تفاوت لپ تاپ استوک و نو

images 1675846486 63e3635629fe5 - تفاوت لپ تاپ استوک و نو

 

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

در بسیاری اوقات، بودجهٔ افراد برای خرید لپ‌تاپ موردنظر آن‌ها کافی نیست و در صورت انتخاب مدل‌های ارزان قیمت، محصول خریداری‌شده توانایی پردازش و رفع نیازهای آن‌ها را ندارد. در چنین شرایطی، استفاده از محصولات استوک با قیمت مناسب، بهترین انتخاب ممکن است.

در این نوشته تلاش خواهیم کرد تا لپ تاپ استوک را معرفی و تفاوت آن را با لپ تاپ نو بررسی کنیم. درنهایت نیز با سه برند دِل، لنوو و اچ‌پی از این محصول آشنا خواهیم شد تا درصورتی که قصد خرید آن‌ها را دارید، راهنمای مناسبی برای شما باشیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که در زمان پایان خط تولید خود، همچنان به فروش نرفته و در انبار باقی مانده‌باشند. در کنار این مورد، لپ‌تاپ‌هایی که مشتری پس از خرید آن‌ها را مرجوع می‌کند نیز به دلیل خارج شدن از حالت آکبند، یک کالای استوک محسوب می‌شوند.

واژه Stock در زبان انگلیسی به معنای «کالاهای ذخیره‌شده یا انبارشده» است که ما در زبان فارسی، عموماً آن را به‌اشتباه معادل کلمه «دسته‌دوم» می‌دانیم. این درحالی است که بسیاری از کالاهای استوک موجود در بازار، تنها چند ساعت کار کرده‌اند. خاورمیانه یکی از نقاط محبوب جهان برای ارسال این دسته از لپ‌تاپ‌ها است و غیرمنتظره هم نیست که ایران یکی از کشورهای مقصد این دستگاه‌ها باشد.

 

  • مزایا و معایب

لپ‌تاپ‌های استوک دارای مزایا و معایب مشخصی هستند که در صورت تمایل به استفاده از این محصولات، باید از آن‌ها مطلع باشید.

با توجه به این‌که عموم محصولات استوک کالاهای مرجوع‌شده هستند، ازلحاظ سخت‌افزاری قدرتمند و مطابق مدل‌های اصلی تولید شده‌اند. در حقیقت هنگام خرید یک محصول استوک، شما کالای اصلی را با مشخصاتی مطابق محصول آکبند دریافت می‌کنید.

کالاهای استوک دارای درجه‌بندی و در بعضی اوقات آن‌قدر تمیز و بدون خط‌وخش هستند که بعضی از افراد سودجو آن‌ها را به‌عنوان کالای آکبند می‌فروشند. درواقع عموم افراد توانایی شخیص کالای نو و استوک را ندارند و به همین دلیل بهتر است که خرید آن از فروشگاه‌های معتبر انجام گیرد.

از طرف دیگر، محصولاتی که استوک آن‌ها وارد بازار می‌شود، فصل فروش آن‌ها پایان یافته‌است، به این معنا که محصولات روز بازار را نمی‌توان به‌صورت استوک خریداری کرد. همچنین هنگام خرید لپ‌تاپ یا سایر محصولات استوک، حق انتخاب بالایی ندارید، به‌عنوان مثال شاید رنگ موردعلاقهٔ شما، در میان محصولات موجود یافت نشود.

images 1675846486 63e363563245c - تفاوت لپ تاپ استوک و نو

  • اعتبار محصولات استوک

علاوه‌بر مزایایی چون قیمت مناسب، کیفیت و قدرت سخت‌افزار، با خرید این لپ‌تاپ‌ها از ضمانت و تعهد فروشنده برخوردار خواهید بود، بنابراین توجه کنید که فروشندهٔ موردنظر سودجو نباشد تا با انتخاب صحیح خود، هیچ‌گاه از خرید خود پشیمان نشوید.

بسیاری از لپ‌تاپ‌های استوک موجود در بازار، کارنکرده یا نهایتاً 30 روز استفاده شده‌اند، بنابراین با هزینه‌ای بسیار کمتر، می‌توانید از یک محصول معادل نو و آکبند بهره‌مند شوید. در میان برندهای موجود در بازار، لپ تاپ استوک دل، لپ تاپ استوک لنوو و لپ تاپ استوک اچ پی از کیفیت بهتری برخوردار هستند. در قسمت‌های بعدی نوشته، با این سه برند بیشتر اشنا خواهیم شد.

 

  • لپ‌تاپ گرید A

این دسته از لپ‌تاپ‌ها براساس وضعیت ظاهری خود درجه‌بندی می‌شوند و محصولات گرید A از نظر خط‌وخش شرایط بهتری دارند. در همین درجه‌بندی نیز A، A+ و A++ وجود دارد که مورد آخر گاهی آنقدر تمیز و بدون عیب است که تفاوت آن با مدل‌های نو و آکبند قابل تشخیص نیست.

 

تفاوت لپ تاپ استوک و نو

پیش از این اشاره کردیم که بسیاری از افراد واژه Stock را به «دسته‌دوم» ترجمه می‌کنند و تصور عمومی این است که لپ تاپ استوک، احتمالاً توانایی پردازش عملیات سنگین را ندارد یا با توجه به مصارف قبلی، مستهلک شده‌است. اما یک‌ بار دیگر باید تأکید کرد که این لپ‌تاپ‌ها در بسیاری اوقات حتی چند ساعت هم مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و از مشکلات عمومی لپ‌تاپ‌های دسته‌دوم برخوردار نخواهند بود.

طبیعی است که میان لپ‌تاپ‌های نو و استوک تفاوت‌هایی وجود دارد، اما برخلاف تصور عموم افراد، محصولات استوک می‌تواند مزیت‌های مختلفی نیز داشته‌باشد که به چهار مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. قیمت

خرید لپ تاپ استوک نیازمند هزینهٔ بسیار کمتری نسبت به محصول نو است، درحالی‌که در بسیاری از موارد، آنچه در اختیار شما قرار می‌گیرد تفاوت خاصی با معادل آکبند آن ندارد.

2. استحکام و مقاومت

با توجه به این‌که بسیاری از کالاهای استوک، یا مرجوعی هستند یا نهایتاً 30 روز استفاده شده‌اند، از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارند، بنابراین نسبت به هزینه‌ای که انجام می‌دهیم، استحکام بسیار خوبی دریافت می‌کنید. از نگاهی دیگر، لپ‌تاپ‌های امروز عموماً روی ظرافت و باریکی تمرکز دارند و درصورت پیدا کردن لپ‌تاپ‌هایی از سال‌های گذشته، می‌توانید محصولات مقاوم و مستحکم‌تری را بیابید.

3. کیفیت قطعات

قطعات استفاده‌شده در کالاهای استوک، معادل جنس آکبند است و از این نظر، انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

4. تعداد و تنوع پورت‌ها

امروزه تمرکز شرکت‌های سازندهٔ لپ‌تاپ روی تولید محصولاتی با وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تر است، همین موضوع باعث شده‌است که تعداد درگاه‌های و ورودی لپ‌تاپ‌ها همواره کاهش یابد. به همین منظور شاید استفاده از لپ تاپ استوک تولیدشده در سال‌های قبل، شما را از مواجهه با چنین چالشی حفظ کند.

 

لپ تاپ استوک DELL

شرکت Dell برندی آمریکایی و بسیار معتبر درزمینهٔ تولید لپ‌تاپ و سایر محصولات کامپیوتری به‌حساب می‌آید که به قدرت و دوام محصولات خود مشهور است. محصولات این شرکت همه‌ساله در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های سال جهان قرار دارند.

به دلیل محدودیت موجود در کشور، عموماً بهترین لپ‌تاپ‌های تولیدشدهٔ این شرکت، در دسترس ایرانی‌ها قرار نمی‌گیرد. همین موضوع ارسال لپ تاپ استوک دل به خاورمیانه را به فرصت مناسبی برای استفاده از تولیدات شرکت Dell تبدیل می‌کند.

بسیاری از کارشناسان این حوزه، محصولات دِل را بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی موجود در بازارهای جهان می‌دانند. ادیتورها، گرافیست‌ها، گیمرها و سایر کابران این بازار، می‌توانند مدل‌های مختلف این برند را برای کاربرد مدنظر خود انتخاب کنند.

برای خرید لپ تاپ استوک دل، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور اقدام کنید. با توجه به اهمیت سلامت محصولات استوک و مطابقت آن با ادعای فروشنده، توجهٔ لازم را برای پیش‌گیری از معامله با افراد سودجو داشته باشید.

images 1675846486 63e3635642ddd - تفاوت لپ تاپ استوک و نو

 

لپ تاپ استوک Lenovo

خرید لپ تاپ استوک لنوو دومین پیشنهادی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. این برند چینی که دفتر مرکزی آن در شهر پِکن قرار دارد، یکی از شرکت‌ها معتبر تولید لپ‌تاپ در جهان محسوب می‌شود. کیبورد محصولات Lenovo با دکمه‌های بزرگ و مقعر خود، همواره موردتأیید منتقدان قرار دارد و تجربهٔ مناسبی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

سری Thinkpad لنوو محبوب‌ترین مدل‌های استوک این شرکت محسوب می‌شود که با توجه به کیفیت بالای آن، می‌تواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای مشتریان خرید لپ تاپ استوک باشد. این سری از محصولات، هنگام تولید در دسته‌بندی تجاری-صنعتی قرار گرفتند، اما با توجه به تنوع بسیار بالای طراحی و تولید این محصولات، مدل‌های مختلف آن می‌تواند نیازهای مختلف مشتریان را پاسخ دهد.

برای خرید لپ تاپ استوک لنوو نیز مانند مورد قبل، نیازمندِ مراجعه به فروشگاه‌های معتبر حضوری یا آنلاین خواهید بود. با توجه به محبوبیت بالا، لپ‌تاپ‌های Thinkpad لنوو در بیشتر فروشگاه‌های معتبر این حوزه موجود هستند.

 

لپ تاپ استوک HP

اچ‌پی (HP) یکی از برندهایی محسوب می‌شود که نامش همواره با محصولات رایانه‌‌ای گره خورده‌است. این شرکت آمریکایی یکی از رقبای دِل در تولید لپ‌تاپ‌های ویندوزی است و به همین دلیل در این نوشته به معرفی لپ تاپ استوک اچ پی می‌پردازیم.

به‌طور میانگین از هر 5 لپ‌تاپ فروخته‌شده در جهان، یکی متعلق به شرکت اچ‌پی است. ورود این محصولات به کشور به‌صورت لپ تاپ استوک، فرصت مناسبی است که در اختیار مشتریان لپ‌تاپ قرار می‌گرد. سری‌های گوناگون این شرکت مانند Spectre، Envy، Omen، EliteBook و…، همگی دارای مدل‌های متنوعی هستند که می‌تواند نیاز کاربران را تأمین کند.

فروشگاه‌های معتبر عرضه‌کنندهٔ لپ‌تاپ‌های استوک، محصولات باکیفیت برند HP را نیز معمولا در لیست خود جای می‌دهند، بنابراین برای خرید لپ تاپ استوک اچ پی می‌توانید از خدمات فروشگاه‌های معتبر این حوزه بهره‌مند شوید.

 

images 1675846486 63e363564df0c - تفاوت لپ تاپ استوک و نو

کلام پایانی

با توجه به اهمیت بالای کامپیوترهای شخصی و نیاز افراد به استفاده از لپ‌تاپ، این بازار همواره یکی از زمینه‌های مورد استقبال به‌شمار می‌رود. بسیاری از افراد شرایط مالی خرید دستگاه موردنظر خود را ندارند و اگر مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر را انتخاب کنند، احتمالا پاسخگوی نیاز آن‌ها نخواهد بود. لپ تاپ استوک یکی از مواردی است که در چنین شرایطی، به کمک مشتریان می‌آید.

کالاهای استوک برعکس آنچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، کاملاً با کالاهای دسته‌دوم تفاوت دارند. خیلی از لپ‌تاپ‌های استوک موجود در بازار بیش از چند ساعت استفاده نشده و اجناس مرجوعی به‌حساب می‌آیند. سایر موارد نیز عموماً کمتر از 30 روز کار کرده‌اند و برخلاف چیزی که شاید در اذهان عمومی باشد، اصلا وضعیت مستهلکی ندارند.

در حقیقت با خرید این لپ‌تاپ‌ها ضمن کاهش چشم‌گیر هزینه‌های خود، از محصولی مشابه با نوع آکبند آن بهره‌مند می‌شوید. در این نوشته به سه دسته لپ تاپ استوک دل، لپ تاپ استوک لنوو و لپ تاپ استوک اچ پی اشاره کردیم که از محبوبیت بالایی در این حوزه برخوردارند.

در پایان نیز گفتنی است که برای خرید این لپ‌تاپ‌ها یا حتی سایر برندهای استوک موجود در بازار، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر حضوری یا آنلاین در سراسر کشور مراجعه کنید. درواقع محصولات استوک به دلیل تشخیص دشوار آن‌ها از کالاهای آکبند، نیازمند خرید از مراکز معتبر هستند.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR