پنج نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

CRM - پنج نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

پنج نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

امروز دیگر هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از یک نرم افزار CRM مناسب برای هر کسب و کار در حال رشد یک ضرورت است. برای هر کسب و کاری زمانی فرا خواهد رسید که مدیریت پایگاه داده مشتریان از طریق صفحات گسترده، پریدن از یک سند یا سیستم به سند دیگر برای پیدا کردن داده‌های مرتبط با سرنخ یا مشتری، یا کاوش میان فرصت‌های فروش و بررسی نوشته‌ها و یادداشت‌ها دیگر یک گزینه عملی نخواهد بود.

مهم نیست اندازه کسب و کار شما چقدر است، نرم افزار سی آر ام مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در رقابت باقی بمانید و:

  • تعاملات با همه مشتریان را پیگیری کنید
  • کنترل فروش و تلاش‌های بازاریابی را در دست بگیرید
  • روابط قوی با مشتریان فعلی برقرار و حفظ کنید
  • محصولات و خدمات بیشتری بفروشید
  • ارتباطات بین تیم‌های فروش و بازاریابی را بهبود دهید
  • مشتریان جدید پیدا کنید و آن‌ها را حفظ کنید.

با این حال، انتخاب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب برای کسب و کار شما آسان نیست. مشکل تنها این نیست که راه حل‌ها و فناوری‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. بلکه مهم است قبل از تصمیم گیری گزینه‌های مربوط به استقرار، توانایی سفارشی سازی، هزینه، مقیاس پذیری و ارزش تجاری را نیز در نظر بگیرید.

 

در این راهنما تلاش می کنیم با ارائه چند نکته کاربردی در مورد نحوه انتخاب نرم افزار CRM مناسب، کمی از میزان استرس این تصمیم گیری بکاهیم.

منبع: نکات خرید نرم افزار CRM

 

5 نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

بزرگ ‌ترین اشتباهی که کسب و کارها در این ارتباط عموما مرتکب می‌شوند این است که به جای تمرکز بر نیازها و اولویت‌های تجاری خودشان، مشغول ارزیابی فروشندگان و امتحان کردن نرم افزارها و عملکردهای مختلف هستند.

قبل از شروع به ارزیابی فروشندگان CRM، این سوالات را از خودتان بپرسید:

  1. ناکارآمدترین فرآیندها در کسب و کار ما چیست و چه چیزی را می‌خواهیم با استفاده از یک نرم افزار سی آر ام بهبود دهیم؟
  2. کدام فرآیند عملیاتی و گردش کار را نداریم و باید اضافه کنیم؟
  3. چه کسی در شرکت ما قرار است از CRM استفاده کند؟ به چند کاربر نیاز داریم؟
  4. چه نرم افزار دیگری را می خواهیم با سیستم سی آر ام ادغام کنیم؟
  5. بودجه ما چقدر است؟

پس از پاسخ گویی به این سوالات اولیه و دانستن دلایل نیاز به CRM، گام بعدی توجه به این 5 نکته مهم برای خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مناسب است.

 

1. استقرار ابری یا محلی؟

هر دو راه حل مزایا و معایبی به همراه دارند.

با بهره گیری از راه حل ابری، شما دیگر به سرور یا تخصص فنی نیاز نخواهید داشت. به سادگی وارد نرم افزار CRM ابری در مرورگر اینترنت خودتان می‌شوید و آماده کار هستید. تمام اطلاعات مورد نیاز در سرور فروشنده مستقر شده است.

با این حال، لازم است همیشه آنلاین باشید. اگر اتصال اینترنت شما قطع شود، نمی‌توانید به داده های خودتان دسترسی داشته باشید.

با انتخاب یک راه حل محلی، شما مالک نرم افزار هستید و CRM به صورت فیزیکی در محل شما میزبانی می شود. بنابراین، مستقیما به سرورها دسترسی خواهید داشت.

با این حال، لازم است پرسنل IT داخلی داشته باشید و سخت افزار و نرم افزار لازم را خریداری کنید و همچنین هزینه‌های اولیه بیشتری را متحمل شوید.

با این حال، فقط به این دلیل که امروز به یک گزینه استقرار مشخص نیاز دارید، به این معنی نیست که در آینده به دیگری نیاز نخواهید داشت. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریانی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد و بتواند همراه با کسب و کار شما تغییرات لازم را اعمال کند.

 

crm 2 - پنج نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

2. ویژگی ها و قابلیت های مورد نیاز را شناسایی کنید

کسب و کار شما از نظر فرآیندها، پایگاه مشتری و پویایی رشد منحصر به فرد است. بنابراین، متعهد شدن به مجموعه ای از عملکردهای استاندارد یا غیر قابل انعطاف کار چندان عاقلانه ای نیست. آنچه شما به آن نیاز دارید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مقیاس پذیر است.

همینطور که کسب و کار شما رشد می کند، نیازهای CRM شما نیز افزایش می‌یابند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریانی که انتخاب می‌کنید می تواند به راحتی به نسخه پیشرفته‌تر بعدی ارتقا داده شود.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که اغلب نرم افزارهای CRM دارای عملکردهای زیادی هستند که می توانند برای طیف گسترده ای از مشاغل جذاب باشند. اما چرا باید برای عملکردهایی که به آن‌ها نیازی ندارید یا هرگز قرار نیست مورد استفاده قرار بگیرند، هزینه پرداخت کنید؟

 

3. قابلیت ادغام با سایر ابزارها

این یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب نرم افزار سی ار ام مناسب برای کسب و کار خودتان باید مد نظر داشته باشید.

باید اطمینان حاصل کنید که نرم افزار مدیریت ارتباطات با مشتریان می‌تواند با سایر برنامه‌های مورد استفاده شما یکپارچه شود.

نرم افزار CRM شما باید به طور یکپارچه با نرم افزارهای حسابداری، وب سایت شما، پلتفرم‌های صورتحساب و تجارت الکترونیکی برای ثبت تراکنش‌ها و غیره یکپارچه شود.

 

4. دوره آزمایشی رایگان

همیشه قبل از خرید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، آن را آزمایش کنید. بهترین راه حل این است که با یک دمو آنلاین شروع کنید و سپس به سراغ دوره آزمایشی رایگان بروید.

در طول جلسه دموی زنده، یک کارشناس شما را در مورد نرم افزار راهنمایی می‌کند و نحوه استفاده از آن را به شما نشان می‌دهد. سپس، می‌توانید سؤالات خاصی را که مربوط به کسب و کار شما است از او بپرسید.

پس از آن می‌توانید سراغ نسخه آزمایشی نرم افزار بروید تا نسبت به عملکرد همه چیز دید کاملی داشته باشید و بتوانید نقاط قوت و ضعف سیستم را ببینید. به مواردی مانند سهولت استفاده، عملکردهای کلیدی و قابلیت گسترش توجه ویژه داشته باشید.

crm 3 - پنج نکته مهم خرید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

 

6. امکانات سفارشی سازی و آموزش را بررسی کنید

اگر کارکنان شما برای استفاده از ویژگی‌های ابزار آموزش ندیده باشند، انتخاب و خرید بهترین نرم افزار CRM نیز راهگشا نخواهد بود.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان باید تکمیل کننده کسب و کار شما و منعکس کننده فرآیند فروش، استراتژی بازاریابی، فعالیت‌های خدمات مشتری و روال مدیریت تماس شما باشد. به همین دلیل است که لازم است سیستمی را انتخاب کنید که پیکربندی و سفارشی سازی آن آسان باشد.

آموزش، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش روان نرم افزار CRM است. لازم است همه بدانند چگونه می‌توانند از نرم افزار برای افزایش کارایی خودشان استفاده کنند. در واقع، آموزش مناسب به اعضای یک کسب و کار کمک می‌کند تا در جهت دستیابی به یک هدف مشخص با یکدیگر همکاری کنند.

 

کلام آخر

بدون شک نرم افزار سی ار ام نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کاری ایفا می کند. صرف نظر از اندازه شرکت شما، برای یافتن راه حل مناسب، لازم است نیازها و بودجه مختص به تجارت خودتان را ترسیم کنید. همچنین دقت داشته باشید که کسب و کار شما در ابتدا ممکن است به همه ویژگی ها و ابزارهایی که یک سیستم CRM ارائه می‌دهد نیاز نداشته باشد، اما ممکن است در آینده به عملکردهای پیشرفته‌تری نیاز داشته باشید.

منبع مقاله: نکات خرید نرم افزار CRM

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR