چاپ و رایت و قفل گذاری روی سی دی و دی وی دی

سی دی و دی وی دی یک لوح فشرده با امکان ذخیره سازی اطلاعات است. از سال ها قبل بسیاری از CD و DVD برای فروش محصولات خود استفاده می کردند؛ برخی هم برای زیباتر شدن کار و همچنین تبلیغ برند و یا محصول خود، بر روی سی دی چاپ میزدند تا محصول خود را بیشتر بفروشند و یا برند خودشان را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهند.

چاپ سی دی به جهت تبلیغاتی و همچنین زیبایی محصولات مورد استفاده قرار میگیرد؛ از آنجایی که سال هاست فروش محصولات و محتوای دیجیتالی با دیسک صورت میگیرد،‌ روز به روز خدمات مورد استفاده در این صنعت نیز بیشتر و رو به رشد خواهد بود.

چاپ مستقیم روی سی دی و دی وی دی

در روش چاپ مستقیم روی سی دی طرحی که برای چاپ در نظر گرفته شده، به طور مستقیم روی سطح دی وی دی یا سی دی چاپ می‌شود. طبیعی است که برای چاپ باید سخت‌افزارهای مورد نیاز را نیز داشت. از جمله سخت‌افزارهای مورد نیاز، یکی خود CD یا DVD است و دیگری دستگاه چاپ سی دی.

عنصر دیگری که در انتخاب بهترین روش چاپ سی دی به صورت مستقیم اهمیت بالایی دارد، دستگاه چاپ سی دی است. امروزه دستگاه‌های متفاوت با مارکها و کارایی‌های متفاوتی در بازار است که این کار را برای شما انجام می‌دهد. با اینکه می‌توانید خودتان دستگاه چاپ مورد نیازتان را خریداری کنید، ولی معمولاً این کار صرفه اقتصادی ندارد. به همین خاطر بهتر است کار را به مجموعه های چاپ و رایت سی دی و دی وی دی بسپارید؛ همچنین می توانید قیمت چاپ و رایت روی سی دی را ببینید.

شکل ظاهری سی دی و دی وی دی پرینتیبل

 

چاپ و رایت سی دی و دی وی دی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به اینکه امروزه آموزش مدارس و دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی بصورت غیرحضوری رایج شده، اساتید آموزشگاه‌ها مطالب آموزشی خود را در قالب فیلم آموزشی یا فایلهای PDF و غیره بر روی دی وی دی و یا سی دی چاپ و رایت کنند و در قالب پکیج های آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان خود ارائه دهند.

با این روش هم در وقت معلمان صرفه‌جویی می‌شود و هم اینکه دانش‌آموزان می‌توانند چندین‌بار مبحث آموزشی دوره را ببینند و یادگیری آنها بهتر انجام می‌شود. از لحاظ هزینه نیز، این روش بسیار مقرون به صرفه و با کیفیت می‌باشد؛ اما اگر محتوای آموزشی ما ارزشمند باشد و یا بخواهیم آن را به فروش برسانیم، باید چیکار کنیم تا محتوا به صورت عمومی و رایگان توسط افراد سودجو پخش نشود؟

قفل گذاری محتوای آموزشی به چه صورت است؟

قفل گذاری سی دی با نرم افزارهای مخصوصی که به صورت اختصاصی برای مجموعه چاپ سینا می باشد انجام می شود؛ ما برای قفل گذاری از آخرین تکنولوژی های مربوط به این حوزه استفاده می کنیم و به همین دلیل امنیت پکیج هایی که قفل گذاری آن ها را انجام می دهیم بیشتر از دیگر پکیج ها و محصولات آموزشی خواهد بود.

از آنجایی که قفل گذاری انواع مختلفی دارد؛ میتوان گفت نحوه قفل گذاری هم متفاوت خواهد بود. به همین علت قبل از انجام هر کاری شما باید اول با انواع قفل گذاری آشنا شده و بعد انتخاب کنید که می خواهید از کدام یک استفاده کنید. هرکدام از آن ها مزایا و معایبی دارند که لازم است با دانستن آن ها به دنبال بهترین روشی باشید که برای شما مناسب است.

انواع قفل گذاری محتوای آموزشی و مزایا و معایب آن ها

نوعی قفل داریم که فقط برروی کامپیوتر و لپ تاپ (PC) قابلیت اجرا دارد. یعنی برروی پخش کننده های خانگی و تلویزیون ها قابلیت نمایش را ندارد. همین مورد هم باز خودش انواع دیگری دارد که در ادامه آن را هم توضیح می دهیم؛ اما الان می خواهیم بدونید که در این روش به دلیل اینکه لازم نیست محتوای آموزشی را تبدیل کرده و کیفیت آن را کمتر کنیم؛ می توانید محتوای آموزشی خود را با کیفیت بالایی در اختیار مخاطبان و خریداران خود قرار دهید.

البته این به این معنا نیست که اگر بخواهید در پخش کننده های خانگی هم محتوای شما نمایش داده شود، کیفیت آن خیلی پایین می آید. نه؛ اما به فرض مثال، اگر کیفیت رزولیشن محتوای ویدئویی شما ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ باشد؛ باید کیفیت آن را به ۷۲۰ برسانیم و فرمت آن را هم به فرض مثال از mp4 به Video DVD تبدیل کنیم. همانطور که دیدید کیفیت آن خیلی پایین نیامده و قابلیت پخش در پخش خانگی هم خواهد داشت.

اما می توان همین نوع قفل گذاری را به صورت دیگری انجام داد؛ به این صورت که کاربر به محتوای شما دسترسی همیشگی خواهد داشت، اما برای اولین بار که بخواهد آن را مشاهده کند؛ برروی کامپیوتر او کدی نمایش داده می شود که باید آن کد را برای شما به روشی ارسال کند، مثلا به صورت پنل اس ام اس یا تماس تلفنی و یا سایت و …؛ و یا شما از قبل کد فعال سازی پکیج را در بسته بندی آن قرار داده و کاربر با وارد کردن آن در سیستم خود، می تواند تا زمانی که فقط از همان سیستم استفاده کند؛ از محتوی آموزشی شما نیز استفاده کند. این روش، قفل گذاری را برروی سخت افزار کاربر که شامل CPU، RAM، MAINBOARD و HARD می‌ باشد انجام می دهد. یعنی اگر سخت افزار کاربر تغییر کند، دیگر نمی تواند از محتوای شما استفاده کند.

قفل گذاری محتوا روی سی دی و دی وی دی

در این روش مهم نیست که شما به چه صورتی محتوای خود را در اختیار خریداران قرار می دهید؛ می توانید آن را روی DVD تکثیر کنید و به دست مشتری برسانید؛ و یا اینکه لینک آن را در سایت خود قرار داده و اجازه بدهید کاربر آن را به صورت آنلاین تهیه کند.

از طرفی برای پکیج هایی که به صورت DVD ارائه می شوند؛ یک نوع قفل گذاری است که به آن قفل ضد رایت گفته می شود. در این نوع قفل گذاری، محتوای مهم پکیج شما به صورت غیرقابل دسترس خواهد بود و کاربر فقط می تواند از طریق برنامه یا اتورانی که از قبل برای آن طراحی شده است برروی محتوای شما کلیک کند و نمایش داده شود. یعنی به فایل های ویدئویی و مهم شما دسترسی نخواهد داشت. علاوه بر این همانطور که از اسم این قفل گذاری (قفل گذاری ضد رایت) می توان فهمید که نمی شود از DVD آن ایمیج Image گرفت و به عبارت دیگر نمی توان از آن تکثیر کرد.

نتیجه نهایی درباره قفل گذاری پکیج های آموزشی

در صورتی که یک محصول یا پکیج آموزشی دارید و می خواهید آن را در اختیار دیگران قرار داده و بفروشید؛ باید امنیت پکیج را به هرشکلی که شده تامین کنید. قفل گذاری به نظر بهترین روش برای تامین امنیت محتوای پکیج شما است. همچنین با توجه به توضیحاتی که داده شد؛ باید تصمیم بگیرید که می خواهید محتوای خود را به چه صورتی در اختیار کاربران قرار دهید؛ می توانید آن را درون CD یا DVD رایت کنید، می توانید کمی کلاس کار را بالا برده و آن را در فلش مموری هایی با چاپ لیزری و بسته بندی شکیل بفروش برسانید؛ یا حتی می توانید پس از قفل گذاری مربوطه آن را به هر روش دیگری مانند گذاشتن لینک دانلود محتوا در سایت یا فروشگاه خود به دست کاربران و خریداران برسانید.

 

/ پایان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و یاس دانلود هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR