آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

 

آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

| چگونه می‌توان یک پنجره به‌خصوص را به مانیتور ثانویه انتقال داد؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، مدیریت پنجره‌ها را در سیستم چند مانیتوره‌ی خود با سهولت بیشتری انجام دهید. همانطور که می‌دانید، ویندوز این قابلیت را دارد که بتوان چند مانیتور را به سیستم متصل کرد. این قابلیت، بیشتر به درد افرادی می‌خورد که در طول روز با مشغله زیادی در سیستم خود سر و کار دارند و باید تعداد زیادی برنامه، پنجره، سند یا … را باز و بسته و مدیریت کنند.

اگر که شما هم برای تجربه این قابلیت آماده هستید، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا پایان همراهی کنید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

اگر که سیستمی چند مانیتوره دارید، احتمالا می‌دانید که می‌توان با Drag کردن پنجره یا برنامه‌ها، آن‌ها را به مانیتور دوم یا اول جا به جا کرد.

فعال کردن Extend Mode 

برای جابه‌جایی پنجره‌ها بین مانیتورهای سیستم، باید قابلیت Extend Mode فعال باشد. این قابلیت در واقع یک صفحه نمایش مجازی بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند که گویی هر دو مانیتور از طریق آن به همدیگر وصل شده‌اند.

برای فعال‌سازی این قابلیت، Windows+P را بزنید و از میان گزینه‌های نمایش داده شده، Extend را کلیک کنید.

DragWindowsToAnotherMonitor.cover1  300x180 - آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

جابه‌جا کردن پنجره‌ها بین دو مانیتور با موس

راحت‌ترین راه برای جابه‌جا کردن پنجره بین مانیتورها استفاده از موس است. تنها کافی‌ست که بر روی نوار تایتل پنجره مورد نظر کلیک کرده و آن را نگه دارید و سپس آن را به گوشه صفحه نمایش (به جهت مانیتور دیگر) بکشید. برای برگشت به حالت قبل، لازم است همین عمل را تکرار کنید.

DragWindowsToAnotherMonitor.cover2  300x84 - آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

استفاده از کیبورد برای جابه‌جا کردن پنجره‌ها بین دو مانیتور

اگر می‌خواهید که پنجره فعلی را به مانیتوری در سمت چپ مانیتور فعلی منتقل کنید، کلیدهای Windows + Shift + Left Arrow را بزنید. برای انجام این حرکت به مانیتور سمت راست، Windows + Shift + Right Arrow را بزنید.

DragWindowsToAnotherMonitor.cover3  300x84 - آموزش انتقال یک پنجره به مانیتور دوم در ویندوز 10

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR