آشنایی با 5 دلیل اصلی برای استفاده نکردن از سایت سازها

سایت ساز چیست؟

 

حتما شما هم اسم سایت ساز را شنیده و حتی وسوسه شدید تا سایت خود را از این طریق طراحی کنید. این روشی است که به کمک آن در کمترین زمان ممکن، می‌توانید سایتی را آماده کنید. یکی از دلایلی که می‌تواند افراد مختلف را برای استفاده از سایت سازها قانع کند، هزینه بسیار کم آن است.

ولی باید به شما این را بگوییم که این روشی کاملا غیر استاندارد و غیر اصولی برای طراحی سایت بوده و معایب استفاده از سایت ساز‌ها کم نیستند. اگر تصمیم دارید تا فروشگاه مجازی خود را راه اندازی کنید بهتر است به جای استفاده از چنین روش‌هایی، با شرکتی معتبر و فعال در زمینه طراحی سایت در مشهد همکاری کنید تا بتوانید سود مناسبی را از کسب و کار آنلاین خود به دست آورید.

در ادامه شما را با معایب استفاده از سایت سازها آشنا خواهیم کرد تا به صورت کامل متوجه غیر اصولی بودن این کار شوید.

 

سایت ساز چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم معایب استفاده از سایت ساز‌ها را بیان کنیم، بهتر است در رابطه با آن‌ها به صورت خلاصه توضیح دهیم. در واقع سایت سازها نرم افزارهای آنلاین یا غیر آنلاینی هستند که با کمترین زحمت، امکان ایجاد سایت را فراهم کردند.

همه افراد بدون داشتن تخصص خاصی می‌توانند وارد این نرم افزارها شده و سایت مورد نظر را تنها با چند کلیک ساده ایجاد کنند. تمامی امکانات اولیه سایت را می‌توانید به کمک سایت ساز ایجاد نمایید.

روش کار در تمامی سایت سازها یکسان بوده و همچنین رایگان است. البته تعداد سایت ساز پولی نیز وجود دارند که امکانات بیشتری دارند. برای مثال سایت‌های وبلاگ نویسی، از معروف‌ترین سایت سازها می‌باشند که سئوکاران استفاده زیادی از آن می‌کنند.

 

استفاده از سایت ساز‌ها چه معایبی دارد؟

در این بخش معایب استفاده از سایت ساز‌ها را معرفی می‌نماییم:

چرا از سایت سازهای استفاده نکنیم؟

امکان شخصی سازی وجود ندارد

در اکثر سایت سازها چندین قالب آماده وجود دارد که کاربر می‌تواند بین آن‌ها یک گزینه را انتخاب نماید. در واقع شما نمی‌توانید طرح مورد نظر خود را روی سایت پیاده کنید. محدودیت در تعداد قالب‌ها باعث این می‌شود که سایت شما با تعداد زیادی از سایت‌هایی که با استفاده از این سایت ساز ساخته شده‌اند، شبیه باشد.

حتی باید این را بدانید که ممکن است چندین سایت ساز از قالب‌های یکسان استفاده کنند. به این صورت حتی نمی‌توانید امکانات مورد نیاز خود را افزایش دهید. در واقع خبری از آپیدت سایت نیست.

 

عدم امکان بهینه سازی و سئو سایت

مهم‌ترین مورد از معایب استفاده از سایت ساز‌ها، عدم امکان استفاده از قوانین سئو است. سایت‌هایی که با استفاده از سایت ساز ساخته می‌شوند، دسترسی کاملی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. به همین دلیل شما نمی‌توانید به خوبی روی سئو آن کار کنید. بیشتر فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های سئو نیاز به دسترسی کامل نیاز دارند.

مثلا برای اتصال ابزارهایی مانند سرچ کنسول و آنالیتیکس که بخش مهم در تهیه آمارهای مربوط به هر پروژه سئو در مشهد و … می‌باشد، باید به بخش‌هایی مانند هاست سایت دسترسی داشته باشید. در سایت سازها تنها یک پنل ساده و با امکانات خیلی کم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

شما حتی نمی‌توانید افزونه‌های سئو را روی سایت نصب داشته باشید. به صورت کلی چیزی به نام افزونه در سایت سازها تعریف نشده است.

 

عدم انعطاف

همانطور که گفتیم، در سایت سازها تعداد قالب آماده وجود دارد که شما می‌توانید از میان آن‌ها یک گزینه را انتخاب کنید. باید این را بدانید که حتی امکان ایجاد تغییرات جزئی در این قالب‌ها را نخواهید داشت. این یکی از بزرگترین معایب استفاده از سایت ساز‌ها می‌باشد

یعنی حتی اگر بخواهید رنگ یکی از عنوان‌های سایت را تغییر دهید، امکان پذیر نخواهد بود. علاوه بر آن، شباهت قالب سایت شما با تعداد زیادی از سایت‌های دیگر، می‌تواند مشکل کپی بودن را به وجود آورد.

یعنی به جز متن سایت، کد سایر قسمت‌ها شبیه به هم بوده و این اصلا برای گوگل خوشایند نیست. همین موضوع می‌تواند باعث پنالتی سایت شود.

 

پرداخت هزینه بالا

همانطور که گفتیم تعدادی از سایت سازها رایگان نبوده و برای استفاده از آن‌ها باید اشتراک تهیه کنید. این سایت سازها به شما امکانات بیشتری را ارائه می‎دهند ولی هزینه‌ای که باید برای خرید اشتراک به صورت ماهانه پرداخت کنید، اصلا معقول نیست. این مورد می‌تواند در میان معایب استفاده از سایت ساز‌ها، جایگاه بالایی داشته باشد.

یعنی امکانات ارائه شده با میزان هزینه هیچ تناسبی ندارد. دقیقا مانند این است که یک اتاق کوچک در پایین‌ترین منطقه تهران را اجاره کنید ولی هزینه‌ای برابر با هزینه اجاره یک منزل مسکونی با فول امکانات در بهترین منطقه تهران را پرداخت نمایید.

 

هیچ پشتیبانی وجود ندارد

آخرین مورد از معایب استفاده از سایت ساز‌ها، عدم وجود پشتیبانی است. زمانی که سایت خود را به کمک سایت ساز ساخته و تحویل بگیرید، دیگر هیچ پشتیبانی را دریافت نمی‌کنید. یعنی اگر مشکلات فنی برای سایت شما پیش بیاید، هیچ کسی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته و مشکل را حل نمی‌کند.

ممکن است بعد از تلاش برای ساخت سایت و قرار دادن تمامی مطالب در آن، به دلیل وجود یک مشکل فنی، سایت شما از دسترس خارج شده و به دلیل عدم وجود پشتیبانی دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

خیلی بهتر است که به جای صرف انرژی و سرمایه برای چنین سایتی، آن را در اختیار افراد متخصص قرار داده و سایتی با امکانات کامل تحویل بگیرید. در دنیای دیجیتال رقابت بسیار زیاد بوده و سایتی می‌تواند توجه کاربر را جلب کند که از به روزترین امکانات و متدهای جدید استفاده کرده باشد.

منبع مقاله: 5 دلیل اصلی استفاده نکردن از سایت سازها

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR