روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

English - روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

صحبت کردن انگلیسی با اعتماد به نفس یک هدف مهم برای بسیاری است. اغلب، به دلیل ترس از اشتباه کردن یا حس شرمساری در مقابل دیگران، از صحبت کردن اجتناب می کنیم. گاهی اوقات اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند. اما مانند هر مهارت دیگری، اگر به طور منظم تمرین کنید و از این تکنیک های ساده پیروی کنید، می توانید مهارت مکالمه خود را بهبود ببخشید.

 

1. گوش کنید

اولین قدم در بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی، در واقع کار بر روی گوش دادن است.

گوش دادن به زبان انگلیسی چندین مزیت دارد – به شما این امکان را می دهد که کلمات، عبارات و روش های جدیدی را برای پاسخ دادن در مکالمات انتخاب کنید. ثانیاً، گوش دادن فرصت هایی را برای درک تلفظ، نحوه حذف برخی از کلمات در هنگام صحبت کردن، نحوه ترکیب برخی از آنها، ریتم، لحن و تلفظ فراهم می کند.

به چه چیزی باید گوش داد؟ منابع زیادی برای گوش دادن به آنها وجود دارد. با کلیپ ها یا ویدیوهای کوتاه انگلیسی شروع کنید: برنامه تلویزیونی انگلیسی یا کانال YouTube مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به یک کلیپ گوش دهید و با دقت متوجه صحبت های شخصیت ها شوید. هر دیالوگ یا عبارتی را که برایتان جالب است تکرار کنید. همان کلیپ را دوباره پخش کنید تا همه کلمات را بفهمید. همچنین می‌توانید زیرنویس‌ ها را روشن کنید یا در صورت وجود به متن فیلم نگاه کنید و گفتن دیالوگ‌ ها را با شخصیت‌ ها تمرین کنید.

پادکست های انگلیسی یکی دیگر از راه های محبوب برای گوش دادن به زبان انگلیسی و بهبود مهارت های شنیداری و گفتاری است. پادکست ها کلیپ های صوتی کوتاهی هستند که در موضوعات مختلف به صورت آنلاین در دسترس می باشند.

سومین راه جالب برای بهبود شنیدن و مکالمه، گوش دادن به کتاب های صوتی است. کتاب های صوتی در چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند. آنها برای افرادی که زمانی برای مطالعه کتاب ندارند عالی هستند. همچنین یک راه فوق العاده برای کامل کردن تلفظ شما می باشند.

 

2. تقلید کنید

اکنون که به مکالمات انگلیسی زیادی گوش داده اید، زمان تقلید فرا رسیده است. تقلید یا کپی کردن از کسی برای بهبود مهارت های گفتاری شما بسیار عالی است. یکی دیگر از مزایای تقلید این است که به شما کمک می کند بدون نیاز به یادگیری قواعد گرامری در زبان انگلیسی دقیق تر شوید. با تمرین زیاد شما شروع به بخاطر سپردن بخش هایی از کلمات و عبارات خواهید کرد. این به یادآوری الگوهای کلمات در یک جمله و نحوه همراهی برخی کلمات با دیگران کمک می کند.

برای بهبود موثر مهارت های مکالمه خود، باید این مراحل را دنبال کنید:

گوش دادن: ویدیو یا کلیپ صوتی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. صدا را پخش کنید و با دقت گوش دهید. هر چند بار که دوست دارید گوش دهید تا بفهمید هر کلمه چگونه گفته می شود.

تکرار و ضبط: پس از پخش صدا، کلمات و مکالمات را دقیقاً همانطور که شنیدید تکرار کنید. به لحن، تنش و ریتم توجه ویژه ای داشته باشید. هنگام تکرار کلمات، صدای خود را ضبط کنید. ضبط به شما فرصتی می دهد تا به خودتان گوش دهید و خود را اصلاح کنید. بنابراین، این مرحله را نادیده نگیرید.

مقایسه: دوباره به صدا گوش دهید و آن را با صدای ضبط شده مقایسه کنید. تغییراتی را که ممکن است لازم باشد انجام دهید و یادداشت کنید.

کل فرآیند را دوباره تکرار کنید تا زمانی که بهتر و دقیق تر شوید.

 

3. بخوانید

خواندن یکی دیگر از مهارت های مهمی است که باید هنگام یادگیری زبان داشته باشید. خواندن چند دقیقه در روز به شما کمک می کند واژگان جدیدی را فرابگیرید.

رایج ترین دلیلی که مردم در مطالعه تردید دارند این است که خواندن یک کتاب از ابتدا تا انتها زمان زیادی می برد. با این حال، هنگام یادگیری زبان انگلیسی، خواندن حتی برای چند دقیقه بسیار مفید است. مقالات کوتاه یا یادداشت‌ های انگلیسی برای این کار عالی هستند. خواندن آنها فقط چند دقیقه طول می کشد و پیدا کردن آنها بسیار آسان است.

به یاد داشته باشید که اگر هدف شما بهبود مهارت مکالمه است، بهتر است با صدای بلند بخوانید. این نه تنها به شما کمک می کند تا کلمات ناآشنا را تمرین کنید، بلکه به شما کمک می کند تا تلفظ و روان خود را بهبود بخشید.

 

۴صحبت کنید

بله صحبت کردن، هیچ قرص جادویی وجود ندارد که به شما کمک کند بهتر صحبت کنید. شما باید خود را در موقعیت هایی قرار دهید که مجبور شوید به زبان انگلیسی صحبت کنید تا در آن بهتر شوید. از کوچک شروع کنید. آیا در مکانی زندگی می کنید یا کار می کنید که برای گذراندن زندگی باید انگلیسی صحبت کنید؟ عالی! با صحبت با اطرافیان از این موقعیت استفاده کنید. این می تواند در محل کار شما یا حتی در یک کافی شاپ باشد – مهم نیست کجا، تا زمانی که می توانید صحبت کنید.

اگر این مزیت را ندارید می توانید در کلاس های بحث آزاد یا Free discussion شرکت نمایید و خود را در موقعیتی برای مکالمه قرار دهید. یکی از آموزشگاه های زبان که به برگزاری دوره مکالمه فشرده به صورت حضوری و آنلاین به شکل گروهی و خصوصی می پردازد موسسه زبان دهخدا می باشد.

 

۵تمرین کنید

تمرین منظم و مداوم کلید موفقیت در صحبت کردن به زبان انگلیسی است. نکات و پیشنهاداتی که در بالا توضیح دادیم فقط در صورتی کار می کنند که به طور منظم از آنها استفاده کنید. بنابراین، این چیزی است که ما توصیه می کنیم. از کم شروع کنید – هر روز فقط 10 دقیقه را صرف انجام 1 تا 2 مورد از کارهای بالا کنید.

در کوتاه ترین زمان شاهد تغییر بزرگی در توانایی های خود خواهید بود! همانطور که پیشرفت می کنید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و برای چالش های بزرگتر آماده می شوید. نگران اشتباه کردن نباشید اکثر مردم اهمیتی نمی دهند که شما اشتباه کنید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR