روش شستشوی فرش در دنیای امروز

images 1664344260 - روش شستشوی فرش در دنیای امروز

 

 

یکی از المان‌های مهم در منزل تمام ایرانیان فرش است که همواره از زمان‌های دور تا همین الان هم ارزشمند بوده و خواهد بود. امروزه برای شستن فرش از دو روش کمک می‌گیرند که یکی از این روش‌ها، روش سنتی شستشو است و دیگری روش مدرن است که در آن به صورت اتوماتیک فرش شما شسته می‌شود. گفتنی است که در جامعه امروزه کم‌تر  مراکز قالیشویی به شکل سنتی فرش مشتریان را می‌شویند، چراکه روش‌های مدرن امروز جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده است و همین روش‌های مدرن امروز باعث شده بسیاری از کارهای انسان‌ها سریع‌تر و حتی با کیفیت بهتر انجام شود. برای مثال همین روش شستن فرش در قالیشویی که به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد باعث می‌شود که در روند شستشو تمام نکات رعایت شود و همین رعایت نکات، شاید ساده به نظر برسد ولی باعث افزایش عمر مفید فرش‌های شما از هر نوعی خواهد شد. حال بهترین زمان شستشوی فرش‌ها چه زمانی است؟ شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که حال اگر بخواهیم برای شستن فرش منزل یا محل کار و .. اقدام کنیم چه زمانی بهترین زمان ممکن خواهد بود؟ در ادامه مقاله از قالیشویی توحید ما قصد داریم در باب این امر توضیحاتی برای شما عزیزان بدهیم پس با ما همراه باشید.

 

images 1664344322 - روش شستشوی فرش در دنیای امروز

 

بهترین زمان شستن فرش در سال چه زمانی است؟

بی شک لک  فرش و آلودگی‌های آن اگر به موقع پاک نشود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در آینده ایجاد کند مخصوصا اگر فرش دستباف باشد. و به همین سبب باید دست به کار شوید، اما شاید این سوال که بهترین زمان شستن فرش چه زمانی است هم ذهن شما را از طرفی دیگر درگیر سازد، چراکه شستن فرش به خصوص اگر دستباف باشد حساسیت‌هایی در پی خواهد داشت که شاید دلهره شما را نیز بیشتر کندۀ، اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا بهترین راه حل را پیش روی شما بگذاریم که راه حل پیشنهادی ما به شما قالیشویی توحید است که می توانید از خدمات مختلف این سایت بهره ببرید که این خدمات شامل مبل‌شویی، موکت شویی و فرش شویی است که حتی در محل هم برای شما انجام خواهند داد. همچنین شما می‌توانید در قسمت ثبت سفارش آنلاین قالیشویی توحید سفارشات خود را به راحتی ثبت کنید. حال اگر بخواهیم در ارتباط با بهترین زمان شستشوی فرش توضیحاتی ارائه دهیم باید بگوییم که در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان به علت آب و هوای سرد این فصول، فرش را به سختی می‌توان خشک کرد و اگر بخواهید در منزل فرایند شستشوی فرش را خود انجام دهید که بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن خواهد بود، چراکه به علت دیر خشک شدن رطوبت در فرش خواهد ماند و همین عامل باعث پوسیدگی فرش شما خواهد شد. پس بهتر است برای شستن فرش‌های خود در فصل  بهار و تابستان اقدام کنید. این فصول به علت آنکه دارای آب و هوای گرمی هستند و میزان بارندگی در آنان کمتر از سایر فصل‌ها است و تابش نور خورشید نیز در این فصل‌ها زیاد  است،  فرایند شستشو و خشک شدن به راحتی امکان پذیر خواهد بود که البته باید منطقه زندگی خود را نیز در این میان برای این مسئله در نظر بگیرید. البته که برای سپردن فرش خود به قالیشویی مسئله سرما و گرما مطرح نیست، چراکه بعد از شستن فرش که توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و تمامی آن‌ها به گرمخانه‌ای جهت خشک شدن منتقل می‎شوند و به همین دلیل هیچ رطوبتی در فرش باقی نخواهد ماند و بعدها هم فرش شما دچار پوسیدگی و رنگ‌رفتگی نخواهد شد. آنچه مهم است کیفیت کار نهایی است که باید با توجه به آن در انتخاب قالیشویی دقت کنید.

 

images 1664344335 - روش شستشوی فرش در دنیای امروز

 

افزایش طول عمر با شستشوی مکرر

شاید بعضی فکر کنند که شستن قالی به علت آنکه توسط مواد شوینده صورت می‌گیرد و این مواد شوینده شیمیایی هستند، ممکن است با شستشوی مکرر فرش آنان آسیب ببیند، اما دقیقا این موضوع برعکس است و یکی از بدترین و مضرترین کارها برای فرش این است که تا زمانی که به طور کامل پر از آلودگی نشده اند اقدام به شستشوی آن‌ها نکنیم زیرا به علت تجمع میکروب و باکتری در میان الیاف فرش و لکه‌های بسیار، در این حالت فرش‌ها خیلی سخت تمیز می‌شوند ولک‌ها به آسانی از روی فرش برداشته نمی‌شوند. اگر با طی شدن فاصله زمانی کوتاهی فرش‌های خود را بشویید باعث می‌شود که تمام لکه‌های ایجاد شده روی فرش به آسانی پاک شود و فرش شما هم تمیزتر خواهد شد.  یکی از بهترین فاصله زمان‌ها برای شستن فرش، بعد از گذشت 12 تا 16 ماه از شستن قبلی آن است و همچنین با توجه به نکته‌ای که در باب شستن فرش در فصول مختلف بیان کردیم باید بدانید که اگر در فصل بهار و تابستان اقدام به شستن فرش خود کنید حتی فرش تمیزتری هم تحویل خواهد گرفت، اما اگر به صورت خانگی اقدام به شستن فرش منزلتان می‌کنید باید بدانید که به صورت کلی قرار دادن فرش در زیر نور مستقیم خورشید به بافت فرش آسیب وارد می‌کند و الیاف آن را دچار پوسیدگی کرده و باعث کاهش عمر آن نیز می‌شود.

 

images 1664344352 - روش شستشوی فرش در دنیای امروز

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم فرش از عناصر مهم در چیدمان منازل ما ایرانی‌ها به حساب می آید که باید به تمیزی آن اهمیت داد و شستن آن را، به صورت مکرر در اولویت لیست کارهای خود قرار دهید. زیرا فرش کثیف در خانه فقط آنجا را شلخته‌تر و نامرتب‌تر نشان می‌دهد. چیزی که هیچکس آن را نمی‌پسندد و به مرور زمان روحیه شما را نیز کسل خواهد کرد، اما شستن فرش هم اصول و قواعد مخصوص به خودش را دارد که رعایت تمام آن‌ها در کنار هم باعث می‌شود هم فرش شما بعد از فرایند شستشو بسیار تمیز شود و هم اینکه از الیاف فرش شما در قبال پوسیدگی  و رنگ‌رفتگی محافظت خواهد کرد. پس باید به فکر انتخاب یک قالیشویی خوب و مجرب در این زمینه باشید که با داشتن کارشناسی مجرب در این امر قطع به یقین کیفیت کار نهایی را هم افزایش داده و باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان خود خواهند شد که پیشنهاد ما به شما قالیشویی توحید است که با داشتن سابقه‌ای پررنگ در این زمینه می‌توانید به راحتی فرش‌های خود را برای شستشو به آنان بسپارید که خدمات مختلفی مانند موکت شویی، مبل شویی، فرش شویی و..حتی در محل نیز برای شما انجام خواهند داد.

 

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR