تشخیص حملات فیشینگ؛ چگونه از قربانی شدن جلوگیری کنیم؟!

تشخیص حملات فیشینگ؛ چگونه از قربانی شدن جلوگیری کنیم؟!

 

تشخیص حملات فیشینگ

| چگونه از قربانی شدن جلوگیری کنیم؟! |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، از وقوع حملات فیشینگ و قربانی شدن جلوگیری کنیم. فیشینگ (Phishing) یک روش هک در فضای آنلاین است که هدف آن گول زدن کاربر و دزدی اطلاعات حساس از طریق ارسال ایمیل ها، پیام های متنی و صفحات وب جعلی است. هدف اصلی فیشینگ، به دست آوردن اطلاعات حساسی مثل رمز عبور، اطلاعات بانکی، شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی است. روش عمده فیشینگ این است که مهاجمان با استفاده از تکنیک های مختلف، صفحات وب معتبر یا ایمیل هایی که به نظر می رسند از منابع قابل اعتمادی می آیند را جعل می کنند. این ایمیل ها و پیام ها معمولا به شما اعلام می کنند که باید اطلاعات حساس خود را به روز کنید یا به یک لینک در صفحه جعلی بروید و اطلاعات خود را وارد کنید؛ غافل از اینکه اگر این کار را انجام دهید، اطلاعات مهم خود را دو دستی تقدیم هکر کرده اید!

مهمترین نکته در فیشینگ این است که مهاجمان تلاش می کنند شما را به سرعت، مجاب به انجام کار کرده تا اطلاعات خود را در دسترس ‌آن‌ها قرار دهید. آنها از ترس، فشار زمانی یا حتی علاقه شما به کسب درآمد آنلاین و… استفاده می کنند تا شما را به عملیاتی که آنها می خواهند انجام دهید سوق دهند. در این مطلب از سایت یاس دانلود، یک روش ساده و سریع را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن، دیگر هیچ شانسی برای قربانی شدن از سوی هکرها باقی نگذارید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

به منظور جلوگیری از حملات فیشینگ و بررسی صحبت لینک‌ها، کافی‌ست که پیش از کلیک بر روی لینک‌ها در ادامه با استفاده از ابزار URLScan، آدرس آن را از نظر اعتبار مورد بررسی قرار دهید.

این سرویس به طور رایگان وب‌سایت مورد نظر را برای شما اسکن می‌کند و شما را از تغییر مسیرهای مخفیانه، اعتبار دامنه و … آگاه می‌کند.

urlscan.io

URLScan.io .cover2  300x138 - تشخیص حملات فیشینگ؛ چگونه از قربانی شدن جلوگیری کنیم؟!

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

URLScan.io .cover1  300x138 - تشخیص حملات فیشینگ؛ چگونه از قربانی شدن جلوگیری کنیم؟!

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR