آموزش غیرفعال کردن پورت های USB در ویندوز

آموزش غیرفعال کردن پورت های USB در ویندوز

 

آموزش غیرفعال کردن پورت های USB در ویندوز

| چگونه کارکرد پورت‌های یو اس بی را غیرفعال کنیم؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که می‌توانید به کمک آن، پورت‌های USB در ویندوز 10 و ویندوز 11 را غیرفعال کنید. پورت‌های USB، یکی از راه‌های ارتباطی محبوب در ویندوز است که به کاربر کمک می‌کند که بتواند انواع دیوایس‌ها را به سیستم متصل کنند. علاوه بر این، یکی استفاده از این پورت‌ها برای کپی و جابه‌جایی دیتا بین کامپیوتر و فلش درایو / هارد اکسترنال نیز کاربرد دارد. در کنار این‌ها، ممکن است در برخی مواقع بخواهید کارکرد پورت‌های USB را غیرفعال کنید. برای مثال، برض کنید که لپ تاپ خود را به شخص دیگری واگذار کرده و از بابت کپی اطلاعات شخصی‌تان نگران هستید. در اینگونه مواقع، یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، غیرفعال کردن پورت یو اس بی است.

در این مطلب، یک آموزش جامع و کامل را برای شما کاربران عزیز در نظر داریم که به واسطه‌ی آن می‌توانید به راحتی پورت‌های USB سیستم را غیرفعال کنید. انجام این کار معمولا برای سیستم‌های سازمانی، آموزشی و … کاربرد دارد و در صورتی که شما هم به دنبال آموزشی برای این کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم ما را در ادامه مطلب همراهی کنید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

1- کلید‌های Win+R را بزنید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره، regedit را تایپ و اینتر را بزنید.

DisableUSB.cover1  300x155 - آموزش غیرفعال کردن پورت های USB در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

2- در نوار آدرس، مسیر زیر را Copy/Paste کرده و اینتر را بزنید.

 

3- از بخش سمت راست، بر روی Start دبل کیک کنید و در پنجره باز شده، در فیلد مقدار، عدد 4 را وارد کرده و سپس پنجره را تایید کنید.

DisableUSB.cover2  300x204 - آموزش غیرفعال کردن پورت های USB در ویندوز

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

4- پنجره‌ها را ببندید و پس از یک راه‌اندازی مجدد، تمام پورت‌های USB سیستم غیرفعال خواهد بود. (برای فعال‌سازی مجدد، مراحل فوق را طی کرده و مقدار فوق را این بار 3 وارد کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR