آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

 

آموزش نصب برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) در ویندوز

| نحوه نصب برنامه‌های Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، بتوانید برنامه‌های دانلود شده از مایکروسافت استور را در ویندوز نصب کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، از ویندوز 8 به بعد شاهد رونمایی رسمی مایکروسافت از فروشگاه نرم افزاری Microsoft Store بوده‌ایم. طی این سال ها، فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت پیشرفت بسیاری کرده و ابزارهای کاربردی زیادی به آن افزوده شده است. به مانند مارکت‌های نرم افزاری اندروید و iOS، مایکروسافت استور به کاربر اجازه می‌دهد که در یک محیط جامع و کامل، اپ‌های دلخواه خود را جستجو و تنها با یک کلیک بر روی ویندوز نصب کند. اپ‌های مایکروسافت ویندوز را علاوه بر این فروشگاه، به صورت آفلاین و قابلیت نصب دستی هم می‌توان در اینترنت پیدا کرد؛ چه بسا که در وب‌سایت یاس دانلود نیز شمار متعددی از این ابزارها به صورت آفلاین در دسترس شما کاربران عزیز قرار می‌گیرد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی آن را در سیستم خود نصب کنید یا اینکه فایل نصبی آن‌ها را با دیگران نیز به‌اشتراک بگذارید تا بدون نیاز به اینترنت هم بتوان اپ‌های مورد نیاز را بر روی ویندوز نصب کرد.

مایکروسافت استور جدید در ویندوز 11، از جهات مختلف یک محیط بسیار عالی و پرامکانات است. اما همانطور که گفته شد، بسیاری از اپ‌های مایکروسافت استور قابلیت دانلود مجزا و به‌اشتراک‌گذاری را ندارند. اما در برخی موارد، فایل‌های نصبی این برنامه یا بازی‌ها در قالب بسته‌های Msixbundle, Appx/Appxbundle در اینترنت منتشر می‌شود. اگر که شما نیز به تازگی یک محصول دانلودی از ویندوز استور را در اختیار داشته و می‌خواهید اقدام به نصب فایل کنید، ما برایتان یک آموزش جامع را در نظر گرفته‌ایم که قدم به قدم شما را تا نصب برنامه مورد نظر همراهی می‌کند. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

به طور کلی، سه روش مختلف برای نصب بسته‌های Msixbundle, Appx/Appxbundle وجود دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد.

1- نصب فایل Msixbundle, Appx/Appxbundle، با دبل کلیک کردن بر روی بسته نصبی:

شما می‌توانید برنامه‌های دانلود شده از ویندوز استور را تنها با دبل کلیک بر روی فایل نصب کنید. متأسفانه، این روش نصب همیشه کارساز نیست؛ زیرا که در برخی اوقات، با ارورهایی مواجه می‌شوید مبنی بر اینکه بسته مربوطه قابل نصب نیست. در صورتی که این روش برای شما کاربردی نبود، می‌توانید روش دوم را امتحان کنید.

msicbundle install.cover1  300x106 - آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

2- نصب فایل Msixbundle, Appx/Appxbundle، با برنامه App Installer:

مایکروسافت اپلیکیشن جدیدی با نام App Installer را برای نصب اینگونه بسته‌ها در ویندوز منتشر کرده است. این برنامه که به طور رسمی برای ویندوز 10 منتشر شد، با ویندوز 11 نیز سازگاری داشته و می‌تواند ارورهای احتمالی در حین نصب بسته‌های مذکور را برطرف کند. برای نصب App Installer مراحل زیر را طی کنید:

  • مایکروسافت استور را اجرا کرده و در بخش جستجو، App Installer را سرچ کنید.
  • برنامه فوق را کلیک کرده و با انتخاب Install، آن را در ویندوز نصب کنید.
  • اکنون می‌توانید بر روی فایل Msixbundle, Appx/Appxbundle دبل کلیک کرده و این بار آن را با App Installer اجرا کنید.
  • با کلیک بر روی Install، منتظر نصب اپ مورد نظر باشید.
msicbundle install.cover2  300x221 - آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

msicbundle install.cover3  300x236 - آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

3- نصب فایل Msixbundle, Appx/Appxbundle، با PowerShell:

در بخش جستجوی ویندوز، PowerShell را تایپ کرده و این ابزار را به صورت Run as administrator اجرا کنید.

دستور زیر را در آن تایپ کرده و Enter را بزنید. (در این مثال، فرض شده که اپلیکیشن دانلودی، با نام test_app.msixbundle در آدرس زیر قرار دارد.)

Add-AppxPackage -Path $C:\Users\Username\Downloads\test_app.msixbundle

در صورتی که مراحل را به درستی طی کرده باشید، اپلیکیشن مورد نظر بر روی سیستم نصب شده و از طریق منوی استارت در دسترس خواهد بود.

msicbundle install.cover4  300x166 - آموزش نصب برنامه های مایکروسافت استور Msixbundle, Appx/Appxbundle در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR