‌افزار به عنوان یک ابزار محبوب در زمینه ویرایش و مدیریت عکس برای عکاسان، طراحان و ویرایشگران عکس شناخته می‌شود. با استفاده از لایت روم، کاربران قادرند تا تنظیمات رنگ، نورپردازی، کنتراست، تناوب رنگ، و سایر جزئیات ویرایشی را بر روی عکس‌های خود اعمال کنند. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌ها و ابزارهای متنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی و به دقت تنظیمات ویرایشی را انجام دهند و به نتایج حرفه‌ای دست یابند.

 

پریست چیست؟

پریست یا Preset به مجموعه‌ای از تنظیمات از قبل ست شده و از قبل انجام شده در نرم‌افزارهای گرافیک، ویرایش عکس و ویرایش ویدیو اطلاق می‌شود. در واقع اگر شما در یک نرم افزار مانند لایت روم، فتوشاپ یا پریمیر یکسری تنظیمات برای ویرایش عکس یا ویدیو خود انجام دهید و آن تنظیمات را در قالب یک فایل ذخیره کنی، آن فایل در واقع یک پریست یا فایل تنظیمات از قبل ست شده است، که مهمترین ویژگی آن این است که هم خود شما و هر کس دیگری که به آن پریست دسترسی داشته باشد فقط با لود کردن آن فایل کل آن  تنظیمات را فقط با یک کلیک ساده در اختیار خواهد داشت.

به کمک پریست ها شما می توانید تنظیماتی که امکان دارد ساعت ها برای ست کردن آن زمان گذاشته باشید را ذخیره کنید و بعد فقط با یک کلیک تمامی آن تنظیمان را روی عکس یا ویدیو دیگری هم اعمال کنید. استفاده از پریست‌ها به ویرایشگران عکس کمک می‌کند تا به سرعت و با کیفیت استایل و جلوه‌های ویرایشی مورد نظر خود را بر روی عکس‌ها اعمال کنند بدون اینکه نیاز به تنظیم دستی هر پارامتر داشته باشند.

 

پریست لایت روم چیست؟

پریست لایت روم به عنوان یک مجموعه از تنظیمات و فیلترها برای ویرایش عکس‌ها شناخته می‌شود که به صورت یک فایل ذخیره می‌شود و می‌تواند در نرم‌افزار Adobe Lightroom استفاده شود. این تنظیمات شامل تنظیمات رنگ، روشنایی، کنتراست، سطوح سیاه و سفید، و سایر ویژگی‌های ویرایشی است که به صورت پیش‌فرض توسط عکاسان یا ویرایشگران حرفه‌ای انجام می‌شود.

در واقع اگر شما مراحل ویرایش و اصلاح رنگ و نور تصاویر خود را در لایت روم ذخیر کنید، یک فایل پریست ساخته اید و از این به بعد فقط با لود کرد آن فایل تنظیمات را روی بی نهایت عکس می توانید اعمال کنید.

پریست لایت روم آماده هم در واقع فایل های تنظیمات حرفه ای ویرایش عکس است، که توسط ویرایشگران حرفه ای، عکاسان خلاق از تمام دنیا ساخته و منتشر و می شوند، شما با دریافت این پریست های آماده می توانید به تنظیمان حرفه ای که دیگران ست کرده اند دسترسی داشته باشید و آن را فقط با یک کلیک روی تصویر خود اعمال کنید.

 

از کجا پریست لایت روم حرفه ای دریافت کنیم؟

برای دریافت پریست های حرفه ای و خلاقانه می توانید به سایت سیجی کوک مراجعه کنید، که یکی از بزرگترین آرشیو های پریست لایت روم در ایران است، پریست های این سایت همگی از پریست های پریمیوم و حرفه ای است، در این آرشیو برای تمامی موضوعات عکاسی، از عکاسی پرتره، تا عکاسی عروسی، شهری، عکاسی در شب، عکاسی در فضاهای مختلف، در فصل های مختلف سال پریست تخصصی وجود دارد، که کار شما را برای ویرایش تصاویر بسیار ساده خواهد کرد.

 

آموزش استفاده از پریست لایت روم

خوب همانطور که می دانید لایت روم هم به صورت نرم افزار برای ویندوز در دسترس است، هم به صورت اپلیکیشن موبایل برای اندروید و ios ، نحوه استفاده از پریست ها در ویندوز و در موبایل با هم متفاوت است اما یک ساختار کلی دارد.که در ادامه مراحل برای هر کدام در اختیار شما قرار میگیرد، همچنین یک آموزش ویدیویی برای استفاده از پریست لایت روم به صورت کامل در سایت سیجی کوک هم موجود است.

 

آموزش استفاده از پریست لایت روم موبایل:

  • ابتدا فایل های پریست را دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید، برای اندروید و ios اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که کار اکسترکت کردن فایل های ZIP را انجام می دهند. فایل های پریست موبایل فرمت .DNG دراند.
  • در اپلیکیشن لایت روم از بخش Library گزینه new item را بزنید و یک آلبوم با اسم presets ایجاد کنید، تمامی پریست های که دانلود می کنیم را به این آلبوم اضافه می کنیم، همچنین شما می توانید برای مجموعه پریست های مختلف آلبوم های مختلف ایجاد کنید.
  • گزینه ADD Photos From را بزنید و گزینه Device را انتخاب کنید و در گالری گوشی خود فایل های پریست که دانلود کرده اید را انتخاب کنید تا به لایت روم شما اضافه شود.
  • تصویر پیش نمایش پریست در آلبومی که ساخته اید به شما نمایش داده می شود، پریست مورد نظر را انتخاب کنید، سپس گزینه تنظیمات که آیکون آن به شکل 3 نقطه است و سمت بالا راست وجود دارد را تاچ کنید تا گزینه های آن را ببینید.
  • در منو باز شده گزینه Copy Settings را بزنید در پنجره بعدی تیک همه گزینه ها را بزنید، سپس تیک تایید در بالا سمت راست را بزنید تا تمامی تنظیمات این پریست آماده برای شما کپی شود.
  • در بخش Library گزینه new item را بزنید و یک آلبوم دیگر با اسم دلخواه برای تصاویر خودتا بسازید و مطابق مرحله 2 تصاویر خودتان که می خواهید ویرایش کنید را به این آلبوم اضافه کنید.
  • تصویر مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، گزینه تنظیمات که آیکون آن به شکل 3 نقطه است و سمت بالا راست وجود دارد را تاچ کنید و این بار گزینه Paste Settings را بزنید تا تمامی تنظیمات پریست آماده روی تصویر شما هم اعمال شود.

آموزش استفاده از پریست لایت روم موبایل

 

آموزش استفاده از پریست لایتروم در کامپیوتر و ویندوز

  • فایل های پریست آماده برای لایت روم دسکتاپ فرمت .XMP دارند که باید آنها را در لایت روم لود کرده و روی تصویر خود اعمال کنیم
  • تصویر مورد نظر خودتان را در بخش Library نرم افزار لایت روم باز کنید و سپس وارد بخش Develop در نرم افزار لایت روم شوید.
  • یک پنل در سمت چپ با عنوان Presets وجود دارد آن را باز کنید، تعدادی پریست پیش فرض برنامه برای اعمال روی تصاویر در این بخش وجود دارد.
  • آیکون + را بزنید و گزینه Import Presets را انتخاب کنید، در سیستم خود به محلی که پریست ها در آن قرار دارد رفته و همه پریست ها را انتخاب کرده و گزینه Import را بزنید.
  • بعد از این کار یک فولدر به انتهای لیست پریست های پیش فرض اضافه می شود، با اسم همان مجموعه پریست که دانلود کرده اید و فقط کافی است روی هر کدام کلیک کنید تا روی تصویر شما اعمال شود و از آن پریست آماده استفاده کنید.

آموزش استفاده از پریست لایتروم در کامپیوتر

 

مزایا و معایب استفاده از پریست لایت روم

مزایا:

صرفه‌جویی در زمان:

استفاده از پریست لایت روم به ویرایشگران این امکان را می‌دهد که به سرعت و به دقت استایل مورد نظر خود را بر روی عکس‌ها اعمال کنند بدون اینکه نیاز به تنظیم دستی هر پارامتر داشته باشند.

سادگی استفاده:

پریست‌های لایت روم به کاربران امکان می‌دهند به راحتی تنظیمات و ویژگی‌های ویرایشی پیچیده را بدون داشتن دانش عمیق در زمینه ویرایش عکس اعمال کنند.

تنوع و گستردگی:

با وجود تنوع بسیاری از پریست‌ها، کاربران می‌توانند استایل‌ها و جلوه‌های مختلفی را بر روی عکس‌های خود اعمال کنند و به تنوع در ویرایش عکس‌های خود دست یابند.

بازتولید استایل‌های مشابه:

استفاده از پریست‌ها به ویرایشگران این امکان را می‌دهد که استایل‌های خاص خود را در چندین عکس یا پروژه مشابه بازتولید کنند.

 

معایب:

از دست دادن اصالت:

استفاده گسترده از پریست‌ها ممکن است باعث از دست رفتن اصالت و انحصاری بودن استایل ویرایشگران شود و عکس‌هایی با شباهت بیش از حد به یکدیگر ایجاد شود.

نیاز به تنظیمات اضافی:

گاهی اوقات استایل یا تنظیمات دقیقی که کاربران می‌خواهند بر روی عکس‌های خود اعمال کنند، با پریست‌های موجود همخوانی ندارد و نیاز به تنظیمات اضافی دارد.

 

آموزش استفاده از پریست لایت روم موبایل

هرچند پریست‌ها به ویرایشگران این امکان را می‌دهند تا به سرعت ویرایش‌های خود را انجام دهند، اما نتایج نهایی برخی اوقات به دلایل مختلفی مانند تفاوت‌های در عکس‌ها ممکن است متفاوت باشد و نسبت به یکدیگر استاندارد نباشند.

 

سخن پایانی

در این مقاله، به مفهوم و اهمیت پریست لایت روم پرداختیم و نحوه استفاده از پریست لایت روم موبایل و کامپیوتر را بررسی کردیم. پریست لایت روم به عنوان یک ابزار قدرتمند در ویرایش عکس‌ها شناخته می‌شود که به ویرایشگران و عکاسان این امکان را می‌دهد که به سرعت و با کیفیت استایل مورد نظر خود را بر روی عکس‌ها اعمال کنند.

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR