آموزش ساخت بک لینک رایگان با 5 روش کاربردی

بعد از آماده‌ سازی سایت، باید به فکر بهبود سئو و افزایش رتبه‌‌‌‌بندی وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل باشید. یکی از فاکتورهای مهمی که تاثیر مثبتی بر سئو سایت می‌گذارد، ساخت بک لینک یا لینک‌‌‌سازی است. بهینه‌‌‌سازی سئو سایت موجب افزایش رتبه وبسایت در نتایج گوگل می‌شود و شانس دیده‌شدن سایت توسط مشتریانی که به‌دنبال محصولات و خدمات شما هستند را افزایش می‌دهد. پس اگر به‌دنبال افزایش رتبه سایت خود در گوگل هستید می‌توانید اقدام به لینک‌‌‌ سازی کنید. با ما همراه‌باشید تا شما را با پنج روش کاربردی جهت ساخت بک لینک رایگان آشنا کنیم.

 

images 1661537083 - آموزش ساخت بک لینک رایگان با 5 روش کاربردی

 

بک لینک چیست؟

لینک‌‌‌سازی یا همان بک لینک یکی از فاکتورهای مهم جهت بهینه‌سازی سئو و بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل محسوب می‌شود. لینک‌‌‌سازی به معنای دریافت لینک از سایت‌های دیگر برای وبسایت خودتان است. زمانی که آدرس سایت شما در یک وبسایت دیگر به‌صورت لینک متنی یا تصویری قرار بگیرد و کاربران با کلیک روی آن به صفحه شما هدایت شوند؛ به آن لینک، بک‌لینک گفته‌می‌شود. ‌‌‌‌هم‌چنین کیفیت سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، بسیار اهمیت دارد؛ هرچقدر سایت معتبرتر و باکیفیت‌تر باشد، قطعا تأثیر بک لینک بر سئو سایت شما بیشتر خواهد بود و موجب افزایش رتبه وبسایت شما در نتایج موتورهای جست‌وجو می‌شود. از دیگر عوامل موثر که بر کیفیت لینک‌‌‌سازی تاثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکان قرارگیری لینک در سایت منبع
  • لینک حتما به‌صورت dofollow در سایت درج شود.
  • سایت لینک‌دهنده ارتباط موضوعی با وبسایت شما داشته‌باشد.

 

روش‌های ساخت بک لینک رایگان

روش‌های زیادی جهت لینک‌‌‌سازی وجود دارد که در ادامه می‌خواهیم به کاربردی ترین آنها اشاره کنیم تا با کمک آنها بتوانید رتبه‌ خوبی در گوگل کسب کنید.

  • بک لینک‌گرفتن از طریق تولید محتوای مناسب

یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها جهت ساخت بک لینک رایگان، تولید محتوای مفید و کاربردی است. زمانی که شما یک محتوای باکیفیت‌ در سایت خود منتشر کنید، می‌توانید کاربران بیشتری را جذب سایت خود نمایید. ‌‌‌‌هم‌چنین شانس بیشتری برای بک‌ لینک‌ گرفتن از وب‌سایت‌های دیگر را خواهید داشت. بسیاری از سایت‌ها برای تکمیل گفته‌های خود و ‌‌‌‌هم‌چنین راهنمایی کاربران به وب‌سایت شما لینک می‌دهند.

  • بک لینک‌گرفتن از طریق پست مهمان

یکی دیگر از بهترین روش‌ها جهت لینک‌‌‌سازی رایگان، از طریق پست مهمان است. امروزه بسیاری از سایت‌ها قادر به خرید رپورتاژ آگهی باکیفیت نیستند و شما می‌توانید آنها را متقاعد کنید که با تولید محتوای رایگان برای آنها، بک لینک‌هایی را به سایت شما بدهند. توجه داشته‌باشید درصورتی‌که محتواهای شما باکیفیت باشند، وب‌سایت‌های بسیاری حاضر می‌شوند که با شما همکاری‌‌کنند. البته جهت لینک‌‌‌سازی از طریق پست مهمان حتما به نکات زیر توجه کنید.

  • لینک‌های موجود در پست مهمان باید به‌صورت dofollow باشد. در غیر این صورت از ایجاد پست مهمان خودداری کنید؛ زیرا اینکار تاثیری در بهبود سئو سایت شما نخواهد داشت.
  • توجه داشته‌باشید در وبسایت‌هایی که ارتباط موضوعی با سایت شما دارند اقدام به درج پست مهمان کنید‌.
  • بک لینک‌گرفتن از طریق لینک‌های شکسته رقبا

یکی دیگر از روش‌های ساخت بک لینک رایگان از طریق لینک‌های شکسته رقبا است. زمانی که شما وارد یک سایت می‌شوید ممکن است متوجه شوید که این سایت به یکی از وب‌سایت‌های رقبای شما لینک داده‌است که دیگر در این زمینه فعالیت نمی‌کند یا از دسترس خارج شده‌است‌. شما به‌راحتی می‌توانید به صاحب سایت تماس بگیرید و از او درخواست کنید که لینک سایت شما را به جای لینک شکسته قرار بدهد. همان‌طور که می‌دانید، لینک‌‌‌سازی به سایت‌های نامعتبر، باعث ازدست‌دادن اعتبار سایت مرجع و کاهش رتبه آن در گوگل می‌شود‌.

 

images 1661415794 - آموزش ساخت بک لینک رایگان با 5 روش کاربردی

  • ساخت بک لینک از طریق نظر‌دادن در وبلاگ‌ها

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، بک لینک از طریق نظر‌دادن در وبلاگ‌ها است. شما باید مطالب مرتبط با زمینه فعالیت خود را مطالعه کنید و سپس نظر خود را درباره آن بیان نمایید و در آخر به سایت خود لینک بدهید. یکی از نکات مهم در این روش، این است که باید خود را مانند یک کاربر معمولی جلوه بدهید که جهت راهنمایی بقیه مخاطبان، آنها را به مراجعه به سایت خودتان ترغیب می‌کنید.

  • ساخت بک لینک از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره نقش مهمی در گسترش کسب و کارهای مختلف و ‌‌‌‌هم‌چنین سئو سایت دارند. شما بعد از راه‌اندازی سایت خود، می‌توانید لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و کاربران زیادی را به سمت آن جذب نمایید. ‌‌‌‌هم‌چنین می‌توانید از آشنایان و دوستان خود بخواهید در شبکه‌های اجتماعی برای شما تبلیغ‌‌کنند. به همین راحتی می‌توانید از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بک لینک رایگان دریافت کنید.

images 1661415796 - آموزش ساخت بک لینک رایگان با 5 روش کاربردی

 

مزایای بک لینک در سئو سایت

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، لینک‌‌‌سازی موجب بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل می‌شود؛ اما‌ گرفتن بک لینک مزایای دیگری نیز دارد که تاثیر مثبتی بر تجارت شما می‌گذارد. در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش رتبه‌‌‌‌بندی سایت

بک لینک موجب افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جست‌وجو و درنتیجه بیشتر دیده‌شدن و جذب کاربران بیشتر می‌شود. اگر محتواها و مطالب شما در سایت‌های دیگر لینک بگیرد، قطعا موجب افزایش رتبه‌‌‌‌بندی سایت شما خواهد شد.

  • ایجاد ترافیک ارجاعی

ترافیک ارجاعی زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران روی لینک‌های داخل یک مقاله یا وبلاگ کلیک‌‌ کنند و به سایت شما وارد شوند. لینک‌‌‌سازی در سایت‌های باکیفیت نه‌تنها موجب بهبود سئو سایت می‌شود، بلکه ترافیک هدفمندی را به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند.

  • آگاهی بیشتر از برند

یکی دیگر از مزایای بک لینک، افزایش آگاهی از برند است. قطعا هرچقدر برند و نام تجاری شما در سایت‌های بیشتری قرار بگیرد، موجب جلب توجه بیشتر کاربران و درنتیجه فروش بیشتر می‌شود. زمانی که سایت شما دارای بک لینک‌هایی در سایت‌های معتبر باشد، می‌تواند موجب افزایش اعتبار برند شما شود. در واقع زمانی که مخاطبان برند شما را در وبسایت‌های مرتبط مشاهده می‌کنند، اعتماد بیشتری به سایت و شرکت شما می‌نمایند.

بیشتر بخوانید : بک لینک چیست

  • درآمد بیشتر

بک لینک‌های باکیفیت موجب ارتقا جایگاه سایت شما در گوگل و درنتیجه بیشتر دیده‌شدن آن می‌شود. قطعا زمانی که وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، کاربرانی که به‌دنبال محصولات و خدمات شما هستند راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند و در نتیجه فروش شما افزایش می‌یابد. پس اگر به‌دنبال درآمد بیشتر و سودآوری هستید، قطعا لینک‌‌‌سازی در سایت‌های معتبر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

  • ایجاد ارتباطات بیشتر

زمانی که یک کاربر محتوای باکیفیت‌ شما را در سایت دیگری می‌خواند و متوجه یک بک لینک به منبع می‌شود، قطعا برای مطالعه مطالب بیشتر روی آن کلیک می‌کند و به سایت شما هدایت می‌شود. فرد ممکن است به بخش‌های مختلف سایت سر بزند و شما را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کند. ‌‌‌‌هم‌چنین ممکن است وبسایت شما را نیز به اشتراک بگذارد. در واقع لینک‌‌‌سازی باکیفیت می‌تواند بدون در نظر‌گرفتن رتبه‌‌‌‌بندی سایت، مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند.

images 1661537170 - آموزش ساخت بک لینک رایگان با 5 روش کاربردی

  • دایرکتوری بلند مدت

یکی دیگر از مزایای لینک‌‌‌سازی، دایرکتوری بلند مدت است. اگر شما لینک‌های باکیفیتی‌ را از دایرکتوری و سایت‌های معتبر دریافت کنید، می‌توانید تا سال‌ها موجب هدایت ترافیک به وب‌سایتتان شوید.

جمع‌‌‌‌بندی

در این مقاله شما را با پنج روش کاربردی لینک‌‌‌سازی آشنا کردیم. شما با استفاده از‌این‌روش‌ها می‌توانید بک لینک‌های رایگان و باکیفیتی را بسازید و به افزایش اعتبار کسب و کارتان کمک نمایید. ‌‌‌‌هم‌چنین لینک‌‌‌سازی علاوه بر بهبود سئو سایت، مزایای دیگری نیز دارد که ازین میان می‌توان به افزایش آگاهی از برند، افزایش رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو، افزایش درآمد، ایجاد ترافیک ارجاعی، دایرکتوری بلند مدت و ایجاد ارتباطات بیشتر اشاره کرد.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR