با رکورددار تولید نهال در یزد آشنا شوید

با رکورددار تولید نهال در یزد آشنا شوید

از آنجایی که شهر یزد در منطقه گرم و نیمه خشک قرار گرفته است، بنابراین برای احداث باغ میوه کشاورزان و باغداران این خطه باید شرایط خاصی را در نظر بگیرند تا بتوانند باغاتی را احداث کنند، کاملا سازگار با محیط بوده و درآمد مناسبی برای آن‌ها داشته باشد، اگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید، ما شما خوانندگان عزیز را با رکورددار تولید نهال در یزد و همچنین بزرگترین تولید کننده نهال گردو و میوه در ایران آشنا خواهیم کرد.

 

Picture1 - با رکورددار تولید نهال در یزد آشنا شوید

 

 

آشنایی با انواع نهال میوه مناسب برای شهر یزد

برای کشاورزان شهر یزد بسیار مهم است بدانند کدام رقم میوه برای کاشت در شهر یزد مناسب و مقرون به صرفه است، با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و همچنین بافت خاک شهر یزد می‌خواهیم ارقام مختلف نهال میوه سازگاری کامل با شرایط این شهر دارند را برای شما معرفی کنیم.

انواع نهال زردآلو

نهال زردآلو سلطنتی: به خاطر زودبازده بودن در اول سال کاش باردهی آن را شاهد هستیم عمر اقتصادی آن ۱۰۰ سال بوده و بومی کشور فرانسه است، مهم‌ترین مزیت این نهال دیرگل بودن آن هست

زردآلو عسگرآباد: عمر اقتصادی آن ۷۰ سال و بومی کشور خودمان است، دومین سال کاشت میوه زردآلو تولید می‌شود.

انواع نهال گلابی

نهال گلابی بیروتی: بومی کشور لبنان بوده و عمر اقتصادی آنرا صد سال تخمین زده‌اند، جزو نهال‌های زودبازده بوده و اولین سال کاشت کشاورزی می‌تواند میوه گلابی آن را ببیند.

 نهال گلابی دوشیز: زادگاه این نهال کشور فرانسه است، طول عمر آن ۷۰ سال بوده و باردهی بالایی دارد.

 نهال گلابی درگزی: بومی کشور ایران بوده عمر اقتصادی آن ۱۰۰ سال است، از دومین سال باردهی آن شروع می‌شود.

Picture2 - با رکورددار تولید نهال در یزد آشنا شوید

انواع نهال گیلاس

نهال گیلاس تکدانه: یکی از نهال‌های بومی کشور ما که طرفدار خیلی زیادی در بین کشاورزان شهر سنندج دارد، می‌توان به نهال گیلاس تکدانه اشاره کرد، کشاورزان دو سال بعد از کاشت می‌توانند، میوه دهی آن را مشاهده کرده و معمولاً ۸۰ سال طول عمر دارد.

 نهال گیلاس زرد: از دیگر نهال گیلاس بومی کشور ایران می‌توان به گیلاس زرد موزی اشاره کرد، سه سال بعد از کاشت دانه‌های گیلاس زرد شروع به رشد می‌کند ۶۰ سال عمر مفید دارد.

 نهال گیلاس هارت: این نهال گیلاس وارداتی از آسیای صغیر است، طول عمر آن حدود ۷۰ سال بوده و با آب و هوای سمنان سازگاری دارد.

 نهال هلو

نهال هلو دوبار فرانسه: جزوه پربارترین نهال هلو و نهال هلو اقتصادی محسوب می‌شود، بیشتر کشاورزانی که به دنبال کاشت باغ اقتصادی هستند از نهال هلو دوبار فرانسه استفاده می‌کنند.

 نهال هلو انجیری: از میوه‌های پرطرفدار خرید و فروش آن در داخل کشور زیاد انجام می‌شود می‌توان به هلو انجیری اشاره کرد، به خاطر همین بیشتر کشاورزان به دنبال کاشت نهال هلو انجیری هستند.

نهال هلو آلبرتا: بومی کشور آمریکا است، بیست سال عمر مفید دارد، نوبرانه آنرا اولین سال کاشت خواهید دید.

نهال هلو زعفرانی: قدمت کاشت نهال هلو زعفرانی در کشور ایران بسیار طولانی است به خاطر زیبایی و طعم منحصر به فردی که دارد برای تازه خوری از آن استفاده می‌شود.

نهال به

نهال به ایتالیایی: میوه به، به خاطر خاصیت‌های دارویی که دارد مخصوصا از دانه میوه به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است و به همین خاطر برخی از مصرف کنندگان به دنبال خرید نهال به هستند تا از آن استفاده مفیدی داشته باشند، یکی از نهال‌های معروف میوه به مربوط به کشور ایتالیا است و در کشور ایران آن را به نهال به ایتالیایی می‌شناسند، در دومین سال بازدهی خود را شروع کرده و صد سال طول عمر مفید دارد.

 نهال به اصفهان: البته نهال‌های به زیادی هم هستند که بومی کشور ایران بود و کیفیت بالایی دارد، به خاطر کیفیت بالای آنها مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است از جمله آنها می‌توان به نهال به اصفهان اشاره کرد.

نهال سیب: 

سیب در کشور ایران دارای جایگاه به‌خصوصی بوده و لازم به گفتن نیست که بیشتر شهرهای کشور ما به دنبال کاشت نهال سیب هستند، به خاطر متفاوت و متنوع بودن این محصول شما در دورترین نقاط کشور نیز درخت سیب را خواهید دید، شهر یزد نیز از این قاعده مستثنا نبوده، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میوه سیب در کشور است.

  • نهال سیب گلدن
  • نهال سیب فرانسه
  • نهال سیب سفید شیشه‌ای

نهال انگور

رشد سریع، سریع بازدهی سریع، به طوری که اگر شما نهال انگور در باغ خود را کشت کنید، برخی از ارقام بعد از چند ماه شروع به گلدهی می‌کند، به خاطر فاصله کمی که بین نهال انگور وجود دارد باعث شده تا میزان باردهی آنها را چند برابر افزایش دهد، کیفیت بالا، فروش حتمی میوه انگور و انبار کردن راحت میوه انگور باعث علاقه کشاورزان شهر یزد به این نهال شده است.

  • نهال انگور شانی
  • نهال انگور ترکمن ۴
  • نهال انگور بیدانه یاقوتی
  • نهال انگور بیدانه قرمز

نهال بادام

از دیگر نهال‌هایی که در دهه گذشته بسیاری از کشاورزان شهر یزد علاقه زیادی به کاشت ران از خود نشان دادند، می‌توان به نهال بادام اشاره کرد، بیشترین ارقام درخت بادام به صورت دیمی آبیاری می‌شود، هزینه خیلی کمی برای نگهداری آنها در طول سال لازم است و این برای کشاورزان شهر یزد پس انداز به حساب می‌آید.

  • نهال بادام تونو 
  • نهال بادام آذرخوشه‌ای
  • نهال بادام مامایی

Picture3 - با رکورددار تولید نهال در یزد آشنا شوید

خرید نهال‌های گردو در یزد

آمار و بررسی‌های انجام شده در نهالستان و خرید نهال گردو یزد ( https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings-yazd ) نشان می‌دهد خرید نهال گردو چند سال گذشته رشد روزافزونی داشته است و این نشانگر آگاه‌سازی‌های لازم است، کشاورزان این شهر در مورد فواید و مزایای کاشت و خرید نهال گردو در شهر یزد آگاه بوده و نسبت به احداث باغ تجاری و مدرن گردو اقدامات لازم را انجام داده‌اند، ویژگی‌های بارز نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده به شرح زیر است:

  • افزایش دو برابری باردهی درخت گردو
  • نصف شدن هزینه نگهداری و مراقبت از باغات گردو
  • نصف شدن هزینه مربوط به آبیاری باغات گردو
  • بازدهی سریع درخت گردو

با توجه به موارد بالا مشخص است نه تنها کشاورزان شهر یزد بلکه کشاورزان کل کشور ایران به دنبال خرید نهال گردو در یزد و کاشت آن در باغات خود هستند، از مهم‌ترین نهال‌های سازگار در شهر یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال ژنوتیپ پالیز 
  • نهال پیوندی چندلر
  • نهال گردوی فرانکت

 کلام آخر

کشاورزان عزیز شهر یزد برای خرید نهال میوه در این شهر می‌توانند به بزرگترین سایت نهالستان و خرید نهال در یزد ( https://bartarnahal.ir/buy-sell-price-seedlings-yazd )  مراجعه کرده و بعد از کسب اطلاعات مفید و لازم در مورد نهال میوه گردو و بادام نسبت به خرید این محصولات و سفارش دادن آنها اقدامات لازم را انجام بدهند، برای این کار لازم است کشاورزان قبل از انتخاب نهالستان بررسی‌های دقیق در مورد فروش غیر حضوری و اینترنتی نهال میوه داشته باشند.

شما باید خرید نهال میوه را به گونه انجام دهید که دارای تضمین قیمت و تضمین کیفیت باشد، به این موضوع حتما دقت کنید نهال‌های خریداری شده دارای شناسه از وزارت جهاد کشاورزی باشد، اگر نمی‌توانید به درستی در انتخاب نهالستان و یا خرید نهال میوه در یزد تصمیم گیری کنید به شما توصیه می‌کنم از مشاورین و متخصصین در این زمینه کمک بگیرید، جهت دریافت اطلاعات لازم حتما با شماره تلفن‌های درج شده و در تماس بوده یا به لینک زیر وارد شوید.

تماس با برتر نهال:

09141832393

09144501003

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR