آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

 

رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز

| چگونه بدون نیاز به نصب نرم افزار جانبی، فایل و فولدرهای خود را امن کنیم؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، بدون نیاز به نصب هیچ ابزار جانبی از فایل و فولدرهای شخصی خود در سیستم محافظت کنید. همانطور که می‌دانیم، یکی از راه‌های محافظت از اطلاعات در سیستم‌های کامپیوتری چند کاربره این است که هر کاربر حساب کاربری مخصوص خود برای استفاده از سیستم را داشته باشد و هر کاربر، فایل و یا فولدرهای شخصی خود را مخفی و یا رمزنگاری کند. به منظور مخفی و رمزنگاری فایل‌ها و فولدرها، ابزارهای متعددی در بخش نرم افزار امنیتی در دسترس قرار گرفته است که می‌توانید با نصب آن‌ها در سیستم، از امنیت اطلاعات خود به خوبی محافظت کنید. اما اگر بنا به هر دلیلی، تمایلی به نصب نرم افزار جانبی برای این کار نداشته باشید چطور؟ آیا در این سناریو هم راهی برای محافظت از اطلاعات در برابر دسترسی‌های غیرمجاز وجود دارد؟

رمزگذاری فایل‌ها و فولدرها در ویندوز یک روش امنیتی است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات حساس و مهم خود را از دسترسی غیرمجاز محافظت کنید. با رمزگذاری فایل یا فولدر، اطلاعات درون آن‌ها با استفاده از یک رمز عبور (پسورد) توسط سیستم رمزگشایی محافظت می‌شوند و فقط کسانی که دارای رمز عبور صحیح هستند، می‌توانند به اطلاعات داخل آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اگر شما هم به دنبال راهی برای محافظت از اطلاعات خود در برابر دسترسی‌های غیرمجاز آن هم بدون نیاز به نصب نرم افزار جانبی هستید، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

1- بر روی فایل یا فولدر مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را بزنید و سپس روی Advanced کلیک کنید.

EncryptWithoutSoftware.cover1  285x300 - آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

EncryptWithoutSoftware.cover2  214x300 - آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

2- در پنجره باز شده، آیتم Encrypt contents to secure data را به حالت انتخاب درآورده و Ok و سپس Apply را کلیک کنید.در ادامه پنجره پیغام هشدار را تایید کنید تا در نهایت فایل‌ یا فولدر ما به همراه کلیه محتویات آن رمزنگاری شود.

EncryptWithoutSoftware.cover3  300x232 - آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

EncryptWithoutSoftware.cover4  300x212 - آموزش رمزنگاری فایل و فولدر در ویندوز بدون نیاز به نرم افزار جانبی

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR