تماشای زیبایی های منحصربه فرد شیراز با یول بیر

راهنمای سفر به شیراز: حافظیه

 

شیراز شهر شکوفه‌های خوشبوی بهارنارنج، اشعار عارفانه، باغ‌های بهشت گونه و عاشقانه‌هایی است که در کوچه پس کوچه‌های آن جاریست و زندگی را در رگ‌های شهر تزریق می‌کند. با این که هنوز چهار ماه از سفر قبلی‌ام به شیراز نگذشته بود تصمیم گرفتم سفر به این شهر را برای بار دوم تجربه کنم. می‌دانید چیست؟ تماشای دیدنی‌های شیراز تنها با یک یا دوبار رفتن که تمام نمی‌شوند!

شیراز را باید قدم به قدم پیمود، و از گوشه گوشه زیبایی‌هایش لذت برد! در هر حال برای بار دوم عازم میعادگاه عاشقان شدم تا باز هم از دیدنی زیبایی‌هایش به وجد آمده و از تماشای جاهای دیدنی آن شگفت‌زده شوم.

 

سفر به شیراز؛ سفری از جنس زیبایی‌ها!

سفر به شیراز و تماشای زیبایی‌های آن تمامی ندارد، شما می‌توانید بارها و بارها به این شهر سفر کرده و هربار با زیبایی‌ها و دیدنی‌های جدیدی آشنا شوید، من قول می‌دهم هیچ یک از دو سفر شما تکراری نخواهد بود! راستش بار اولی که به شیراز سفر کردم آنقدر غرق در جاهای دیدنی آن شده بودم که اصلا وقت به بازدید از جاهای دیدنی اطراف شیراز نرسید! با این که سعی می‌کردم تند تند از تمام جاهای دیدنی آن بازدید کنم، اما باز هم برخی اوقات آنقدر غرق در زیبایی‌ها و شگفتی‌های جاهای دیدنی آن می‌شدم که زمان از دستم درمی‌رفت و دیگر کنتر آن در دستان من نبود!

ماجراجویی در بهشت فارس را با بازید از باغ‌های بهشتی آن شروع کردم. باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ جهان نما و باغ ارم چند مورد از زیباترین باغ‌های شیراز هستند که هر کدام زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فردی داشتند و با قدم زدن در هر کدام غرق در زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن‌ها می‌شدم.

جاهای دیدنی اطراف شیراز

سفر دوم من، برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف شیراز برنامه ریزی شده بود و به همین دلیل هم به عنوان اولین جای دیدنی اطراف، راهی کوهمره سرخی شیراز شدم. رودها و چشمه‌های زیادی در نزدیکی این روستای تماشایی قرار گرفته و طراوت و سرسبزی خاصی به آن بخشیده‌اند و شاید وجود همین رودها و چشمه‌هاست که این منطقه را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف شیراز تبدیل کرده است.

تماشای خانه‌هایی با نمایی قدیمی، قدم زدن در طبیعتی بکر، تنفس در آب‌وهوایی تمیز و استشمام عطر بهارنارنج، تنها گوشه‌ای از لذت‌ها و زیبایی‌های این روستا هستند که با ورود به آن پیشکش قدم‌هایتان خواهد شد. بعد از ورودم به روستا، به سمت آبشار کوهمره سرخی روانه شدم. صدای ریزش آب از فراز کوه همچون موسیقی دلنوازی در محیط نواخته شده و صدای آواز پرندگان را در خود گم می‌کرد.

جنگل کوهمره سرخی شیراز

با وجود این که از تماشای آبشار کوهمره سرخی و طبیعت بکر و بی‌نظیر آن سیر نمی‌شدم؛ اما به ناچار از آن دل کنده و راهی جنگل کوهمره سرخی شدم. در راه رودخانه‌های زیبای این روستا چشمانم را به خود معطوف کرده و مرا در زیبایی خود غرق کرده بود. جنگل کوهمره سرخی شیراز جنگلی با مساحت حدودی 64 هزار هکتار است که از آخرین رویشگاه زاگرس در منطقه فیروزآباد تا شهر شیراز و بخش‌هایی از شهرستان کازرون ادامه داشته و منطقه‌ای بسیار تماشایی را خلق کرده است.

توصیه می‌کنم برای لذت بیشتر از زیبایی‌های منطقه و داشتن گشت‌وگذاری عالی، فصل بهار را برای سفر به این منطقه از دست ندهید! بهار در این منطقه به قدری جذذاب و تماشایی است که بعد از یک بار سفر به آن خود را برای سفر در بهارهای بعدی نیز آماده خواهید کرد!

 

روستاهای شیراز

انتخاب یکی از روستاهای شیراز برای سفر یکی از بزرگترین چالش‌های سفرم بود! بدون اغراق بگویم تمام روستاهای شیراز تماشایی، جذاب و پراز جاذبه‌های دیدنی بودند و همین امر کار را برای منی که دوست داشتم به تمامی این روستاها سری بزنم سخت می‌کرد! از همان اولین روزی که به سفر پناه آوردم، روستاگردی و تماشای زندگی ساده مردمانی پرمهر در دل دامان طبیعت برایم لذت‌بخش بود.

با وجود این که شیراز شهری چهارفصل است اما در برخی از موراد ممکن است سفر به روستاهای تنها در فصل‌های خاصی از سال مناسب باشد. به عنوان مثال در بهار چشمه‌ها و رودهای روستاها جاری شده و سرسبزی و طراوتت خاصی به روستاها می‌بخشند و یا دیدنی‌های روستاها در تابستان با دیدنی‌های آن در پاییز متفاوت خواهد بود. همچنین برخی از روستاها با داشتن امکاناتی برای تفریحات زمستانی برای سفر در زمستان بسیار مناسب هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از این که کوله بار سفر را بسته و راهی روستاهای شیراز شوید، ابتدا با این روستاها آشنا شده و بعد از آن راهی سفر شوید.

 

عکس روستاهای شیراز

 

از آن جایی که سفر من در فصل بهار بود، روستای قلات شیراز را در اولویت بازدید خود قرار داده و راهی این روستای خاص و زیبا شدم. قلات شیراز، روستایی ییلاقی با مسیری سنگفرش شده است که طبیعت زیبایی دراختیار داشته و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از راه‌های دور و نزدیک است. خانه‌هایی پلکانی در دامنه کوه، چشمه‌هایی که از دل کوه‌ها جاری شده‌اند و جاذبه‌های تاریخی از جمله زیبایی‌های این روستا به شمار می‌روند.

 

یول بیر؛ خاص‌ترین مجله گردشگری برای سفردوستان!

سفر به هر کدام از شهرهای مختلف هیجان انگیز و لذت‌بخش بوده و روزهایی به دور از هیاهو و دغدغه‌های زندگی را برای آدمی ایجاد می‌کند. در این بین عاشقان سفر همواره به دنبال خاص‌ترین و زیباترین جاهی دیدنی هر شهر هستند تا بهترین سفرها را تجربه کنند.

مجله گردشگری یول بیر (www.mag.yol1.ir)، یک مجله تخصصی گردشگری است که حرفه‌ای‌ترین گردشگران و طبیعت دوستان را گرد هم آورده و در صدد است تا بهترین تجربه‌ها از سفر را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. مجله گردشگری یول بیر با معرفی بهترین جاهای دیدنی هر شهر، بهترین رستوران‌ها، بهترین کافه‌ها، بهترین زمان سفر و بسیاری از موارد دیگر کمک می‌کند تا این بار سفری خاص و متفاوت را تجربه کرده و بهترین لحظات را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR