معرفی انواع لنز دوربین

معرفی انواع لنز دوربین

معرفی انواع لنز دوربین

یکی از اقلام ضروری در زمینه کالاهای دیجیتال, لنز دوربین است. در پورتال دیدنگار شما می‌توانید با مجموعه متنوعی از انواع لنزهای دوربین با کاربردهای گوناگون آشنا شوید و با مطالعه و مقایسه مشخصات هر کدام اقدام به خرید نمایید. در این سایت علاوه بر لنز دوربین لوازم جانبی دوربین از جمله باتری دوربین را نیز مشاهده و خریداری نمایید.

معرفی لنز دوربین

دنیای عکاسی یکی از جذاب‌ترین زمینه ‌های هنری است که افراد زیادی را به سمت خود جذب نموده است. علاقه مندان این حرفه با گذشت زمان به تخصصی نمودن شاخه فعالیت خود فکر می‌کنند. کیفیت عکس گرفته شده رابطه تنگاتنگی با کیفیت لنز دوربین دارد. هر چه قدر لنز مورد استفاده قدرتمندتر و دارای امکانات بیشتری باشد, ثبت لحظه ‌ها و کیفیت خروجی دوربین بالاتر می‌رود. در سایت دیدنگار شما می‌توانید طیف متنوعی از انواع لنزهای با کیفیت بازار با برندهای مطرح دنیا نظیر: کانن, نیکون, سونی, سیگما و تامرون را مشاهده نمایید. علاوه بر لنز دوربین, عامل مهم دیگری که به سهولت عکاسی و کیفیت عکس ‌های گرفته شده کمک می‌کند, باتری دوربین است. در پورتال این شرکت علاوه بر لنز دوربین, مجموعه گسترده‌ای از لوازم جانبی دوربین از جمله باتری را به راحتی پیدا خواهید نمود.

انواع لنز دوربین

گستردگی اقسام لنز دوربین به حدی است, که هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که همه انواع آن را می‌شناسد. حتی باتجربه ‌ترین عکاسان نمی‌توانند تفاوت ‌های دقیق همه انواع لنزها را برای ما بازگو کنند. با تخصصی شدن صنایع دیجیتال و با توجه به گسترش روز افزون سلیقه ‌ها و خواسته ‌های کاربران, تولید کنندگان این لنزها, اقدام به طراحی و ساخت طیف وسیعی از این محصولات نموده اند. اما اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی برای انواع لنزها ذکر کنیم, می‌توانیم آن‌ها را به اقسام زیر تقسیم نماییم:

1-لنزهای زوم

2-لنزهای پرایم

3-لنزهای تله فوتو

4-لنزهای واید

5-لنزهای چشم ماهی ( فوق عریض)

لنز دوربین

1-لنزهای زوم از جمله رایج‌ترین انواع لنز دوربین محسوب می‌شوند. این دسته از عدسی ‌ها در بازه وسیعی از عکاسی کاربرد دارند. از عکاسی افراد آماتور در عکاسی خیابانی گرفته تا عکاسی حرفه ‌ای از حیات وحش از این لنزها می‌توان استفاده کرد. این لنزها قابلیت ‌های گوناگونی دارند. لنزهای دوربین 70-200 میلیمتری مورد اقبال عکاسانی است که قصد تصویر برداری از مجالس عروسی را دارند. لنزهای زوم فواصل کانونی مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد و اعداد یاد شده, میزان فاصله کانونی را نشان می‌دهد به عنوان مثال لنز دوربین 70-200 از فاصله کانونی 70 میلیمتر تا 200 میلیمتر را تصویر برداری می‌نماید. افرادی که دنبال دوربین ‌های سبک‌تر با حفظ کارایی را دارند می‌توانند از دوربین ‌هایی با لنز 18 تا 270 میلیمتر را خریداری نمایند تا هم امکان عکاسی از فاصله نزدیک و هم تصویر برداری از راه دور را در اختیار داشته باشند. این نوع از لنزها برای افراد تازه کار که هنوز به طور تخصصی, امکان تنظیم فاصله را ندارند, نیز مناسب است. این لنزها در کنار یک باتری دوربین مناسب, کیفیت عکس بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

2-لنزهای پرایم, از لنزهای قدیمی دوربین محسوب می‌شوند. این لنزها تنها در یک فاصله کانونی معین امکان تصویر برداری دارند. با توجه به ثابت بودن فاصله کانونی این دسته از لنزها, در صورتی که موقعیت استفاده از آن‌ها را شناسایی کنید, کیفیت تصاویر بالاتری را به شما ارائه می‌نماید. به عنوان نمونه لنز پرایم 50 میلیمتری که در بازار تحت عنوان لنز”Nifty fifty”  شناخته می‌شود, یک لنز منحصر به فرد برای عکاسی پرتره محسوب می‌شود, زیرا فاصله کانونی آن تا حد امکان به چشم شما نزدیک است. در حالیکه لنز پرایم 35 میلیمتری غالبا توسط عکاسانی که به تصویر برداری از مناظر علاقه مند هستند, مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لنز دوربین

3-لنزهای تله فوتو, گاهی اوقات لنزهای زوم برای تامین نیازهای عکاسی, کفایت نمی‌کنند. لنزهای تله فوتو, که اختصارا به لنز تله مشهور هستند, امکانات قوی‌تر و بالاتری را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. دامنه فاصله کانونی این دسته از لنز دوربین می‌تواند از 100 تا 600 میلیمتر را در برگیرد. این لنزها حجیم هستند و برای استفاده از آن‌ها شما مجبور خواهید بود از سه پایه دوربین استفاده نمایید. این دسته از لنزها برای تصویر برداری از ستارگان و آسمان شب, عکس برداری از حیات وحش و عکاسی حرفه ای از صحنه ‌های ورزشی, بسیار مناسب هستند. البته طبیعی است که با توجه به کیفیت قابل توجه این لنزها, قیمت بالاتری نیز دارند. در سایت دیدنگار, شما می‌توانید, مجموعه ای تخصصی از انواع این لنزها را در کنار طیف گسترده‌ای از انواع باتری دوربین, مشاهده نموده و اقدام به خرید نمایید.

 

لنز دوربین

4-لنزهای واید, میدان دید وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای ارتقا تصویر برداری از صحنه ‌های ورزشی و یا مناظر طبیعی کاربرد پیدا می‌نمایند. عکاسی با زاویه باز از مناظر, تخصص این شکل از لنز دوربین است. در شاخه معماری, این لنزها تصاویر بسیار واضحی از کل ساختمان را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. فاصله کانونی این گونه لنزها, از 16 تا 35 میلیمتر را در بر می‌گیرد. در سایت دیدنگار علاوه بر مشاهده انواع این دسته از لنزهای دوربین, مجموعه متنوعی از اقسام باتری دوربین با مارک‌های مطرح کانن و گوپرو را ببینید و با مطالعه مشخصات و مقایسه دقیق قیمت‌ها نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام نمایید.

5-لنزهای چشم ماهی (Fisheye lens), اگر میدان دید لنز واید برای شما قانع کننده نیست, تهیه یک لنز فوق عریض چشم ماهی را به شما توصیه می‌کنیم. البته استفاده از این دسته از لنزها در بین عکاسان زیاد رایج نیست, اما اگر دنبال لنز برای عکاسی از کارهای طراحی و یا دیزاین داخلی خانه هستید, این لنزها پیشنهاد خوبی هستند. فاصله کانونی لنز فوق عریض می‌تواند تا 8 میلیمتر باشد.

البته در خصوص انواع لنزهای دوربین ,جستجویی در فضای اینترنت داشته باشید, با طبقه بندی ‌های متعدد و متفاوتی مواجه خواهید شد, اما تقسیم بندی فوق را می‌توان یکی از طبقه بندی ‌های مناسب و منطقی در این زمینه دانست. با شناخت کافی از انواع لنزها و شناسایی مشخصات فنی و دامنه کاربرد هر کدام از آنها, شما می‌توانید عکس ‌هایی با کیفیت به صورت پرتره, عکاسی از مناظر زیبای طبیعت, عکاسی از اجسام در حال حرکت, تصویر برداری از اجسام بسیار ریز یا بسیار بزرگ, ثبت صحنه ‌های بکر از وقایع ورزشی و سایر تصاویر خاطره انگیز را با لحاظ نکات دقیق تخصصی انجام دهید. سایت دیدنگار یکی از سایت ‌های معتبر و تخصصی آموزش و فروش لوازم دیجیتال است که علاوه بر امکان, مشاهده مشخصات لنز دوربین, شما می‌توانید اقسام باتری دوربین و سایر لوازم جانبی را در کنار مشخصات فنی و توضیحات تکمیلی که برای انتخاب و خرید تجهیزات دیجیتالی و الکترونیکی مورد نیاز کاربران هستند, مشاهده نموده و با بررسی و مقایسه دقیق آن با سایر سایت ‌های مطرح, اقدام به خرید نمایید.



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.

مشخصات


ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR