قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

 

اگر به عنوان یکی از صاحبین مشاغل فعالیت خود را در بازار کسب و کار شروع کرده باشید، می‌دانید که برندینگ و آشنا کردن طیف گسترده‌ای از مخاطبان، می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر میزان موفقیت و گسترش کسب و کارتان داشته باشد. به هر میزان که بتوانید افراد بیشتری را با کالاها یا خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا کنید، طبیعتاً احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری همیشگی بیشتر می‌شود. حال فرایند برندینگ خود مقوله پیچیده‌ای است که باید با کمک افراد متخصص در این زمانه انجام شود. اگر چه شرح مفصل و قدم به قدم برندینگ در این بحث نمی‌گنجد، اما باید بدانید که طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. آیا با طراحی لوگو و تأثیر آن بر شغلتان آگاهید؟ انواع لوگوها چطور، آن‌ها را می‌شناسید؟ در این مقاله علاوه بر پاسخ دادن به پرسش‌های فوق، شما را با لوگوی تایپوگرافی و قیمت آن آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

images 1677310554 63f9ba5ac97e2 - قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

آشنایی با طراحی لوگو

پیش از آن که به قیمت لوگوی تایپوگرافی بپردازیم، بد نیست با طراحی لوگو و نقش آن بر موفقیت کسب و کارها آشنا شوید. در ابتدای کار بهتر است تعریفی از لوگو ارائه دهیم که ذهن شما را نسبت به این واژه باز کند. لوگو که در زبان فارسی «نشان‌واره» نیز خوانده می‌شود، یک نماد بصری است که از ترکیب علامت‌ها، حروف، اعداد، تصاویر و … ساخته می‌شود تا مفهوم خاصی را منتقل کند. لوگوها اغلب مرتبط با نوعی کسب و کار هستند و تلاش می‌کنند تا بی هیچ حرف اضافه‌ای، مفهوم و مقصود خاصی را در اذهان مردم زنده کنند. بیایید یک مثال ساده بزنیم! لوگوی شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از مطرح‌ترین لوگوها در کشور ماست. این لوگو به قدری در اذهان مردم حک شده که حتی با دیدن سه نفر که به ترتیب قد ایستاده باشند هم ممکن است به یاد این لوگو بیفتید! در واقع هدف از طراحی لوگو همین است. یک لوگوی موفق باید به آسانی در ذهن ثبت شود و به مطرح شدن کسب و کار کمک کند. حال به نظر شما یک لوگوی خوب چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

 

  • یک لوگوی خوب پیش از هرچیز باید با موضوع مورد نظر سنخیت داشته و مفهوم مورد نظر را به درستی منتقل کند. لوگویی که به کسب و کار شما مرتبط نباشد، نظرها را به خود جلب نکرده و ماندگار نیز نخواهد بود.
  • لوگوی شما در صورتی در ذهن‌ها ماندگار می‌شود که منحصر‌به‌فرد باشد. در ضمن، برای ثبت لوگو به صورت قانونی، باید منحصربه‌فرد بودن آن تأیید شود.
  • یک لوگوی خوب را می‌توان در ابعاد و رنگ‌های مختلف به چاپ رسانده و یا در فضای مجازی استفاده کرد؛ به طوری که شکل و یا مفهوم آن عوض نشود.
  • لوگویی که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید باید در دوران‌های مختلف، همچنان مورد قبول بماند و از مد روز عقب نماند. در واقع لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که تنها مخصوص دوره خاصی نباشد.
  • لوگو نباید چنان پیچیده باشد که مفهوم آن منتقل نشود. سادگی اغلب بهتر از پیچیدگی در طراحی لوگو اثربخش خواهد بود.
  • در صورت رعایت این نکات برای لوگو، می‌توانید کمک بزرگی به پیشرفت کسب و کارتان بکنید. لوگوها کمک می‌کنند تا حس بینایی مخاطبان خود را به کار گرفته و از طریق جلوه‌های بصری آن‌ها را به خود جلب کرده و در ذهن آن‌ها ماندگار شوید. در ادامه با انواع لوگو آَشنا خواهید شد.

 

images 1677310554 63f9ba5ad0458 - قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

 

انواع لوگوها کدام‌اند؟

لوگوها انواع گوناگونی دارند که هر یک از آن‎‌ها را می‎توان با توجه به شرایط، نوع کسب و کار و نیازهای موجود، به کار گرفت. گاهی نیز تلفیق انواع لوگوها با هم می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در ادامه انواع لوگوها را به اختصار معرفی کرده‌ایم:

  • یک دسته از لوگوها آن‌هایی هستند که با استفاده از تصاویر طراحی می‌شوند. انواع آیکون‌ها و سمبل‌ها را می‌توان در این نوع لوگوها به کار گرفت. معروف‌ترین لوگویی که به این سبک طراحی شده را می‌توان لوگوی شرکت اپل دانست.
  • دسته بعدی لوگوهایی هستند که با استفاده از حروف طراحی می‌شوند. این حروف می‌توانند در زبان‌های مختلف استفاده شوند. انتخاب فونت مناسب در این لوگوها بسیار مهم است. لوگوی آدیداس نمونه‌ای از این لوگوهاست.
  • تلفیقی از این دو روش می‌تواند نوع دیگری از لوگوها را ایجاد کند که طرفداران زیادی در میان طراحان لوگو دارد. استفاده از متن و تصویر به صورت همزمان دست طراحان را برای انتقال بهتر مفاهیم و به کار بردن خلاقبت بیشتر باز می‌گذارد.

 

images 1677310554 63f9ba5ad2f3e - قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

 

هر آن چه که باید درباره تایپوگرافی بدانید

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، دسته‌ای از لوگوها با استفاده از حروف طراحی می‌شوند. این لوگوها را ممکن است تحت عنوان «تایپوگرافی» بشناسید. در واقع تایپوگرافی هنر چیدمان حروف در کنار هم است؛ به گونه‌ای که در نهایت، طرح مشخصی حاصل شود. ممکن است از چینش حروف، به یک تصویر برسیم و یا به همان صورت متن به کار گرفته شوند. در بسیاری از مواقع ممکن است تایپوگرافی با خوش‌نویسی اشتباه گرفته شود. باید بدانید که از هنر خوش‌نویسی هم در تایپوگرافی استفاده می‌شود؛ اما این تنها بخشی از تایپوگرافی است که از فونت نستعلیق در آن استفاده می‌شود.

تایپوگرافی یا لوگوتایپ در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان طراحی پوستر دانست. در بسیاری از پوسترها به کارگیری لوگوتایپ را به عنوان المان اصلی می‌بینیم. علاوه بر آن، در طراحی لوگوهای تجاری نیز به فراوانی از این تکنیک استفاده می‌شود. چند مورد از نکات مهم درباره یک تایپوگرافی باکیفیت را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • در یک تایپوگرافی خوب باید از بهترین فونت استفاده شود. انتخاب فونت به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای مثال مخاطب شما تا حدود زیادی تعیین‌کننده فونت انتخابی است. اگر کودکان عمده مخاطبین شما را تشکیل می‌دهند، باید از فونت‌های فانتزی استفاده کنید تا جذابیت لازم را داشته باشد. همچنین فونت انتخابی نباید در اثر گذر زمان جذابیت خود را از دست بدهد.
  • گاهی نیاز نیست از نام کامل مجموعه برای طراحی لوگوتایپ استفاده کنید. می‌توانید با سفارش یک مونوگرام جذاب برای مجموعه‌تان، به دیده شدن هر چه بیشتر آن کمک کنید. به استفاده از حرف اول نام مجموعه در طراحی لوگو، مونوگرام می‌گوییم.
  • استفاده از رنگ‌ها در تایپوگرافی اگر به درستی صورت گیرد، می‌تواند تأثیر به سزایی بر دیده شدن آن داشته باشد. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده شود که با موضوع لوگوتایپ تناسب داشته باشد.
  • ابعاد و تناسب استفاده از حروف یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

توجه به مجموعه این نکات، در نهایت یک لوگوتایپ حرفه‌ای را به شما هدیه می‌کند. در ادامه به قیمت تایپوگرافی اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

images 1677310078 63f9b87e50613 - قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

 

قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی چقدر است؟

قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی تا حدود زیادی به ویژگی‌های لوگوی مد نظر شما بر می‌گردد. طبیعی است که قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی ساده با یک لوگوی حرفه‌ای یکسان نباشد. به هر میزان که لوگوی مد نظر شما پیچیده‌تر باشد، باید هزینه بیشتری را بپردازید. برخی از طراحان لوگو در ازای دریافت هزینه بیشتر، چند لوگوی مختلف را برایتان طراحی می‌کنند تا از میان آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید. بهتر است برای استعلام قیمت طراحی لوگوی تایپوگرافی، شرح مختصری از لوگوی مد نظر خود را برای طراحان لوگو ارسال کنید. بسته به میزان تجربه طراح، اعتبار فرد یا شرکت سفارش دهنده، پیچیدگی و زمان بر بودن کار و…، هزینه طراحی لوگوی تایپوگرافی از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان می‌تواند متفاوت باشد. به طور متوسط می‌توان هزینه را در سال 1402، بین 3 تا 7 میلیون تومان در نظر گرفت.

 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع لوگوها و به خصوص لوگوی تایپوگرافی پرداختیم. لوگوتایپ یکی از زیباترین انواع لوگوهاست که می‌توانید برای برندینگ محصولات و خدمات خود به کار بگیرید. امیدواریم از مطالب این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR