آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

 

آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

| چگونه می‌توان روی فایل ZIP پسورد قرار داد؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، به آسانی بر روی فایل‌های زیپ (ZIP) در ویندوز پسورد قرار دهید. فایل های زیپ و رار فرمت های فشرده سازی فایل هستند که برای کاهش اندازه فایل ها و ساخت آرشیو از فایل‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. این فایل فشرده سازی شده، در واقع یک مجموعه از فایل ها و یا پوشه ها را در خود دارد که با فشرده سازی حجم آنها کاهش یافته و به فرمت زیپ تبدیل شده اند تا ذخیره، انتقال و به اشتراک‌گذاری آنها آسان تر باشد.

کاربردهای فایل فشرده شده شامل ذخیره سازی فضای دیسک، انتقال سریعتر فایل ها از طریق اینترنت یا شبکه، و محافظت از فایل ها در مقابل تغییر یا آسیب دیدگی های احتمالی است. همچنین این فایل ها قابلیت رمزگذاری را نیز دارند که این امر به کاربران این امکان را می دهد تا فایل های حساس خود را با رمز عبور محافظت نمایند. گاهی اوقات مرزگذاری یا رمزگذاری فایل زیپ یا رار با هدف محافظت اطلاعات حساس، جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، یا کاهش حجم فایل ها صورت می گیرد تا امنیت بالاتری برای انتقال و ذخیره سازی فایل ها ایجاد شود. اگر می‌خواهید یک فایل فشرده زیپ با رمز عبور بسازید، این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

استفاده از WinRAR

نرم افزار WinRAR، یک ابزار قدرتمند و کاربردی برای مدیریت فایل‌های فشرده در ویندوز است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که بتوانید فایل‌های فشرده را در سیستم مدیریت و به محتوای آن دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از همین ابزار برای ساخت آرشیوهای RAR/ZIP استفاده کنید و در صورت تمایل بر روی آن پسورد قرار دهید.

1- آخرین ورژن WinRAR را دانلود و نصب کنید.

2- فایل‌های مورد نظر خود برای ایجاد آرشیو از آن‌ها را انتخاب و بر روی آن راست کلیک کرده و Add to Archive را کلیک کنید.

ZipFileInWindows.cover1  300x168 - آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

3- در پنجره باز شده، دکمه Set Password را کلیک کنید.

ZipFileInWindows.cover2  300x270 - آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

4- در پنجره بعد، پسورد مورد نظر خود را در هر دو فیلد وارد کنید.

ZipFileInWindows.cover3  274x300 - آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

5- با تایید پنجره قبل، مجدد به صفحه اول بازخواهید گشت. اکنون به مانند تصویر زیر، گزینه ZIP را انتخاب و در نهایت OK را کلیک کنید.

ZipFileInWindows.cover4  300x270 - آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

اکنون فایل‌های مورد نظر در قالب یک فایل فشرده (آرشیو) رمزنگاری شده در دسترس خواهد بود.

ZipFileInWindows.cover5  274x300 - آموزش پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR