نقطه صفر آموزش طراحی سایت

images 1663660675 - نقطه صفر آموزش طراحی سایت

اگر به تازگی تصمیم به ورود به دنیای برنامه نویسی وب و بخصوص طراحی سایت را گرفته اید قطعا با دوره های آموزشی متنوعی در این حوزه مواجه شده اید.

شاید هم کلمات و اصلاحات متعددی که در سایت های مختلف وجود دارد کمی شما را گیج کرده باشد. برخی از این دوره های آموزشی قول “ره صد ساله را یک شبه رفتن” را به شما می دهند قافل از اینکه مسیر آموزش طراحی سایت چالش های بسیاری دارد و تلاش و تمرین بسیاری را می طلبد.

به طور کلی اگر در ابتدای راه هستید و نمی دانید که واقعا مسیر آموزش طراحی سایت را از کدام نقطه آغاز کنید در ادامه این مقاله با آکادمی دیجیتال مارکتینگ وبسیلا همراه باشید تا نکات ارزشمندی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.

 

نقطه اول و آخر در مسیر آموزش طراحی سایت

طراحی سایت از جمله مهارت هایی است که شروع مشخصی دارد اما انتهای آن نامشخص است.

بسیار از افراد به دلیل وسواس زیادی که دارند قبل از شروع مسیر آموزش طراحی سایت به دنبال ایجاد یک چشم انداز کامل از صفر تا صد مسیر آموزشی خود هستند. اگر شما جزو افراد این گروه هستید که مدت هاست در حال تحقیق برای شروع آموزش طراحی سایت هستید به شما می گویم که برای شروع فقط کافیه اولین قدم هارو درست بردارید.

قدم های بعدی به مرور خودشون رو نشون میدن!

 

قدم صفرم : آموزش زبان HTML

images 1663660678 - نقطه صفر آموزش طراحی سایت

 

اگر کسی به شما بگوید که بدون آموزش برنامه نویسی و کد نویسی می توانید یک طراح سایت حرفه ای شوید 50% به شما راست و 50% به شما دروغ گفته است.

قسمت صحیح این جمله این است که شما بدون یادگیری کدنویسی می توانید طراحی سایت شوید (روش هایی مثل طراحی سایت وردپرسی قالب آماده یا استفاده از سایت ساز های رایگان و…) اما قسمت دروغش حرفه ای بودن شماست. هیچ شخصی بدون یادگیری برنامه نویسی وب نمی تواند ادعای حرفه ای بودن در حوزه وب را داشته باشد.

بنابراین اگر می خواهید شروع پرقدرتی داشته باشید و قدم اول را محکم بردارید باید بان زبان ساده HTML که یک زبان نشانه گذاری در وب است شروع کنید.

آموزش زبان HTML بسیار راحت است و اگر واقعا روی آن زمان بگذارید در کمتر از یک هفته می توانید روی موارد پایه این زبان پرکاربرد تسلط پیدا کنید.

 

آموزش زبان CSS

اگر وب سایت را به یک کودک تشبیه کنیم اسکلت بدن این کودک نقش زبان HTML را برای یک وب سایت ایفا می کند و لایه های رویی آن مانند گوشت و پوست و رنگ پوست و مو و… که جنبه های ظاهری و زیبایی این کودک را شکل می دهد نقش زبان CSS را برای یک وب سایت بازی می کند.

images 1663660679 - نقطه صفر آموزش طراحی سایت

 

بنابراین یادگیری زبان HTML بدون یادگیری CSS جذابیت خاصی ندارد. اما مطمئنا ترکیب این دو با یکدیگر می تواند بسیاری از تصورات ذهنی شما را در حوزه وب به واقعیت تبدیل کند.

شما با آموزش زبان CSS قطعا اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهید کرد زیرا در این نقطه شما می توانید به آرامی وارد بازار کار وب شوید و برای خود یا دوستانتان وب سایت طراحی کنید.

 

قدم آخر : آموزش زبان جاوا اسکریپت

بسیاری از سکشن های مختلف یک وب سایت را باید با استفاده از زبان جاوا اسکریپت پیاده سازی کنیم مانند اسلاید ها، جداکننده ارقام، تقویم شمسی، جستجوی زنده، چت آنلاین و… .

شاید تعجب کنید که چرا جاوااسکریپت را به عنوان قدم آخر معرفی کردیم در صورتی که بالاتر گفتیم که دنیای وب هیچ نقطه پایانی ندارد.

در اینجا منظور ما این است که شما با یادگیری زبان جاوا اسکریپت می توانید تمامی تصورات خود را از یک وب سایت به واقعیت تبدیل کنید و هر وب سایتی که مد نظر دارید را طراحی کنید اما این به معنای رسیدن به خط پایان در مسیر آموزش طراحی سایت نیست.

بلکه این تازه شروع ماجراست و از اینجا به بعد شما می توانید در هر یک از زبان های HTML, CSS, JavaScript عمیق تر شده و ابزار ها، فریم ورک ها و کتابخانه های موجود برای هرکدام از این سه زبان را یاد بگیرید تا با این کار سرعت توسعه را در پروژه های خود به مراتب بالاتر ببرید. در بخش بعدی به برخی از این موارد تکمیلی اشاره می کنیم.

 

مهارت های تکمیلی و پیشنهادی :

  • آموزش گیت – گیت هاب و گیت لب
  • آموزش فریم ورک ها و کتابخانه های جاوااسکریپتی مثل angular, vuejs
  • آموزش فریم ورک های css مثل Foundation, bootstrap و…

در آخر بگوییم که شما برای آموزش طراحی سایت لزوما نیاز به پرداخت هزینه های سنگین ندارید بلکه می توانید حتی به صورت کاملا رایگان از طریق یوتیوب یا سایت آکادمی وبسیلا به آدرس websila.ir به صورت کاملا رایگان شروع کنید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR