راهنمای خرید هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که فیلم، سریال، برنامه و بازی زیادی دانلود می‌کنید قطعا مشکل فضای ذخیره‌سازی خواهید داشت. راه‌های کمی برای رفع این مشکل دارید. راه اول ارتقای فضای ذخیره سازی داخلی است. اینکار مسلما صرفه اقتصادی ندارد زیرا شما باید اطلاعات هارد قبلی خود را منتقل کنید و دیگر نمی‌توانید از هارد قبلی خود استفاده کنید. راه دوم استفاده از فضای ابری است که از لحاظ قیمتی صرفه اقتصادی ندارد و بخاطر گران بودن قیمت پلن‌های فضای ابری و اینترنت احتمالا هیچکس این راه را انتخاب نکند. راه آخر و بهترین راه هم خرید هارد اکسترنال است.

خرید هارد اکسترنال یکی از کارهایی است که هر فردی باید انجام دهد. زیرا از زمان ظهور اس اس دی ها معمولا لپ تاپ ها دارای ظرفیت کمی هستند چون قیمت اس اس دی بسیار بالاتر از هاردهای معمولی HDD است. هاردهای اکسترنال دارای ظرفیت‌های مختلفی است و درحال حاضر در بازار ظرفیت‌های 1 و 2 و 4 ترابایت رواج دارد. اما همین هاردها نیز هرکدام انواع مختلفی دارند که در ادامه قرار است انواع آن را به شما معرفی کنیم.

images 1661260130 - راهنمای خرید هارد اکسترنال

 

هارد اکسترنال همراه یا پرتابل

هارد اکسترنال های همراه عمومی‌ترین نوع هاردهای اکسترنال هستند. این نوع هاردها اکثرا از پورت‌های Micro B به یو اس بی استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز از کابل‌های تایپ سی به یو اس بی یا دوسر تایپ سی استفاده می‌کنند که باعث سرعت بالاتر هاردهای اکسترنال نیز می‌شود. هارد اکسترنال‌های همراه معمولا ابعاد کوچکی دارند و مزیت اصلی آن ها همین است. حتی درحال حاضر یکی از پیشرفت‌هایی که شرکت‌ها در این زمینه داشته‌اند هم اندازه بودن هاردهای یک ترابایت و ۲ ترابایت است.

برخی از هاردهای همراه دارای قابلیت‌های متنوعی مثل ضدضربه، ضدشوک یا ضدآب بودن دارند. اما بازهم نمی‌توان کاملا به این مورد اعتماد کرد و شاید با ضربه خوردن به هارد دچار مشکل شود. همچنین قابلیت‌هایی مثل داشتن چراغ‌های RGB یا ویژگی‌های ظاهری نیز اخیرا به این هاردها اضافه شده است که قابلیت خاصی ندارد و صرفا ظاهری است.

هارد اکسترنال رومیزی یا دسکتاپ

هارد اکسترنال رومیزی دقیقا از همان کابل ها و پورت‌ها استفاده می‌کند اما نکته‌ای که این هاردهای رومیزی دارند ابعاد بزرگتری دارند و سیم برق و سیم دیتای آن از یکدیگر جدا هستند. بزرگتر بودن و جدا بودن کابل‌ها به هارد کمک می‌کند تا کارکرد پایدارتری داشته باشد و در طولانی‌مدت طول عمر بیشتری داشته باشد. زیرا بزرگتر بودن باکس هارد باعث بهتر شدن چرخش هوا و بزرگتر شدن بخش هد و دیسک می‌شود که مقاومت آن را بالاتر می‌برد.

 

images 1661260286 - راهنمای خرید هارد اکسترنال

حافظه اس اس دی اکسترنال

حافظه های اس اس دی در مجموع با هاردها تفاوت بسیاری دارند. درواقع این نوع حافظه ها دارای دیسک و هد نیستند و مانند حافظه‌های فلش کار می‌کنند. سرعت SSD تقریبا دوبرابر هارد HDD است اما قیمت‌های آن نیز بالاتر است. حدود قیمت اس اس دی های اکسترنال دوبرابر قیمت هارد است. اما به دلیل سرعت بالا ممکن است برخی افراد آن را ترجیح دهند. مثلا اگر شما کنسول بازی داشته باشید یا نیاز به سرعت بالا در انتقال اطلاعات داشته باشید قطعا نیاز مبرم به اس اس دی اکسترنال دارید.

حال که با انواع حافظه های اکسترنال آشنا شدیم باید از خود بپرسیم که کدام چه کاربردی دارد و کدام یک از این مدل ها برای ما مناسب است.

images 1661260376 - راهنمای خرید هارد اکسترنال

 

هارد اکسترنال ۱ ترابایت

هارد اکسترنال یک ترابایت دارای حدود 1000 گیگ حجم هستند. با توجه به حجم برنامه‌ها و بازی‌ها که هرروزه بیشتر از قبل می‌شود ممکن است که شما نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید. این هارد برای افرادی که می‌خواهند اطالاعات شخصی مثل فیلم و عکس یا چند بازی و برنامه خاص را نگهداری کنند مناسب است. اما اگر عادت دارید به آرشیو کاملی از هرچیزی داشته باشید شاید این حافظه مناسب شما نباشد. یکی از مزایایی که هاردهای اکسترنال ۱ ترابایت دارد این است که اگر شما بخواهید حافظه خود را زیاد جابجا کنید یا به نوعی مثل یک فلش مموری با آن برخورد کنید، بهترین گزینه برای شماست زیرا امکان مشکل پیدا کردن هارد در طولانی مدت یا در طول جابجایی زیاد است.

هارد اکسترنال ۲ ترابایت

هارد اکسترنال دو ترابایت دوبرابر حجم یک ترابایت را دارد. یعنی حدود 2000 گیگابایت به شما حافظه ذخیره سازی می‌دهد. این هاردها مناسب افرادی است که می‌خواهند آرشیوی از بازی‌های خود داشته باشند و بهترین بازی‌های خود را در کنسول‌هایی مثل ایکس باکس یا پی سی نگهداری کنند. البته اگر زیاد اهل گرفتن عکس هستید هم این هاردها گزینه مناسبی برای شما هستند.

هارد اکسترنال 4 ترابایت

هارد اکسترنال چهار ترابایت شاید مناسب مصارف خانگی معمول نباشد و بیشتر برای افرادی باشد که دارای آرشیو کاملی از فیلم‌، بازی یا برنامه‌ها هستند. البته اگر شما شغلی مثل گرافیست، طراح، فیلمبردار یا تدوینگر داشته باشید قطعا حافظه بالایی مثل 4 ترابایت به کار شما می‌آید. زیرا احتمالا مجبور هستید که نمونه کارها و آرشیو کارهای خود را تا مدت زیادی یا شاید برای همیشه نگهداری کنید.

هارد اکسترنال 6 ترابایت

هرچه حافظه درایو شما بالاتر باشد قطعا قیمت آن هم بالاتر می‌رود. درست است که بین حافظه‌های 1 تا 2 ترابایت تفاوت قیمتی زیادی نیست اما حافظه‌های 6 ترابایت فاصله قیمتی زیادی را با مدل‌های پایینتر خود دارند. بنابراین اگر شما استفاده خوب و بهینه‌ای از این حافظه‌ها نداشته باشید شاید خرید این مدل‌ها برای شما صرفه اقتصادی نداشته باشد. توجه داشته باشید که اکثر هاردهای 4 ترابایت و بالاتر هم بصورت دسکتاپ ارائه می‌شوند زیرا خواندن این حجم از اطلاعات توان زیادی را می‌طلبد که ممکن است یو اس بی کامپیوتر شما توانایی آن را نداشته باشد.

اس اس دی اکسترنال 512 گیگابایت و 1 ترابایت

حجم این حافظه‌ها کمتر از یک هارد اکسترنال ۱ ترابایت است اما قیمت آن از هارد ۲ ترابایت هم بالاتر است. زیرا سرعت این حافظه‌ها بالاتر است و برای مصارف معمول مثل آرشیو کردن فیلم و بازی به کار نمی‌آید. پس فقط اگر کار شما نیاز به سرعت بالا در انتقال دیتا دارد (حتی استفاده بعنوان حافظه ایکس باکس) می‌توانید از این نوع حافظه‌ها استفاده کنید.

حال که با مصارف هرکدام از این حافظه‌ها نیز آشنا شدید در ادامه به معرفی کوتاهی از چند برند هارد اکسترنال معتبر که در ایران نیز با گارانتی ارائه می‌شود می‌پردازیم.

خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال یکی از معروف‌ترین برندهایی است که در ایران به فروش می‌رسد و سال‌هاست که امتحان خود را با انواع هارد My PassPort و My Book و Elements پس داده است. این شرکت دارای ظرفیت و انواع مختلفی از هارد است.

هارد اکسترنال توشیبا

توشیبا که برای تلویزیون و لپ‌تاپ‌های خود بسیار بین مردم پرطرفدار است، در هاردها نیز این کیفیت را حفظ کرده و توانسته همه را راضی نگه دارد. تنوع هاردهای این برند کمی محدودتر است.

images 1661260538 - راهنمای خرید هارد اکسترنال

 

هارد اکسترنال ای دیتا

ای دیتا به هاردهای ضدضربه و ضدآب خود معروف است که سال هاست در ایران به فروش می‌رسد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. البته به دلیل داشتنت این قابلیت‌ها کمی قیمت بالاتری دارند.

حافظه اکسترنال SSD لنوو

لنوو نیز چند سالی است که وارد حوزه حافظه شده است و همانطور که لپ‌تاپ‌هایش کیفیت خوبی دارد حافظه‌های این شرکت نیز کیفیت بالا و قیمت پایینی دارند.

برای خرید انواع هارد اکسترنال و حافظه SSD اکسترنال می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مسترکالا مراجعه کنید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR