آموزش فلاش دی ان اس در ویندوز

آموزش فلاش دی ان اس در ویندوز

 

آموزش فلاش دی ان اس در ویندوز

| Flush DNS چیست و چه کاربردی دارد؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که بتوانید با آن، دستور فلاش دی ان اس را در مواقع لازم وارد کرده و نتیجه را در سیستم مشاهده کنید. در ابتدا باید به این نکته بپردازیم که Flush DNS چیست و چه کاربردی دارد؟ وجود مشکل در کش دی ان اس کامپیوتر شما می‌تواند حتی دسترسی به اینترنت را هم ناممکن کند. از جمله‌ی کارهایی که در این مواقع انجام می‌شود می‌توان به پاک کردن کش مرورگر، کوکی و همینطور فلاش دی ان اس اشاره کرد.

دی ان اس سرور، وظیفه دارد که آدرس‌های دامنه مثل YasDL.com را به آدرس آی‌پی آن تبدیل کند. برای مثال وقتی که سیستم به یک دامنه‌ی مشخص کانکشن برقرار می‌کند، یک کوئری به دی ان اس سرور، آدرس آی‌پی آن را مشخص می‌کند. برای سریع‌تر شدن این فرآیند، ویندوز یک نسخه کپی از دی ان اس سرور را به صورت لوکال ذخیره می‌کند. مشکل اینجاست که هرگونه تغییر بر روی دامنه‌ی موجود در دی ان اس سرور، بر روش کش بلافاصله اعمال نمی‌شود و در برخی مواقع لازم است که به طور دستی این کار را انجام دهید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

دی ان اس کش، بر روی حافظه ذخیره‌سازی نیست؛ بلکه روی رم ذخیره شده است. بنابراین، احتمالا یکی از ساده‌ترین راه ها برای فلاش دی ان اس، ری استارت کردن ویندوز باشد.

اما اگر که می‌خواهید این کار را بدون خاموش و روشن کردن سیستم انجام دهید، کافی‌ست که به روش زیر عمل کنید.

CMD را به صورت Run as administrator اجرا کرده و دستور زیر را در آن تایپ و اینتر را بزنید.

ipconfig /flushdns
FlushDNS.cover1  300x87 - آموزش فلاش دی ان اس در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

تبریک! شما با موفقیت عمل فلاش دی ان اس را انجام داده‌اید!

 

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR