کاربرد F1 تا F12 ؛ یک بار برای همیشه، کلیدهای تابعی در ویندوز چه کاربردی دارند؟

کاربرد F1 تا F12 ؛ یک بار برای همیشه، کلیدهای تابعی در ویندوز چه کاربردی دارند؟

 

کاربرد F1 تا F12

| یک بار برای همیشه، کلیدهای تابعی در ویندوز چه کاربردی دارند؟ |

 

همانطور که می‌دانیم، صفحه کلید یک واسط کاربر سخت افزاری محسوب شده و کاربر با استفاده از آن می‌تواند با رایانه ارتباط برقرار کند. کسانی که با کامپیوتر زیاد کار می‌کنند، برایشان سرعت عمل و دقت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر این افراد بدانند که یک کلید روی کیبورد می‌تواند جایگزین عملکرد 3 تا 4 کلید یا کلیک موس باشد، مسلما کار خود را زودتر و با دقت بیشتر انجام خواهند داد. در همین راستا، در این مطلب قصد داریم یک بار برای همیشه کاربرد F1 تا F12 بر روی کیبورد را به شما آموزش دهیم. این کلیدها که بخش جدانشدنی صفحه کلیدهای ویندوزی هستند، به کلیدهای تابعی شهرت دارند و عملکرد هریک به طور دقیق در سیستم مشخص شده و در سناریوهای مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کلیدهای عملکردی یا کلیدهای F که بر روی صفحه کلید رایانه قرار دارند، هم کاربردی مستقل دارند و هم اینکه در برخی مواقع با ترکیب با Alt یا Ctrl یک عملکرد مشخص را اجرا می‌کنند. در برخی صفحه کلیدهای کوچک‌تر مثل رایانه‌های قابل حمل (لپ تاپ)، این کلیدها می‌توانند کاربرد دیگری هم داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر روشنایی صفحه، میزان صدا و … اشاره کرد. در ادامه این مطلب، به شما عملکردهای رایح کلیدهای F1 تا F12 را آموزش خواهیم داد که پیشنهاد می‌شود آن را از دست ندهید. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

کلید شماره یک (اف1 – F1): فشار دادن این دکمه در اکثر برنامه‌ها، صحنه راهنما (Help) را باز می‌کند.

کلید شماره دو (اف2 – F2): فشار دادن این دکمه به شما امکانی می‌دهد که بتوانید نام فایل یا پوشه را تغییر دهید.

کلید شماره سه (اف3 – F3): با فشار دادن این دکمه، نوار جستجو در مرورگرهای اینترنتی و یا ویندوز اکسپلورر باز می‌شود.

کلید شماره چهار (اف4 – F4): آخرین عمل در برنامه را تکرار می‌کند.

کلید شماره پنج (اف5 – F5): صفحه، دسکتاپ، محتوای پوشه، وب‌سایت، پنجره و … را رفرش (بارگذاری مجدد) می‌کند.

کلید شماره شش (اف6 – F6): نوار آدرس و برگه در صفحه فعال کروم و دیگر مرورگرها به حالت انتخاب درمی‌آید.

کلید شماره هفت (اف7 – F7): معمولا برای بررسی املا و دستور زبان سند در برنامه‌های مایکروسافت مانند Microsoft Outlook, Microsoft Word و… استفاده می‌شود.

کلید شماره هشت (اف8 – F8): با فشردن این دکمه در حین راه‌اندازی ویندوز، سیستم در حالت Safe Mode بوت می‌شود.

کلید شماره نه (اف9 – F9): فشردن این کلید در Microsoft Word، سند پیش رو را رفرش می‌کند. علاوه بر این، فشردن این کلید عملکرد Send and Receive در Microsoft Outlook را هم فعال می‌کند.

کلید شماره ده (اف10 – F10): در اکثر برنامه های ویندوز به طور پیش‌فرض، این دکمه نوار منوی یک برنامه باز را فعال می‌کند. در هنگام راه‌اندازی سیستم در برخی سیستم‌ها، این کلید کاربر را به تنظیمات بایوس هدایت می‌کند.

کلید شماره یازده (اف11 – F11): در مرورگر Google Chrome/Mozilla Firefox و …، فشردن این کلید باعث تمام صفحه شدن برنامه می‌شود.

کلید شماره دوازده (اف12 – F12):فشردن این کلید در مرورگرهای اینترنتی، ابزارهای توسعه در مرورگر (Inspector) را باز می‌کند.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR