آموزش جدا سازی ایمن حافظه های USB (برای ویندوز)

آموزش جدا سازی ایمن حافظه های USB (برای ویندوز)

 

آموزش جدا سازی ایمن و سریع حافظه های USB

| چگونه می‌توان قابلیت Quick Removal را بر روی حافظه فعال کرد؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که بتوانید از طریق آن، بدون نیاز به Eject کردن حافظه فلش،‌ مموری کارت، هارد اکسترنال و …، آن‌ها را از سیستم جدا کنید. همانطور که می‌دانیم از سال‌ها پیش تاکنون این تصور بین کاربران باقی مانده که پیش از جدا کردن حافظه‌های قابل حمل از سیستم باید حتما آن‌ها را اصطلاحا جداسازی ایمن (Safely remove) کرد. این کار که با راست کلیک بر روی حافظه و انتخاب گزینه‌ای تحت عنوان Eject انجام می‌شود، هنوز هم در بین بسیاری از کاربران رایج و این تصور بدون تغییر باقی مانده است.

اما از یک بروزرسانی مهم در ویندوز 10 به بعد و حتی ویندوز 11، قابلیت جدیدی اضافه شده که از طریق آن می‌توان بدون نیاز به این کار، حافظه‌ها را بدون هیچ ریسکی و در هر زمان از سیستم جدا کرد. پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

به طور پیش‌فرض ویندوز 10 درایورهای USB را به شکلی کانفیگ کرده که بتوانید بدون نیاز به Safely remove hardware آن‌ها را از سیستم جدا کنید. این کار با غیرفعال‌سازی write caching انجام می‌شود.

write caching می‌تواند به ظاهر، عملیات نوشتن روی حافظه را سریع‌تر کند. اما این مسئله مشکلی ایجاد می‌کند و آن هم این است که به تصور اتمام فرآیند نوشتن فایل روی حافظه، آن را از سیستم جدا می‌کنید؛ کما اینکه در پس‌زمینه فرآیند کپی یا انتقال همچنان در حال انجام است. از آنجا که امکان فعال‌سازی مجدد این قابلیت در دیوایس منیجر وجود دارد، شما می‌بایست از غیرفعال بودن آن برای جداسازی ایمن حافظه خود اطمینان حاصل کنید.

برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

1- از منوی استارت، Device Manager را جستجو و کلیک کنید.

USBSafelyRemove.cover1  300x212 - آموزش جدا سازی ایمن حافظه های USB (برای ویندوز)

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

2- در پنجره باز شده، Disk Drives را باز کرده و از آیتم‌های زیرین آن، حافظه USB خود را راست کلیک و Properties را بزنید.

USBSafelyRemove.cover2  300x193 - آموزش جدا سازی ایمن حافظه های USB (برای ویندوز)

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

3- در تب Policies، گزینه Quick Removal را فعال کنید.

USBSafelyRemove.cover3  300x224 - آموزش جدا سازی ایمن حافظه های USB (برای ویندوز)

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

از این پس شما می‌توانید بدون نیاز به انجام هیچ کاری، در هر زمان حافظه فلش، مموری کارت، هارد اکسترنال و … را از سیستم جدا کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR