اهمیت مطالعه و تاثیر عجیب آن در کیفیت زندگی

ارتباط مطالعه و موفقیت

images 1662134148 - اهمیت مطالعه و تاثیر عجیب آن در کیفیت زندگی

اهمیت مطالعه در حوزه های مختلف بر هیچکس پوشیده نیست. برای موفقیت در هر زمینه‌ای افرادی به هدف می‌رسند که بر جوانب مختلف موضوعات مرتبط با هدف خود اشراف کافی داشته باشند. معمولا در زمینه‌ تحصیلی و شغلی اهمیت مطالعه بیشتر خودش را نشان می‌دهد. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه میکنم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. هم‌چنین در صورتی که قصد دارید با مطالعه، کسب و کار و شغل خود را توسعه دهید تا انتها همراه ما باشید.

 

اهمیت مطالعه جهت رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی

مسلما اگر شما هم اهداف شغلی یا تحصیلی خاصی را برای خود در ذهن دارید، باید با اراده‌ی لازم نسبت به مطالعه منابع مورد نیاز اقدام کنید. البته بسیاری از افراد اعتقاد دارند کسانی که درس نمی‌خوانند موفق نمی‌شوند. در صورتی که اگر عمیق تر به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مطالعه به معنی درس خواندن نیست. هیچ اشکالی ندارد که شما تحصیلات عالی داشته باشید. اما مسیر موفقیت در زندگی و کسب و کار صرفا به مطالعه منابع تحصیلی محدود نمی‌شود‌. در هر حوزه ای که فعالیت دارید بالاترین توان خود را بگذارید و هر آنچه که باعث پیشرفت و توسعه مسیرتان می‌شود را پیدا کنید.

 

اهمیت مطالعه در کسب و کار را جدی بگیرید. اگر در آغاز یک مسیر شغلی و تجاری هستید جای هیچ نگرانی نیست. فقط به نگرش درست و تلاش کافی احتیاج دارید. منابع مطالعاتی در حوزه های مختلف بسیار وسیع هستند. به همین جهت کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند تمامی منابع مرتبط با هدف خود را مطالعه کند. در این جا هوش شما به کارتان می‌آید. زیرا باید با زیرکی تمام در بین انبوهی از اطلاعات و منابع مطالعاتی دست به گزینش بزنید. حواستان باشد که گلچین کردن منابع همواره کیفیت مطالعه شما را بالاتر خواهد برد‌. زیرا با تمرکز بر منابع با اهمیت و نسبتا محدود تسلط بیشتری بر آنچه فرا می‌گیرید، پیدا خواهید کرد.

 

با عادات مطالعاتی مهارت های حل مسئله را بیاموزید

اگر به دنبال آموختن مهارت های حل مسئله هستید، ما در تیم دانشگاه کسب و کار ایجاد عادات مطالعاتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. زمانی که به مطالعه عادت کنید، مهارت های حل مسئله شما توسعه پیدا می‌کنند. در دنیای امروز که بسیار پر شتاب به سوی تغییر و تحول در حرکت است، توانایی حل موثر و پرسرعت مشکلات یک ضرورت تلقی می‌شود. این موضوع هم در حرفه‌ی آکادمیک و هم در زندگی کاری شما صادق است. صاحب هر کسب و کاری که هستید مهارت های حل مسئله باعث می‌شوند تا به شکل مؤثرتری با چالش های مختلف شغل خود مواجه شوید.

 

images 1662134150 - اهمیت مطالعه و تاثیر عجیب آن در کیفیت زندگی

 

تفکر انتقادی از دستاوردهای مطالعه

از دیگر مواردی که اهمیت مطالعه، خود را نشان می‌دهد این است که افراد با استمرار در مطالعه تفکر انتقادی پیدا می‌کنند. برای این که در هر زمینه‌ای مخصوصا حوزه ی کسب و کار موفق شوید به تفکر انتقادی احتیاج دارید. منظور ما این است که قبل از تصمیم گیری می‌توانید هر دو طرف یک موضوع را ببینید و از نگاه کورکورانه دوری کنید‌. مسلما هر تصمیم یا مسئله ای همواره جوانب مثبت و منفی مختلفی دارد. شما با تفکر انتقادی قدرت تجزیه و تحلیل خود را هم افزایش می‌دهید. بنابراین به شکل موثری می‌توانید نسبت به ارائه راه حل های خلاقانه اقدام کنید. زمانی که عادت به مطالعه و بروز رسانی اطلاعات خود داشته باشید، در چالش های تحصیلی و شغلی خود اطلاعات موجود را سریعا پردازش خواهید کرد. برخی از مدارس در سطح جهان وجود دارند که بر این طرز تفکر انتقادی تاکید زیادی دارند. به همین جهت آموزش این مهارت ها را از سنین کودکی لازم می‌دانند.

 

اهمیت مطالعه در ایجاد فرصت های جدید

با مطالعه در زمینه تخصصی خود، درها را به روی فرصت های جدید خواهید گشود. این موضوع یک مزیت و نشانگر اهمیت مطالعه است. فرض کنید به یک زمینه خاص علاقه مند هستید. مثلا اگر در آن زمینه مطالعه کافی داشته باشید، می‌توانید یک رزومه‌ی قوی برای خود بسازید. با ساختن یک رزومه‌ی قوی که جز از طریق مطالعه و رسیدن به تسلط کافی میسر نیست، شانس های جدیدی را در زندگی پیدا خواهید کرد. یکی از این شانس ها امکان اپلای کردن برای دانشگاه های معتبر دنیا و یا فراهم کردن زمینه مهاجرت است. مزیت دیگر مطالعه این است که فرصت ملاقات با افراد جدید را پیدا خواهید کرد. اگر این توانایی را داشته باشید که به درستی شبکه سازی انجام دهید، افرادی را پیدا می‌کنید که به موفقیت شما در تحصیل و آینده کسب و کارتان کمک می‌کنند‌.

 

در دنیای مدرن اهمیت مطالعه پررنگ تر است

اهمیت مطالعه صرفا محدود به موارد مطرح شده نیست. مسلما زمانی که بخواهید در دنیای مدرن امروزی کسب و کار خود را در بین رقبا حفظ کنید، باید از دیگران متمایز باشید. اگر یک کارآفرین هستید، توجه داشته باشید که زمانی کسب و کارتان موفق می‌شود که خودتان هم از دیگر رقبا تمایز داشته باشید. بهترین زمینه‌ هم برای رقابت، تلاش برای بروز رسانی مداوم اطلاعات و یادگیری هر چه بیشتر است. مطالعه اصولی و در مسیر درست باعث می‌شود تا سطح درآمد خود را افزایش دهید‌. اگر کار تیمی انجام می‌دهید، برنامه‌های منظمی را برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای مطالعه خود در نظر بگیرید.

 

images 1662134152 - اهمیت مطالعه و تاثیر عجیب آن در کیفیت زندگی

 

سرمایه گذاری در زمینه مطالعه هیچگاه شما را متضرر نخواهد کرد‌. بلکه باعث می‌شود همواره جایگاه خود را در بین رقبای قدیمی و حتی رقبای جدید حفظ کنید. متاسفانه یکی از دلایلی که صاحبان کسب و کارهای قدیمی نمی‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند، همین موضوع است. دنیای امروز دنیای اطلاعات است. هر لحظه باید برای پیشی گرفتن از سایرین اطلاعات جدید را کسب و از آن‌ها برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید.

 

سخن پایانی

دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر شما هم علاقه مند به حوزه کسب و کار هستید به آدرس http://businessuni.net/مراجعه نمایید. وبسایت ما می‌تواند افق دید جدیدی در حوزه کارآفرینی و معرفی منابع مطالعاتی لازم برای توسعه کسب و کارهای جدید را پیش روی شما بگشاید. پس فرصت را از دست ندهید و برای شکوفایی ایده های خود ما را همراهی کنید.

منبع: رسانه تخصصی کارآفرینی

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR