بهترین اکستنشن های ویژه سئو برای مرورگر فایرفاکس و کروم که نمیدانید!

Seo moz - بهترین اکستنشن های ویژه سئو برای مرورگر فایرفاکس و کروم که نمیدانید!

خب قصد داریم تو این پست به شما بهترین اکستنشن های سئویی مرورگر کروم و فایرفاکسو معرفی کنیم که هر متخصص سئویی باید بدونه چی هست و به چه کارش میاد پس تا انتهای مطلب باهامون باش.

هر کسی که سایتی داشته باشد یا بخواهد سایتی را سئو کند، صفر تا صد کارش درون مرورگر است. برای سئو ابزارهای زیادی معرفی شده است که کار کردن با آن همه آن‌ها ممکن است امکان پذیر نباشد و اگرهم امکان پذیر باشد زمان بسیار زیادی را از شخص سئوکار بگیرد. به همین دلیل چیزی به نام Extension روانه کروم و دیگر مرورگرها نظیر فایرفاکس شد تا افراد بتوانند در حوزه‌ای که هستند مخصوصا سئو، کارهای خود را با سرعت بالاتری انجام دهند. امروز می‌خواهیم اکستنشن‌هایی را مورد بررسی قرار دهیم که هر متخصص سئویی به آن‌ها نیاز خواهد داشت و می‌تواند برای بهبود مسیر سئوی خویش از آن‌ها استفاده کند.

به نقل از سایت آموزشی برترآموز، تقریبا تمامی اکستنشن‌هایی که برای گوگل کروم مورد استفاده است، برای فایرفاکس نیز کاربرد دارد اما ما به صورت دقیق هر کدام که برای هر دو مورد استفاده است را به شما معرفی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید شما با استفاده از افزونه‌ها به ارزش سئویی سایت خود کمکی نمی‌کنید و فقط از این ابزارها استفاده می‌کنید تا بتوانید آموزش‌هایی که در حوزه سئو دیده‌اید را هرچه بهتر عملیاتی کنید.

بهتر است بدانید شما برای سئو کردن یک سایت باید آموزش‌های بسیار حرفه‌ای را ببینید تا بتوانید هر نوع کلمه‌ای که به شما داده شد را به خط اول گوگل برسانید. سایت‌های زیادی نظیر زومیت، دیجیاتو، متمم و برترآموز هستند که در حوزه آموزش سئو سایت در ایران فعالیت می‌کنند، اگر سئو رو بدانید و روی کلمات هدفمند جزو نتایج برتر گوگل بشید میتونید ماهانه رقم های بالایی را جا به جا کنید.

 

1. افزونه Mozbar

شاید کمتر سئوکاری باشد که از این اکستنشن (نام دیگر افزونه همان اکستنشن است) استفاده نکرده باشد. این افزونه با نصب خود بر روی مرورگر شما در لحظه اطلاعات کاملی از پارامترهای مختلف یک سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه توسط کمپانی ماز (Moz) ارائه شده است و یکی از معیارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید نتایج گوگل را تحلیل کنید.

2. افزونه Not anyway

به نقل از سایت آموزشی برتر آموز این اکستنشن جزو مورد علاقه‌های خودم است. شما با این افزونه می‌توانید در لحظه در هر کجای از صفحه هر نوع نوشته‌ای که دلتان خواست برای آنجا قرار دهید. این افزونه قابلیت سفارشی سازی بالایی دارد و به این صورت است که می‌توانید با درگ اند دراپ نوشته خود را به هر کجای صفحه که دلتان خواست منتقل کنید و در همان لحظه نوشته ذخیره می‌شود و هر موقع که مجددا به آن صفحه از مرورگر برگردید، همان نوشته‌هایی که از قبل در آنجا قرار داده‌اید برایتان نمایش داده خواهد شد.

 

3. افزونه Seo Meta in 1 click

یکی از بهترین افزونه‌هایی که به کمک آن می‌تواند سورس سایت را مورد بررسی قرار دهید، همین افزونه است. در واقع با استفاده از این اکستنشن می‌توانید تمامی متاتگ‌ها، URLهای یک صفحه، طول عنوان‌ها، تعداد تصاویری که در یک صفحه بکار رفته است، آلت تصاویر و هر چیزی که برای سئوی صفحه به آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار دهید. برای کار کردن با این افزونه کار سختی در پیش نخواهی داشت و مانند دیگر افزونه‌ها فقط کافی است داخل مرورگر خود بر روی آن کلیک کنید تا تمامی اطلاعات برای شما نمایش داده شود.

 

4. اکستنشن Similarweb

تا چند وقت پیش شاید کمتر کسی از این افزونه استفاده می‌کرده است اما اکنون با حذف شدن الکسا یکی از بهترین گزینه‌هایی که جایگزین آن شده است، همین سیمیلاروب است. علاوه بر آن، سیمیلاروب اطلاعات مفیدی درباره ترافیک و کلمات کلیدی هر سایت به شما می‌دهد که می‌توانید از آن برای بهبود سئوی صفحات خود استفاده کنید. در واقع شما با این ابزار می‌توانید رقبای خود را هرچه بهتر تحلیل کنید و استراتژی‌های جدید برای سئوی سایت خود بچینید.

Similarweb - بهترین اکستنشن های ویژه سئو برای مرورگر فایرفاکس و کروم که نمیدانید!

 

5. افزونه seoqiuck

این افزونه هم برای کروم و هم برای فایرفاکس در دسترس است و با استفاده از آن می‌توان تمامی موارد مربوط به سئو شامل کلمات کلیدی، سئوی داخلی وهمچنین موارد سئوی خارجی مانند بک لینک‌ها را مورد بررسی قرار داد. این ابزار کمک بسیار زیادی در فرآیند تولید محتوای شما خواهد کرد و به شما ایده‌هایی ناب برای بهینه کردن هرچه بیشتر محتوا خواهد داد. در نظر داشته باشید اگر به دنبال یک تحلیل عالی از وضعیت سایت خود و دیگر رقبا هستید، می‌توانید از این اکستنشن به راحتی استفاده کنید.

 

6. افزونه woorank

اگر می‌خواهید پیشنهادات مربوط به بهتر کردن سئوی سایت خود را مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم از این اکستنشن استفاده کنید. این افزونه مانند pageSpeed insight به شما پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت صفحات خود می‌دهد. این افزونه که هم بر روی کروم و هم بر روی فایرفاکس قابل نصب و اجرا شدن است، کاملا رایگان است و همراه با پیشنهاداتی که برای زمینه‌های مختلف در سئو به شما می‌دهد، راهکار نیز مشخص می کند و می توانید با استفاده از ان سئوی هرچه بهتری برای سایت خود داشته باشید.

 

7. اکستنشن keyword Everywhere

با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به کلمات کلیدی متناسب با حوزه کاری خود دست پیدا کنید. برای استفاده از این افزونه فقط کافی است کلمه کلیدی مد نظرتان را در گوگل جست و جو کرده و منتظر نتایج ارائه شده از سمت این افزونه باشید. اطلاعاتی که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد شامل کلمات کلیدی نزدیک به حوزه کاری، میزان جست و جوی کلمات مختلف، نرخ کلیک و CPC مربوط به هریک از کلمات است. این اطلاعات با سرچ کردن کلمه کلیدی در سمت راست صفحه برای شما نمایان خواهد شد.

Seo keyword - بهترین اکستنشن های ویژه سئو برای مرورگر فایرفاکس و کروم که نمیدانید!

8. افزونه Nofollow

این افزونه برای کسانی که به دنبال لینک سازی هستند بسیار مناسب است. شما با این افزونه و فقط با یک کلیک می‌توانید تمامی لینک‌های صفحه دارای تگ nofollow و no index هستند را مشاهده کنید. با کلیک بر روی این افزونه در هر صفحه‌ای از مرورگر خود که هستید، لینک‌های دارای این ویژگی به رنگ قرمز درخواهند آمد.

 

9. اکستنشن Wapplalyzer

احتمالا بارها شده است که وارد یک سایت شده‌اید و ظاهر سایت بسیار برایتان زیبا و جذاب بوده است و به دنبال آن بوده‌اید زبان برنامه نویسی و CMS آن را پیدا کنید؛ این افزونه دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهد و به شما اطلاعات دقیقی درباره نوع زبان برنامه نویسی شده، ابزارهای مورد استفاده در این سایت (شامل گوگل آنالیتیکس، فونت و.. )، اسکریپت فروشگاه اینترنتی و… به شما خواهد داد.

 

10. اکستنشن Page Load Time

یکی از مهمترین پارامترهایی که باید در سئوی سایت مورد توجه باشد، سرعت لود سایت است و باید سعی کنید هرچه بیشتر سرعت لود سایت خود را بهینه کنید. این افزونه در هر صفحه‌ای که روی آن کلیک کنید، سرعت لود آن صفحه را به شما می‌دهد و هم چنین می‌توانید زمان پاسخ دهی سرور سایت را مشاهده نمایید که بتوانید از آن برای بهبود سرعت لود صفحه و سایت استفاده کنید.

 

سخن پایانی

امروز در این مقاله 10 اکستنشن که می‌توانید به عنوان یک سئوکار برای خود نصب کنید را مورد بررسی قرار دادیم. قطعا که نیاز نیست همه این ابزارها را بر روی کروم یا فایرفاکس خود داشته باشید و هر کسی متناسب با نیازی که دارد یک افزونه بر روی مرورگر خود نصب می‌کند و از آن استفاده می‌کند. ما در این مقاله فقط سعی کردیم بهترین ابزارهای سئو را معرفی کنیم و قطعا شما با استفاده از این ابزارها می‌توانید هر نوع آنالیز و اطلاعاتی که مورد نیازتان بود را از مرورگر خود دریافت کنید.

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR