8 رازی که فروشندگان لپ تاپ از شما مخفی می‌کنند

همیشه فروشندگانی هستند، که ممکن است برخی از حقایق در خرید لپ‌تاپ را از شما پنهان کنند، بنابراین باید همیشه در هنگام خرید، اطلاعات خود را بالا ببرید تا به مشکلی برنخورید. در این مقاله 8 رازی که فروشندگان لپ تاپ ممکن است از شما مخفی کنند، را به شما خواهیم گفت.

رازهایی که فروشندگان لپ تاپ به شما نمی‌گویند

در این بخش، نکاتی که ممکن است باعث شود تا نتوانید لپ‌تاپ مورد نظر خود را بخرید و یا انتخاب درستی نداشته باشید را می‌گوییم، تا با چشمی باز تر خرید خود را انجام دهید.

 

images 1660559024 - 8 رازی که فروشندگان لپ تاپ از شما مخفی می‌کنند

1.  رده بندی سی پی یو و کارت گرافیک‌ها

شاید برای شما عجیب باشد که در خرید لپ تاپ ، لزوما یک cpu i7  از cpu i5  قوی‌تر نیست. در مواردی مثل مدل i5 11400 INTEL  که از i7 11370  INTEL خیلی قوی‌تر و حتی کم‌مصرف‌تراست، تاثیر نسل سی‌پی‌یو هم در کارایی و قدرت آن خیلی موثر می‌باشد ولی اگر مراقب نباشید، ممکن است که گاهی فروشنده‌ها نسل پایین‌تری از سی‌پی‌یو را به شما عرضه کنند. پس چه در سی‌پی‌یو و چه در کارت گرافیک حتما رده‌بندی‌های آن‌ها را در مدل‌های مختلف بررسی نمایید.

 

images 1660559201 - 8 رازی که فروشندگان لپ تاپ از شما مخفی می‌کنند

 

2. کارت گرافیک‌های onboard

یک فروشنده لپ‌تاپ، می‌تواند به شما از ظرفیت واقعی کارت گرافیک چیزی نگوید و مقداری که از RAM دستگاه می‌گیرد را به شما نشان بدهد و اشاره‌ای به Onboard بودنش نداشته باشد. این کارت‌های گرافیک‌ ظرفیت حافظه‌ی محاسباتی بسیار کمی دارند و اصلا مناسب پردازش‌های گرافیکی مثل بازی یا نرم‌افزارهای سه‌بعدی نیستند. کارت‌‌های گرافیک آنبرد، در واحد پردازش گرافیک (GPU) بر روی پردازنده اصلی یعنی CPU قرار می‌گیرد و این امر دارای چند مزیت و معایب هست، مزیت آن شامل ارزان بودن و کوچک بودن می‌باشد و معایب آن این است که مانند گرافیک‌های مجزا توان پردازش داده‌های سنگین گرافیکی را ندارند.

 

3. گارانتی اصلی

شاید بیشترین درگیری شما در زمان خرید لپ‌تاپ همین موضوع نوع گارانتی باشد. گارانتی غیراصلی یا مغازه‌ای یا در بعضی مواقع شرکتی، گارانتی لزوما معتبری نیست و شاید وقتی برای گرفتن خدمات برگردید دیگر وجود خارجی نداشته باشند تا به شما خدمات ارائه دهند.

اگر می‌خواهید لیست این گارانتی‌ها را ببینید، در سایت Irangs.ir می‌توانید لیست آن‌‌ها را مشاهده کنید. در زمان خرید، حتما اسم دقیق گارانتی را بپرسید و در سایت بالا چک کنید تا از  معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

4. دستگاه‌هایcustomize  شده باید در کارت گارانتی قید شده باشند

بسیاری از مدل‌های لپ‌تاپ بازار، با تغییراتی در RAM و هارد عرضه می‌شوند. فروشنده باید به شما نشان بدهد، که همان مشخصات روی کارت گارانتی، دقیقا قید شده است تا در روند گارانتی دچار مشکلی نشوید.

 

5. معرفی دستگاه صرفا متناسب با بودجه

گاهی فروشنده از شما می‌پرسد، که چه اندازه بودجه دارید، که سوال درستی است تا در ادامه بهترین دستگاه را، بر اساس نیازتان به شما معرفی ‌کند. اما در مواردی ممکن است فروشنده دستگاهی بیش از نیازتان به شما معرفی کند یا بالعکس. دستگاهی که مناسب کار شما نیست ولی در آن لحظه خرید شما اتفاق می‌افتد و بعدها متوجه می‌شوید که جواب کارتان را نمی‌دهد و برای شما مناسب نیست و یا بیش از نیازتان پول پرداخته‌اید.

 

6. عدم اشاره به کیفیت صفحه نمایش در صورت وجود ضعف

هرجایی که ضعفی وجود دارد، فروشنده حضوری ناخودآگاه به آن اشاره مستقیم نخواهد کرد و یا سریع از آن رد می‌شود. تفاوت بین صفحه نمایش‌ها فقط در HD  یا Full HD بودن نیست. هرتز آن‌ها، هم در کیفیتی که به شما ارائه می‌دهند خیلی متفاوت است. اگر قرار است که طولانی مدت با لپ‌تاپ خود کار کنید، حتما به ریز مشخصات صفحه‌های نمایش دقت کنید.

 

images 1660559257 - 8 رازی که فروشندگان لپ تاپ از شما مخفی می‌کنند

 

7. آیا واقعا لپ‌تاپی که به شما معرفی می‌شود مورد نیاز شما هست‌؟

یک فروشنده ممکن است به فروش مدل‌های موجود در فروشگاه خود بسنده کند و حتی از شما بپرسد که برای چه کاری به آن نیاز دارید، ولی باز مدلی که خودش مدنظر دارد و لزوما بهترین دستگاه برای شما نیست را به شما معرفی نماید. پس حتما قبل از خرید حتما از سایت‌های اینترنتی، به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی کالاوما ، در مورد لپ تاپ مورد نظر خود خوب جستجو کنید و بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کرده و در صورت نیاز مشاوره تلفنی دریافت نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. ضمنا این فروشگاه به خاطر موجود داشتن تقریبا تمامی مدل‌های بازار، به مدل‌های خود بسنده نخواهد کرد.

یک نکته مهم: یک فروشنده اگر بفهمد که قصد خرید در آن لحظه را ندارید، احتمالا زمانی برای شما نخواهد گذاشت و ترجیه می‌دهد به مشتریانی که قصد خرید در آن لحظه دارند پاسخگو باشد.

 

چند اشتباه مشتری در هنگام خرید لپ‌تاپ

صد در صد در خرید لپ‌تاپ، فقط فروشنده نیست که ممکن است اشتباه کند، بلکه گاهی خود مشتری نیز ممکن است اشتباهاتی کند، که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

1. انتخاب از روی ظاهر

شکل ظاهری در لپ‌تاپ خیلی مهم است، ولی همه چیز نیست، گاهی لپ‌تاپ‌هایی هستند که ظاهر بسیار زیبایی دارند، ولی سخت‌افزار نامناسبی برای شما دارند. پس حتما در خرید لپ‌تاپ به غیر از ظاهر، به عواملی چون: تست کیبورد، تاچ پد، پردازنده‌ها و صفحه نمایش آن دقت کنید.

2. انتخاب سایز نامناسب

لپ‌تاپ‌های با سایز بزرگ، سنگین هستند و جابه‌جایی آن‌ها کار دشواری است، همچنین لپ‌تاپ‌های سایز کوچیک، کار کردن را برای شما سخت خواهند کرد و ممکن است به چشم شما آسیب وارد کنند. پس انتخاب سایز لپ‌تاپ بسیار مهم بوده و باید جزو فاکتور‌های اصلی شما برای خرید لپ‌تاپ باشد.

3. جدی نگرفتن گرافیک لپ‌تاپ (برای بازی و کارهای گرافیکی)

گاهی اتفاق افتاده که مشتریان بدون پرسش در مورد گرافیک لپ‌تاپ، مقدار آن و سازگاری آن با بازی‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوت، آن‌ را خریداری می‌کنند و بعدها حتی یک بازی ساده هم با لپ‌تاپ خود نمی‌توانند انجام دهند.

4. انتخاب از روی قیمت

در این مورد که قیمت لپ تاپ روزانه در حال بالا رفتن است و همه‌ ما به دنبال لپ‌تاپ مقرون به صرفه‌ایم شکی نیست اما لپ‌تاپ‌های ارزان گاهی از پس لود کردن و اجرای کارهای شما برنمی‌آیند. از طرفی ‌گاهی ما پول به امکانات بسیار غیرکاربردی می‌دهیم، که نه تنها در آینده هیچ‌ استفاده‌ای از آن نخواهیم داشت بلکه باعث مصرف بیشتر باتری، هزینه‌ی نگهداری بیشتر، حرارت تولیدی بیشتر دستگاه و مواردی از این دست نیز خواهیم شد. به عنوان مثال، حافظه چند ترابایتی مک‌بوک پرو به‌درد چند نفرمان می‌خورد؟! پس بهتر است، بابت امکاناتی که روی افزایش قیمت مؤثرند، اما وجودشان برایتان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد، پول اضافه پرداخت نکنید.

 

images 1660559426 - 8 رازی که فروشندگان لپ تاپ از شما مخفی می‌کنند

نتیجه گیری

در کلام آخر، باید بگوییم تمام فروشندگان لپ‌تاپ، قصد ندارند که واقعیت را از شما پنهان کنند، ولی شما همیشه باید اطلاعات لازم را از خریدی که می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید. پس امیدواریم با توجه به این نکات ذکر شده، در خریدتان مشکلی پیش نیاید.

پیشنهاد ما به شما این است که خرید اینترنتی داشته باشید، زیرا پیش آمده که در برخی از موارد، فروشندگان تعداد زیادی مشتری داشته‌اند و به خوبی پاسخگوی شما نبوده‌اند.

از همه مهم‌تر به سایت‌های بسیاری برای مقایسه‌ی قیمت و مشخصات خواهید پرداخت و فارغ از خستگی انتخابی درست خواهید داشت. در صورتی که مشکلی هم پیش بیاید به راحتی و به صورت آنلاین قادر به شکایت به اتحادیه‌‌ی مربوطه و اینماد خواهید بود.

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه 8 واحد 806

شماره تماس : 62999819_021

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR