آشنایی با چراغ‌های مودم و کاربرد هریک + تصاویر

آشنایی با چراغ‌های مودم و کاربرد هریک + تصاویر

 

آشنایی با چراغ‌های مودم ADSL

| کاربرد و معنای هریک از چراغ‌های مودم + عکس |

 

این روزها، همه‌ی ما در منزل یا محل کار با اینترنت سر و کار داریم. در کنار روش‌های ساده‌تر اتصال به اینترنت از طریق گوشی موبایل، برخی روش‌های ارتباطی قدیمی‌تر نیز به دلیل هزینه‌های کمتر و دسترسی ثابت، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. یکی از روش‌های محبوب ارتباط با اینترنت در ایران، اینترنت ADSL است. شرکت‌های مختلفی در داخل کشور این نوع ارتباط اینترنتی را ارائه می‌کنند که کاربر می‌تواند بسته‌های اینترنتی دلخواه خود را از هریک از آن‌ها تهیه و ارتباط را بر روی خط تلفن منزل یا محل کار فعال کند.

در روش اتصال به اینترنت به روش ADSL، با استفاده از یک مودم مخصوص و ارتباط خط تلفن با آن می‌توان به شبکه جهانی اینترنت متصل شد. در واقع در تمامی روش‌های ارتباط با اینترنت از این طریق، مودم نقش مهمی را بر عهده دارد. مودم‌های اینترنتی در مدل‌ها و نوع‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند. بعد از نصب و راه‌اندازی مودم، ممکن است گاها با مشکلاتی مواجه شویم که چراغ‌های نشانگر مودم بیانگر آن‌هاست. در این مطلب از سایت یاس دانلود، یک راهنمای کوتاه را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم که به شکل دقیق شما را با چراغ‌های مودم اینترنت و معنای هریک از آن‌ها در حالت خاموش و روشن می‌پردازد. هم اکنون می توانید این آموزش مفید را در ادامه مطلب دنبال فرمایید.

 

 

 

IMG 20230224 160011 037 300x163 - آشنایی با چراغ‌های مودم و کاربرد هریک + تصاویر

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.

 

1- چراغ پاور:

روشن و خاموش بودن مودم

2- چراغ ADSL:

اگر این چراغ روشن باشد، نشان‌دهنده این است که ارتباط با شرکت ارائه‌دهنده‌ی اینترنت (ISP) برقرار است یا اصطلاحا اینترنت بر روی خط تلفن قرار دارد.

3- چراغ اینترنت:

اگر این چراغ روشن باشد، نشان‌دهنده این است که تمامی اتصالات به درستی انجام شده و اینترنت در دسترس قرار دارد.

4- چراغ Wi-Fi یا Wireless:

این چراغ در صورت روشن بودن، بیانگر این است که امکان ارتباط با شبکه‌ی بی‌سیمِ مودم برقرار است.

5- چراغ WPS:

روشن بودن این چراغ به معنی این است که اتصال به وای‌فای بدون نیاز به رمز عبور وجود دارد.

6- چراغ‌های LAN:

بسته به نوع مودم و تعداد پورت‌های آن، ممکن است تعدادی پورت مخصوص LAN را در پشت مودم ببینید. از این پورت‌ها می‌توانید برای ارتباط سیمی کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن IP phone یا … با مودم (اینترنت) استفاده کنید.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR