علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

mi - علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

صفحه سفید مرگ یا سفید شدن ناگهانی صفحه گوشی موبایل در تمامی برندها رایج است و این به نوع سیستم عامل اندروید و یا ios برمی گردد. ما در این مقاله علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی و گوشی های اندرویدی را بررسی می کنیم تا راهکارهایی جدید برای حل این مشکل بیابیم.

سفید شدن صفحه گوشی شیائومی شما یا هر برند دیگر، به منزله از بین رفتن یا به صورت کلی خراب شدن گوشی شما نیست و می تواند یک باگ یا ایراد از طرف یک نرم افزار باشد. البته این اتفاق بیشتر در مواقع نصب نرم افزارهای جدید، به خصوص بازی های سنگین اتفاق می افتد که برای گیمرها و کاربران عادی بسیار اذیت کننده و غیر قابل تحمل است زیرا صفحه گوشی یکدست سفید شده اما نرم افزار یا بازی در حال اجراست و صدای آن به صورت واضح در حال پخش است.

وقتی صفحه گوشی شما سفید می شود، دیگر امکان اجرای هیچ دستوری از طرف شما برای گوشی فراهم نیست پس باید سراغ روش هایی بروید که از طریق آن  بتوانید گوشی را مجددا راه اندازی کنید. در این موقع صفحه گوشی سفید شده و هیچ چیزی به جز این رنگ قابل مشاهده نیست. تمام منوها و گزینه ها محو می شود و اجرای فرمان از طریق صفحه گوشی غیر ممکن است. مشابه این اتفاق، همان صفحه آبی در سیستم های کامپیوتری است.

 

چند دلیل احتمالی سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

در اینجا چند دلیلی که می تواند در سفید شدن صفحه گوشی شما موثر باشد را بررسی می کنیم که البته لازم به ذکر است که مشابه این اتفاق، همان صفحه سیاه در انواع گوشی های اپل است.

برنامه های مشکل دار اندرویدی

یکی از دلایل بسیار رایج در این مشکل، برنامه هایی هستند که روی گوشی خود نصب کرده اید. هر برنامه ایی که نصب می کنید کاملاً سازگار یا بدون ایراد برای گوشی شما نیست.  وقتی برنامه ای را نصب می کنید که با آن مشکل دارد، آن برنامه باعث می شود که صفحه گوشی شما تمام سفید شود.

فضای خالی بسیار ناکافی در گوشی

اگر گوشی شما فضای خالی یا به طور عامیانه حافظه آن پر شده است و یا حافظه آن روبه اتمام است، امکان اینکه هر لحظه صفحه آن سفید شود بسیار زیاد است. پس سعی کنید قبل از پر شدن حافظه گوشی خود، آن را خالی و پاکسازی کنید. فراموش نکنید که گوشی موبایل هم نیاز به بهداشت دارد.

فضای ذخیره سازی کم یا ناکافی

این مورد با مورد بالایی کمی متفاوت است. هر برنامه دارای فایل های موقت است که نیاز دارد تا موقع اجرا شدن به وسیله آن ها بالا بیاید. در برخی گوشی ها این فایل های موقت به صورت خودکار پاک می شوند و در موقع اجرای این برنامه ها با توجه به عدم دسترسی به آن ها ناگهان صفحه سفید شده و برنامه هنگ می کند.

مشکل سیستمی

این مشکل می تواند یک ایراد در سیستم عامل شما باشد که اغلب با فلش کردن گوشی و یا آپدیت مجدد آن رفع می شود. در بر خی موارد نیز گوشی شیائومی در خواست گزارش از شما می کند تا کارشناسان فنی این شرکت بتوانند مشکلات گوشی شیائومی شما را رفع کنند و این مزیت بزرگی در در این برند از گوشی های موبایل می باشد.

آسیب فیزیکی به تلفن اندرویدی

برخی موارد یک آسیب فیزیکی به گوشی شما علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی شما است. به طور مثال امکان دارد به گوشی شما ضربه ایی وارد شده باشد یا از دست شما افتاده باشد. اگر این اتفاق افتاده پس به یک نمایندگی شیائومی مراجعه کنید تا تکنیسن های فنی بتوانند ایراد گوشی را پیدا و رفع کنند.

mi 2 - علت سفید شدن صفحه گوشی شیائومی

چگونه صفحه سفید شده گوشی را تعمیر کنیم؟

روش های مختلفی برای تعمیر این مشکل وجود دارد. که در اینجا به 6 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

1.      کش و برنامه های خراب را پاک کنید:

یکی از روش های موثر می تواند پاک کردن داده های اضافی یا حافظه پنهان گوشی شما باشد که این مورد در سرعت اجرا برنامه های شما بسیار موثر است.

مرحله اول: برنامه تنظیمات یا Setting را باز کنید و روی Apps & Notifications ضربه بزنید.

مرحله دوم: برنامه ای را که فکر می کنید باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله سوم: روی Storage & cache ضربه بزنید و سپس روی Clear cache و سپس Clear storage ضربه بزنید.

 

2.      مشکل سیستم عامل اندروید را رفع کنید:

به احتمال زیاد نمی توانید برنامه های مشکل دار یا معیوب را تشخیص دهید یا  با برخورد با برنامه های تلفن اندرویدی خود، مشکل صفحه نمایش سفید را برطرف کنید. در این صورت ممکن است به جای آن با مشکل سیستم عامل اندروید مواجه شوید و باید از ابزار حرفه ای تری برای تعمیر سیستم اندروید استفاده کنید تا موبایل خود را از این مشکل خلاص کنید.

Droikit یک برنامه بسیار توسعه یافته و همیشه در حال آپدیت است که می تواند به کمک شما بیاید و از طریق آن ایرادهای اندرویدی گوشی شیائومی شما را رفع کند.

مرحله اول: ابتدا برنامه رایگان Droidkit را روی سیستم کامپیوتری خود نصب کنید و گوشی خود را به رایانه از طریق کابل وصل کنید.

مرحله دوم: بعد از اجرای برنامه، در صفحه اصلی این نرم افزار، روی گزینه System Fix کلیک کنید.

مرحله سوم: نرم افزار Droidkit به طور خودکار  PDA Android را بررسی می کند و سپس روی Download Now  کلیک کنید تا بسته نرم افزاری مناسب را دریافت کنید.

مرحله چهارم: هنگامی که سیستم عامل دانلود شد، لطفاً دستورالعمل قرار دادن تلفن خود را در حالت دانلود دنبال کنید.  برای ادامه روی دکمه Next ضربه بزنید. پس از اتمام فرآیند  Fix، صفحه ای با پیغام System Fixed Successfully را مشاهده خواهید کرد.

 

3.      برنامه های مشکل ساز را حذف کنید:

اگر حذف حافظه پنهان و داده ها مشکل گوشی شما را حل نکرد، کاری دیگر را می توانید انجام دهید که حذف کلی برنامه های مخرب است. با این روش تمامی تنظیمات مهم شما که در آن برنامه وجود دارد نیز حذف خواهند شد.

مرحله اول: به تنظیمات گوشی خود بروید و گزینه برنامه ها و اعلان ها را انتخاب کنید.

مرحله دوم: برنامه مورد نظر را سرچ و پیدا کنید.

مرحله سوم: در نهایت با زدن گزینه Uninstall آن برنامه را حذف کنید.

 

4.      برنامه های خود را به حافظه داخلی انتقال دهید:

به دلیل محدود بودن حافظه گوشی موبایل، برخی کاربران اطلاعات خود را به حافظه های اضافی خارجی مثل SD card ها انتقال می دهند و این باعث خطا در موقع  اجرا می شود و صفه گوشی را یکباره به حالت تمام سفید در می آورد.

مرحله اول: یکی از برنامه های رایگان انتقال به کارت SD را روی تلفن خود نصب کنید.

مرحله دوم: برنامه را باز کنید، روی منو ضربه بزنید و انتقال به تلفن را انتخاب کنید.

مرحله سوم: برنامه های مورد نظر خود را برای انتقال آنها به حافظه داخلی خود انتخاب کنید.

 

5.      برگشت به تنظیمات کارخانه ایی گوشی

اگر با چند راه حل بالا مشکل سفید شدن صفحه گوشی شما حل نشد، امکان این هست که نیاز به ریست و بازگشت به تنظیمات کارخانه برای این گوشی لازم باشد تا بتوان از این طریق مشکلات را حل کرد.

برای ریست کردن گوشی خود باید بدانید که تمامی اطلاعات شما و تنظیمات مهم گوشی، به صورت کلی پاک می شود پس قبل از اجرای این فرمان حتما حتما از اطلاعات خود یک کپی داشته باشید.

مرحله اول: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی System ضربه بزنید.

مرحله دوم: روی Reset options در صفحه ضربه بزنید.

مرحله سوم: پاک کردن همه داده ها (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) را انتخاب کنید.

 

6.      به یک نمایندگی معتبر مراجعه کنید

اگر چند روش بالا نتواند مشکل شما را حل کند، نشان دهنده آن است که ایراد بسیار مهم و فنی تر است و امکان خراب شدن یکی از قطعات مهم گوشی شما مثل حافظه یا دیگر قطعات وجود دارد. یک فروشگاه خدمات پس از فروش قابل اعتماد در اطراف خود پیدا کنید، تلفن خود را به آنجا بیاورید و اجازه دهید تکنسین ها مشکل را برای شما بررسی کنند.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.

مشخصات


ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR