آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)

| چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، با شما عزیزان بازدیدکننده هستیم در معرفی سرویس جدید و محبوب شرکت ادوبی (Adobe) جهت تولید تصاویر خلاقانه با هوش مصنوعی (AI) که این روزها در محافل علم و تکنولوژی و به‌خصوص گرافیست‌ها و طراحان دیجیتال، مثل بمب صدا کرده و احتمالا تاکنون چندین بار نام آن به گوش شما خورده باشد. مدتی پس از معرفی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT، شمار بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه اقدام به معرفی سرویس‌های اختصاصی خود در زمینه هوش مصنوعی کردند. شرکت ادوبی هم همانطور که شاهد بودید، چندین پیش از Adobe Firefly پرده‌برداری کرد؛ سرویس جذاب و خلاقانه‌ای که با آن می‌توانید تصاویری زیبا و جذاب را با هوش مصنوعی بسازید.

AI art، شکلی از هنر دیجیتالی است که الگوریتم‌های هوش مصنوعی آن را می‌سازند. این الگوریتم‌ها، دیتای عظیمی را آنالیز می‌کنند و با یادگیری پترن‌ها و استایل‌های مختلف از منابع گوناگون، می‌توانند آثار اختصاصی خود را تولید کنند. یکی از جذاب‌ترین موضوعات هوش مصنوعی در دنیای امروز، تولید آثار گرافیکی است که ادوبی فایرفلای نیز یکی از بهترین این سرویس‌ها لقب کرده و هم‌اکنون در دسترس قرار دارد. در حال حاضر چند روش مختلف برای استفاده از ادوبی فایرفلای وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

به طور کلی برای استفاده از Adobe Firefly دو راه در پیش روی شماست:

  1. استفاده از وب‌سایت Firefly (برای رفع تحریم‌ها از سرویس شکن استفاده کنید)
  2. استفاده از آخرین نسخه ادوبی فتوشاپ / Adobe Photoshop (نسخه 2023 به بعد / استفاده از پلاگین Adobe Firefly)

 

به طور کلی، در ادوبی فایرفلای 4 ابزار زیر در دسترس است:

تبدیل متن به عکس (Text to Image): با این امکان شما می‌توانید با وارد کردن یک دستور متنی ساده، شاهد یک طراحی گرافیکی و خارق‌العاده از دستور وارد شده باشید. در این روش، تنها کافی‌ست که در وب‌سایت فایرفلای و یا ابزار فتوشاپ، در بخش Prompt، دستور یا توضیحات دلخواه خود پیرامون تصویر مورد نظر را تایپ کرده و سپس بر روی جنریت (Generate) کلیک کنید تا باقی کارها توسط هوش مصنوعی فایرفلای شما را شگفت‌زده کند.

Adobe Firefly.cover1  300x172 - آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

قابلیت Generative Fill: از این امکان برای حذف پس ‌زمینه تصاویر ویا از بین بردن اشیای اضافه از روی تصاویر استفاده می‌شود.

Adobe Firefly.cover2  300x168 - آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

قابلیت Text effects: از این امکان برای تغییر و زیباسازی طرح‌های متنی استفاده می‌شود. تنها کافی‌ست عبارت یا لوگوی متن یا کلمه دلخواه خود را وارد کرده و سپس با توصیف کردن خصوصیات آن، مشابه با روش اول طرح نهایی که با هوش مصنوعی تولید خواهد شد را تحویل بگیرید.

Adobe Firefly.cover3  300x130 - آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

قابلیت Generative Recolor: با این امکان می‌توانید با وارد کردن دستورات متنی (مشابه روش اول) طرح خود را با هوش مصنوعی رنگ‌آمیزی کنید. تنها کافی‌ست که SVG خود را آپلود کنید و سپس با تایپ کردن دستورات خود پیرامون طیف رنگی مورد نظر، نتیجه را با خلاقیت بالای هوش مصنوعی تحویل بگیرید.

Adobe Firefly.cover4  300x149 - آموزش ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)؛ چگونه با هوش مصنوعی تصاویری خارق‌العاده بسازیم؟

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

ساخت آثار گرافیکی چشم‌نواز با Adobe Firefly؛ چگونه؟

ساخت آثار گرافیکی با هوش مصنوعی می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ اما این کار کمی هم پرچالش است. در اینجا برای اینکه خروجی بهتری را داشته باشید، 5 ترفند مهم را خدمت شما عزیزان بازگو خواهیم کرد:

  1. با یک ایده مشخص شروع به کار کنید! موضوع شما می‌تواند هرچیزی باشد؛ از طراحی تصویر یک حیوان گرفته تا یک خودرو. بنابراین موضوع خود را به صورت دقیق و روشن تعیین کنید؛ زیرا که قرار است تمام فرآیند بعدی حول محور همین ایده پیشروی کند.
  2. از Style Modifierها استفاده کنید! ادوبی فایرفلای تنظیمات از پیش آماده بسیاری دارد. اگر که یک استایل مودیفایر را در دستور خود به کار برده باشید، فایرفلای به طور خودکار این سبک از اثر گرافیکی را بر روی دستور اعمال کرده و نتیجه را بر اساس آن در خروجی مشاهده خواهید کرد.
  3. از کلمات بهینه‌ساز برای خروجی بهتر استفاده کنید! با اضافه کردن عباراتی ساده و در عین حال کلیدی می‌توانید کیفیت کار خود را به طرز قابل توجهی ارتقا دهید. تنها کافی‌ست که عبارات beautiful, highly detailed, dark و … را بسته به موضوع خود در دستور تایپ شده به کار ببرید تا خروجی شما را شگفت‌زده کند.
  4. دستورات خود را با جزئیات و به شکل واضح بیان کنید! هرچه توضیحات شما دقیق‌تر و گویاتر باشد، نتیجه‌ی طراحی با هوش مصنوعی نیز به خروجی دلخواه شما نزدیک‌تر خواهد بود.
  5. از تکرار کلمات مهم در دستورات استفاده کنید! به دلیل ماهیت عملکردی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های آن، تکرار در کلمات مهم و کلیدی مورد نظر برای ایجاد طرح مطابق با آن می‌تواند نتیجه‌ای نزدیک‌تر را به شما بدهد.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR