شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 

شروع برنامه نویسی با این چند زبان

| بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی کدامند؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک مقاله مختصر و مفید را آماده کرده‌ایم که پس از خوانش آن، می‌توانید بهترین زبان را برای شروع برنامه نویسی انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید، این روزها برنامه‌نویسی را می‌توانید به عنوان یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل حوزه مهندسی به شمار برد. با توجه به گسترده‌ی بسیار زمینه‌های یادگیری در این حوزه، مهارت‌آموختگان می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شده و از طریق مهارت خود، کسب درآمد کنند.

اگر که شما هم به عنوان یک فرد مبتدی، قصد ورود به دنیای برنامه‌نویسی را دارید، ما در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید بهترین زبان را برای شروع برنامه نویسی انتخاب کرده و از زمینه‌های کاربرد، مزایا و … آن مطلع شوید. پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

زبان برنامه‌نویسی چیست؟

ممکن است این سوال کمی ابتدایی به نظر برسد؛ ولی به هر حال هر فردی باید از یک جایی این مسیر را شروع کند. انتخاب زبان یادگیری، با درک اینکه زبان‌ برنامه‌نویس یچیست و چه کاربردی دارد شروع می‌شود. زبان برنامه‌نویسی ابزاری است که هر کسی می‌تواند از آن برای ارتباط با رایانه استفاده کند. به بیان ساده‌تر، زبان‌های برنامه‌نویسی کاربر را قادر می‌سازند تا از طریق دستورالعمل‌هایی مخصوص، بتوان انتظار خود را به کامپیوتر بگوید و آن را اجرا کند.

اولین زبان‌های برنامه‌نویسی فقط صفر و یک بودند؛ اما امروزه درک و خواندن زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار ساده‌تر شده و نزدیک به زبان انسان است. با این حال، بهترین زبان‌ها برای یادگیری، اولین زبان‌ها نیستند و باید زبانی را انتخاب کرد که درک آن ساده و حتی کمی هم سرگرم‌کننده باشد.

همه چیز از مرورگری که از طریق آن در حال مطالعه این متن هستید تا سیستم‌عامای که دستگاه شما با آن کار می‌کند و …، همگی با یک زبان برنامه‌نویسی مشخص توسعه یافته‌اند. زبانی که برای یادگیری انتخاب می‌کنید، باید توانایی برآورده‌سازی نیاز شما را داشته باشد. بنابراین، اگر که به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع هستید، به شما باید بگوییم که در جای درستی هستید!

 

شروع برنامه نویسی با این زبان‌ها !

Python: پایتون یک زبان برنامه‌نویسی است که بیشتر به دلیل سادگی و خوانایی بالایی که دارد شناخته شده است. پایتون، انتخاب بسیار مناسبی برای مبتدیان است. از آنجا که این زبان همه‌کاره است، می‌توان آن را در توسعه صفحات وب، تجزیه و تحلیل دیتا، هوش مصنوعی و خودکارسازی (اتوماسیون) استفاده کرد. علاوه بر این، پایتون گزینه‌ای مناسب برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی و LLMها است.

BestProgrammingForStart.cover1  - شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 

JavaScript: جاوا اسکریپت برای توسعه وب، یک عنصر حیاتی است. جاما اسکریپت امکانی را فراهم می‌کند که بتوان عملکردی پویا را در مرورگرهای اینترنت شاهد باشیم. این زبان خوانایی بالایی دارد و از آن می‌توان برای ساخت وب‌سایت‌های تعاملی، برنامه‌های وب و حتی اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کرد.

BestProgrammingForStart.cover2  - شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 

Java: جاوا با شعار “یک بار بنویس و هرجا اجرا کن” شهرت دارد. جاوا هنوز هم یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیاست. از این زبان، در توسعه وب، برنامه‌های اندروید، نرم افزارهای سازمانی و … می‌توان استفاده کرد.

BestProgrammingForStart.cover3  - شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 

HTML/CSS: اچ تی ام ال / سی اس اس، زبانی مخصوص برای ساخت صفحات وب هستند. این دو، برای توسعه صفحات وب بسیار مهم و اساسی هستند و محتوا را از نظر بصری جذاب و ریسپانسیو می‌کنند.

BestProgrammingForStart.cover4  - شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 

Scratch: این زبان، مخصوص کودکان و مبتدیان طراحی شده و با استفاده از بلوک‌های گرافیکی، کاربر می‌تواند کدنویسی کند. این روش، مفاهیم برنامه‌نویسی را از طریق انیمیشن‌ها و بازی‌های تعاملی به مخاطب آموزش می‌دهد تا در درازمدت کاربر بتواند به شکل عمیق با مفاهیم برنامه‌نویسی ارتباط بگیرد.

BestProgrammingForStart.cover5  - شروع برنامه نویسی با این چند زبان؛ بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR