جلوگیری از آلوده شدن سیستم به ویروس در زمان دانلود نرم افزار از اینترنت

جلوگیری از آلوده شدن سیستم به ویروس در زمان دانلود نرم افزار از اینترنت

 

جلوگیری از آلوده شدن سیستم به ویروس در زمان دانلود نرم افزار از اینترنت

| چگونه سیستم را در زمان دانلود برنامه از اینترنت، امن نگه داریم؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، امنیت سیستم خود را در زمان دانلود نرم افزار از اینترنت تضمین کنید. دانلود برنامه های ناشناس می‌تواند منجر به دانلود بدافزارها و ویروس‌های مخرب شود. بنابراین باید همواره از منابع معتبر و رسمی برای دانلود برنامه ها استفاده کنید و همچنین از یک نرم افزار ضد ویروس قدرتمند برای حفاظت از سیستم خود استفاده کنید. همچنین اگر امکان دارد، برنامه ها و فایل های خود را فقط و فقط از منابع معتبر و قابل اعتماد دانلود کنید.

در این مطلب از سایت یاس دانلود برای شما عزیزان بازدیدکننده یک آموزش ساده و سریع را آماده کرده‌ایم تا شما هم بتوانید با رعایت چند نکته ساده، جلوی آلوده شدن سیستم به ویروس را در زمان دانلود از اینترنت بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

 

این روزها احتمال اینکه به جای اپلیکیشن مورد نیاز خود یک ویروس یا بدافزار را به اشتباه دانلود کنید، بسیار زیبا است! هکرها و توسعه‌دهندگان بدافزار سعی می‌کنند که حتی از گوگل هم برای رسیدن به اهداف شوم خود نهایت استفاده را داشته باشند. برخی از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند و برخی دیگر با راه‌اندازی صفحات کاملا مشابه به منابع اصلی (و مدنظر کاربر)، آن‌ها را در دام اهداف خود می‌اندازند. اما چاره‌ی کار چیست؟ چگونه می‌توان از این خطرات در امان بود؟

1- دانلود فایل‌ها صرفا از منابع معتبر

همواره سعی کنید که برنامه‌ها را از منابع معتبر دانلود کنید. اپلیکیشن‌های رایگان را از وب‌سایت سازنده و اگر متن باز هستند، از صفحه‌ی Github توسعه‌دهنده و در غیر این صورت اگر قصد دانلود نرم افزارهای کرک شده را دارید، فقط از منابع معتبر اقدام به بارگیری آن کنید.

 

2- دوری از تبلیغات موتورهای جستجو

بسیاری از هکرها، با خریداری تبلیغات گوگل وب‌سایت‌های اسکم (فیک) خود را تبلیغ می‌کنند. از آنجا که معمولا این صفحات بالاتر از نتایج اصلی قرار می‌گیرند، احتمال اینکه کاربر به دام آن‌ها بیوفتد بسیار بالاست. بنابراین، سعی کنید که از کلیک بر روی لینک‌هایی با برچسب‌های Sponsored/Ad خودداری کنید.

 

3- استفاده از استورهای معتبر (Microsoft Store/Apple Mac App Store)

اگر که امکان دانلود از استورهای رسمی ویندوز/مک برای اپ مورد نظر وجود دارد، بهتر است که برای دانلود، از همین روش‌ها استفاده کنید.

 

4- استفاده از اسکنر آنلاین VirusTotal

VirusTotal این امکان را در دسترس قرار داده که شما بتوانید قبل از دانلود فایل برنامه مورد نظر خود در ابتدا آن را از این طریق اسکن و سپس در صورتی که فایل مورد نظر امن بود، برای دانلود اقدام کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR