راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

قطعاً راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور فکر ترسناکی است؛ اما ترسناک‌تر از آن رقابت با غول‌هایی است که سال‌ها تجربه و سرمایه را به کار گرفته‌اند و برند خود را روز به روز قوی‌تر کرده‌اند! اگر شما چنین شهامتی دارید خواندن این متن را از دست ندهید!

جهان امروز جهان رقابت است! رقابتی بی‌رحم و نابرابر که جایزه‌اش فقط بقا و ماندگاری است. قطعاً کسب و کارهای کوچکی که تازه راه‌اندازی شده‌اند و هنوز بازار نامطمئن و سودآوری ندارند، جای ریسک خیلی خیلی کمتری برای هزینه کرد در بخش تبلیغات دارند. مخصوصاً اگر راه‌اندازی آن کسب و کار سرمایۀ زیادی را دخیل کرده باشد و بودجۀ چندانی برای تبلیغات در دسترسشان نباشد.

 

در نوشتار پیش رو با ارائۀ چند ترفند ساده، که گرته‌برداری کوچکی از برخی المان‌های استراتژی هک رشد در کسب و کارهاست، به بررسی راه‌کارهایی می‌پردازیم که خیلی از ما با بی‌توجهی از کنارشان می‌گذریم! با به کار بستن این ترفندها، می‌توانید قدم‌های اولیه در ارتباط با مشتری، ایجاد اعتماد و بازار مطمئن، معرفی برند و کسب و کار خود را خیلی ساده بردارید و راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را بسیار کارآمدتر دنبال کنید.

  1. تدوین استراتژی بصری:

هیچ‌کسی منکر این نیست که شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام، واتس‌آپ و… چه تأثیر زیادی بر روی زندگی مردم گذاشته‌اند. برای دیده شدن در این فضا قطعاً نیاز به یک استراتژی بصری قوی دارید.

فضای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را بسیار سرعت ببخشد و ضعف کمبود سرمایه را تا حد زیادی جبران کند! برای ورود به این فضا و تأثیر گذاری در آن باید کد رنگ‌هایی طراحی کنید و داشته باشید که برند یا کسب و کارتان را با آن‌ها بشناسند. باید لوگوی خوبی داشته باشید، باید برای پست‌ها و هایلایت‌های خود کاور اثرگذار و جذابی طراحی کنید و از همه مهم‌تر باید بتوانید با ضبط ویدیو یا طراحی پست با مخاطبان خود ارتباط بگیرید و اعتماد سازی کنید. به یاد داشته باشید که ضبط ویدیو از کلیدهای طلایی موفقیت در پلتفرم‌های اجتماعی امروز است.

 

  1. موبایل در دستتان را دستکم نگیرید!

تمام مسائلی که گفته شد، تا مدت‌ها نیاز به یک ادیتور و گرافیست حرفه‌ای داشت و باید یک تیم قوی و متخصص بر روی تک‌تک این موارد کار می‌کردند تا بازخورد خوبی شکل بگیرد. اما امروزه موبایل در دست همۀ ما تمام این کارها را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهد! روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید و در پلتفرم‌های مربوطه مانند اینستاگرام و یوتیوب آموزش موبایل‌گرافی ببینید! یاد بگیرید خودتان عکس خوب بگیرید، ادیت کنید، کاور بزنید و منتشر کنید! یاد بگیرید با چه ترفندهایی ویدیو ضبط کنید و چطور آن را ادیت کنید! باقی مسائل مانند ارتباط مستمر از طریق استوری یا ساخت پادکست و… بماند!

 

موبایل در دستتان را دستکم نگیرید

 

  1. از کلید طلایی طراحی سایت و سئو استفاده کنید!

الان نوبت به آن رسیده که به مرحلۀ جدی‌تری قدم بگذارید! تمام افراد حرفه‌ای می‌دانند که اصلی‌ترین درگاهی که می‌تواند اعتماد صد در صد ایجاد کند و فروش یک مجموعه را چند برابر افزایش دهد، سایت است! طبیعتاً اگر در حیطۀ کسب و کار خودتان جزو اولین‌ها در گوگل نشان داده شوید علاوه بر جلب اعتماد، جذب مخاطب خیلی خیلی زیادی هم خواهید داشت! وقتی حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی داشتید، از طراحی و سئوی سایت غافل نشوید!

 

  1. برای ارتقا و رشد کسب و کارتان مشاوره بگیرید:

رشد و راه‌اندازی کسب و کار هم مانند هرچیز دیگری نیاز به آموزش دارد؛ دریافت مشاوره برای کسب و کارتان را در اولویت قرار دهید، تا از هدررفت سرمایه‌تان جلوگیری کنید. قطعاً یک مربی و مشاور خوب می‌تواند از تجربیاتش در اختیار شما قرار دهد و مسیر رسیدن شما به هدف را کوتاه‌تر کند. یک مشاور کسب و کار مسیر را از دور بررسی می‌کند و شما را از امکاناتی که ممکن است داشته باشید ولی از آن‌ها بهره‌ای نبرده‌اید، مطلع می‌کند. مشاورین کسب و کار آکادمی ایده پردازی وایاس با ارائۀ خدمات مشاوره کسب و کار در اصفهان به صورت حضوری و مشاورۀ کسب و کار آنلاین در کنار شما هستند تا رسیدن به هدف را در دسترس‌تر از همیشه کنند.

 

برای ارتقا و رشد کسب و کارتان مشاوره بگیرید

 

  1. خدمات رایگان ارائه کنید:

ارائۀ خدمات رایگان نوعی تبلیغ است! برخی از خدمات خود را در مدت زمان کمی به صورت رایگان ارائه دهید تا مخاطب بتواند خدماتتان را تست کند و از نزدیک با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند. مثلاً اگر شغل خدماتی دارید، مشاورۀ رایگان برگزار کنید یا آموزش رایگان ارائه دهید! اگر محصولی می‌فروشید، در مورد محصولاتتان اطلاعات کامل رایگان در اختیار مشتری قرار دهید، یا اگر امکانش هست از محصول خود به مشتری بدهید تا آن را تست کند. یادتان نرود که این کار معجزه می‌کند و کار چند تبلیغ را هم‌زمان برای شما انجام می‌دهد!

 

  1. تبلیغات کوچک ولی رگباری انجام دهید!

اکنون هنگام آن رسیده که مخاطبان زیادی به دست آورید! پس کارتان را به صورت رگباری تبلیغ کنید. نیازی نیست تبلیغات گران قیمت انجام دهید؛ زمانی که راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم صورت گرفته پس نمی‌توان هزینۀ زیادی برای تبلیغات پرداخت! تبلیغات ارزان قیمت در پیج‌ها یا سایت‌های عمومی ولی به صورت مستمر تا بتوانید تا حد ممکن مخاطب جذب کنید. اگر مغازه دارید، از تبلیغات میدانی غافل نشوید! از پخش تراکت گرفته تا ایجاد آفرهایی بری هماسایگانتان. حتی اگر به صورت لوکال یا منطقه‌ای تبلیغ کنید بازخورد خیلی بهتری دریافت می‌کنید! مثلاً تبلیغات در اصفهان برای کسب و کارهایی که در این شهر هستند یا بازار هدفشان در این منطقه قرار دارد خیلی اثر بهتری دارد تا اینکه در تمام کشور تبلیغات کنند که هم قیمت بسیار زیادی پیدا می‌کند و هم آن‌ها را از بازار هدفشان دور می‌کند!

 

تبلیغات کوچک ولی رگباری انجام دهید

 

  1. پیگیری مشتریان:

مهم نیست فروشتان زیاد بوده یا کم؛ هر چقدر مشتری داشتید پیگیری کنید! با آن‌ها دربارۀ تجربۀ استفاده از محصول یا خدماتتان بپرسید و به آن‌ها محصولات جدیدی پیشنهاد دهید. باید اجازه دهید که مشتری بداند که مشتری شماست! این یک ارتباط دو طرفه است…

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR