آموزش نصب Git در ویندوز + راهنمای قدم به قدم

آموزش نصب Git در ویندوز + راهنمای قدم به قدم

 

آموزش نصب گیت (Git) در ویندوز

| آموزش کامل نصب گیت در ویندوز |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که بتوانید از طریق آن، شما هم گیت (Git) را به عنوان سیستم قدرتمند کنترل ورژن در ویندوز نصب کنید. “گیت” یک سامانه کنترل نسخه است که برای مدیریت و ردیابی تغییرات در کدهای منبع باز و سایر فایل‌های متنی استفاده می‌شود. اصطلاحاً این فرایند به عنوان “سیستم کنترل نسخه” یا “Version Control System (VCS)” نیز شناخته می‌شود. یکی از سیستم‌های کنترل نسخه پرطرفدار به نام “گیت” است که برای مدیریت تاریخچه تغییرات در یک پروژه نرم‌افزاری استفاده می‌شود.

گیت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا تغییرات خود را در فایل‌ها ردیابی کنند، نسخه‌های مختلف از پروژه را مقایسه کنند و بین اعضای گروه کاری خود همکاری کنند. این سیستم همچنین امکان بازنگری تغییرات، بازگشت به نسخه‌های قدیمی‌تر، و حل اختلاف‌های احتمالی در تغییرات را فراهم می‌کند. اگر که به دنبال نصب گیت بر روی سیستم هستیم، پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

1- نرم افزار Git را دانلود و اجرا کنید.

 

2- مراحل نصب را پیش ببرید. 2 نکته را در این مراحل دقت کنید:

الف) اینکه ویرایشگر پیش‌فرض خود را به درستی انتخاب کنید. برای مثال، این ویرایشگر به طور پیش‌فرض Vim انتخاب شده است، شما می‌توانید به انتخاب خود آن را بر روی VSCode, Notepad++, Sublime و… قرار دهید.

InstallGitOnWindows1 300x229 - آموزش نصب Git در ویندوز + راهنمای قدم به قدم

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

ب) در مرحله زیر، گزینه Git From The Command Line And Also From 3rd-Party Software را انتخاب کنید.

InstallGitOnWindows2 300x229 - آموزش نصب Git در ویندوز + راهنمای قدم به قدم

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR