آشنایی با کدهای وضعیت HTTP؛ کد وضعیت یا Status code چیست؟

آشنایی با کدهای وضعیت HTTP؛ کد وضعیت یا Status code چیست؟

آشنایی با کدهای وضعیت HTTP

| کد وضعیت یا Status code چیست؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، یک مطلب آموزشی جامع را پیرامون کدهای وضعیت اچ‌تی‌تی‌پی (HTTP) آماده کرده‌ایم که دانستن نکات آن خالی از لطف نیست. هر زمان که مرورگر وب را باز و یک آدرس اینترنتی را در آن جستجو می‌کنید، درخواستی از سمت رایانه یا گوشی همراه شما به سمت سرور ارسال می‌شود. سرور، در ادامه پاسخ شما را در قالب یک کد وضعیت سرور (Status code) به مرورگر برمی‌گرداند. البته عموم کاربران قادر به مشاهده این کدها نیستند؛ اما نکات بسیاری برای توسعه‌دهندگان وب و متخصصین در حوزه شبکه در اینکدها نهفته است.

کدهای وضعیت، به ما کمک می‌کنند که از وضعیت نتیجه‌ی درخواست از طریق یک کد مشخص آگاه شویم. این کدها و شناخت آن در زمینه‌ی سئو و مدیریت وب‌سایت معمولا بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، یکی از این کدها، کد 500 است؛ زمانی که کاربران وب‌سایت بارها و بارها با این کد در هنگام مراجعه به وب‌سایت شما رو به رو شوند، مدتی بعد احتمالا از سوی گوگل جریمه خواهید شد و رتبه فعلی‌تان را از دست خواهید داد. این کد و چندین کد دیگر را تحت عنوان کدهای وضعیت HTTP می‌شناسند که از شما دعوت می‌کنیم لیست کامل آن را مطالعه کرده و اطلاعات خود در این زمینه را ارتقا دهید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

کدهای اطلاعاتی (1xx)

100: ادامه (Continue)
101: پروتکل انتقال (Switching protocols)
102: پردازش (Processing)

 

کدهای موفقیت (2xx)

200: خوب (OK)
201: ایجاد (Created)
202: پذیرفته شده (Accepted)
204: بدون محتوا (No Content)

 

کدهای انتقال (3xx)

300: انتقال چندگانه
301: انتقال دائمی
302: پیدا شده (Found)
304: اصلاح نشده (Not Modified
305: پروکسی (Use Proxy)

 

کدهای خطای مشتری (4xx)

400: درخواست بد (Bad Request)
401: غیرمجاز (Unauthorized)
403: ممنوع (Forbidden)
404: پیدا نشد (Not Found)
410: رفته (Gone)

 

کدهای خطای سرور (5xx)

500: خطای داخلی سرور (Internal server error)
501: اجرا نشده
502: بد گیت‌وی (bad gateway)
503: سرویس خارج از دسترس
504: پایان زمان
505: پروتکل HTTP پشتیبانی نمی‌شود

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR