چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

مشکل هنگ کردن ویندوز را چطور حل کنیم؟

| بستن تمامی برنامه‌های در حال اجرا با یک دستور |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، یک آموزش جدید و کوتاه را برای شما آماده کرده‌ایم که به شما امکانی می‌دهد که بتوانید کلیه برنامه‌های در حال اجرای سیستم خود را تنها با یک دستور ببندید. با این کار، شما می‌توانید مشکل هنگ کردن سیستم خود را به سرعت رفع کنید. همانطور که می‌دانیم، کاربران ویندوز بیش از هر سیستم‌عامل دیگری هنگ کردن را تجربه کرده‌اند. در این حالت، هیچ‌یک از برنامه‌ها و کارکردهای اصلی سیستم‌عامل پاسخگو نیستند و در پاره‌ای از اوقات، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که کاربر مجبور به راه‌اندازی مجدد سیستم می‌شود.

عامل اصلی هنگ کردن‌های سیستم، پردازش‌هایی هستند که فضای قابل توجهی از پردازنده و رم را به خود اخصتص داده‌اند. در واقع به جای آنکه سیستم خود را ری استارت کنید، می‌توانید پردازش‌های در حال اجرا را ببندید و مشکل را به طور دستی رفع کنید. اگر که شما هم تا پیش از این به طور دستی، یک به یک پردازش‌ها را خاتمه می‌داده‌اید، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا به شما یک دستور ساده را آموزش دهیم که می‌تواند کلیه پردازش‌های سیستم را ببندد تا مشکل به سرعت برطرف شود. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

1- ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run، عبارت notepad را تایپ کرده و اینتر را بزنید. با این کار، برنامه نوت‌پد در ویندوز باز می‌شود.

NotResponding.cover1  300x155 - چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

NotResponding.cover2  300x206 - چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

2- در محیط این برنامه، دستور زیر را وارد کنید:

taskkill /f /fi “status eq not responding”

NotResponding.cover3  300x206 - چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

3- اکنون با فشردن Ctrl+S، فایل را بر روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. توجه داشته باشید که فرمت فایل را باید bat. قرار دهید. برای مثال، نام فایل را اینگونه وارد کنید: YasTest.bat

NotResponding.cover4  300x169 - چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

4- حال هر زمان که سیستم با هنگی مواجه شد، تنها کافی‌ست که فایل ایجاد شده در دسکتاپ را دبل کنید تا مشکلات سیستم برطرف شوند.

NotResponding.cover5  - چگونه مشکل هنگ کردن ویندوز را با یک دستور ساده برطرف کنیم؟



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR