فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت دوربین عکاسی

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت دوربین عکاسی

قیمت دوربین عکاسی یکی از فاکتورهایی است که تعیین می کند چه نوع دوربینی می تواند برای شما مناسب باشد. به هنگام خرید یک دوربین عکاسی سوالات زیادی در ذهن افراد به وجود می آید که باید جواب های درستی برای این سوالات داشت. در زیر مطالبی برایتان گردآوری نموده ایم که می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات شما باشد و از طرف دیگر در متن زیر شاید به مواردی بر خورد کنید که برای خرید دوربین عکاسی مناسب در نظر نگرفته بودید!!

قیمت دوربین عکاسی

قیمت دوربین عکاسی خوب به امکانات و تجهیزات آن بستگی زیادی دارد. به عنوان مثال سنسوری که در گوشی و یا دوربین های عکاسی وجود  دارد،  کیفیت تصویر را مشخص میکنند این سنسور در گوشی های هوشمند سایز کوچکتری نسبت به سنسور های موجود در دیگر دوربین های عکاسی دارد. در مکان های بسته سنسورها کیفیت تصویر بهتر را می کنند،  اما کیفیت تصویر در فضای بسته با گوشی چندان جالب نخواهد بود، زیرا سنسور گوشی هوشمند سایز کوچکی دارد.

 

بهتر است  دوربین مناسب خود را طبق نیاز های پیدا کنید. ببینید در این رابطه چقدر تخصص دارید و یا اینکه از تنظیمات دوربین تا چه حد سر در می آورید. تفاوت دوربین های عکاسی غالبا در کیفیت تصویر، ویژگی های پیشرفته، دستورالعمل استفاده آن ها و … است.

 

فاکتورهای مهم  در انتخاب یک دوربین عکاسی:

دقت حسگر دوربین با واحد مگاپیکسل تعریف می شود و واحدی است که رزولیشین یک دوربین را مشخص می کند. با افزایش تعداد پیکسل ها، دقت تصویر یا همان رزولوشن تصویر بیشتر خواهد شد.

اندازه و یا سایز سنسور چه تاثیری روی قیمت دوربین عکاسی دارد؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم سایز حسگر یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع دوربین عکاسی خواهد بود.

 

قیمت دوربین عکاسی

 

سنسور مکانی است که تصویر روی آن فیکس می شود. پس هر قدر سنسور بزرگتر باشد نور بیشتری را می تواند جمع کند پس عکس حاصل نیز بسیار با کیفیت و زیبا خواهد افتاد. سرعت عکاسی با دوربین  حاوی حسگر بزرگ  بسیار بیشتر خواهد بود.

این در حالی است که سنسورهای گوشی شخصی بسیار کوچک اند شاید در حد ناخن انگشت کوچک!

با بزرگتر شدن سایز سنسور، قیمت دوربین عکاسی نیز بیشتر خواهد بود. دوربین هایی که سنسورهای فول فریم دارند ده ها برابر گرانتر از سایر دوربین های معمولی خواهند بود. کیفیت تصویر در این نوع دوربین نیز بسیار بیشتر از سایر دوربین های عکاسی است.

 

لنز های دوربین، از عوامل اثر گذار بعدی بر قیمت دوربین عکاسی:

لنزهای دوربین عکاسی در دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

1. لنزهای قابل تعویض

2. لنزهایی که قابلیت تعویض ندارند و به بدنه دوربین چسبیده اند.

 

اگر هدف شما تهیه عکس هایی با کیفیت  از مناظر، جشن ها و یا سوژه های گوناگون است لزومی ندارد از دوربین هایی استفاده کنید که لنزهای قابل تعویض دارند. در این صورت دوربین با لنز ثابت و غیر قابل تعویض کار شما را راه می اندازد و نیازی به صرف هزینه ی بیشتر نیست. اما دقت داشته باشید که لنز دوربین دامنه ی وسیعی از فاصله کانونی را شامل شود.

در صورتی که به هنر عکاسی علاقه زیادی دارید و می خواهید به طور حرفه ای این هنر را دنبال کیند دوربینی را بخرید که لنزهای متنوعی برای تعویض داشته باشد. هر چند قیمت دوربین عکاسی در این صورت بیشتر خواهد بود.

 

قیمت دوربین عکاسی

 

فوکوس دوربین عکاسی،  فاکتور موثر دیگر بر قیمت دوربین عکاسی!

داشتن یک فوکوس مناسب در دوربین،  بخش مهمی از یک عکاسی حرفه ای است. عمل فوکوس باید به درستی صورت پذیرد. این فاکتور مهم را به هنگام خرید دوربین حتما در نظر داشته باشید. دوربین مناسب و دلخواه شما باید دارای سیستم فوکوس هوشمند باشد. وقتی دوربین را به سمت سوژه گرفتید باید دکمه شاتر را در حد کم فشار دهید . این فوکوس روی قسمت مرکزی کادر ایجاد می شود و عکس های با کیفیت تری را پدید می آورد.

سرعت فوکوس دوربین عکاسی باید بالا باشد قبل از اینکه دوربین عکاسی خود را انتخاب کنید باید از این موضوع اطلاع پیدا کنید برای این کار می توانید دوربین را به سمت سوژه ای بگیرید و دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید و ببینید سرعت و دقت  فوکوس تا چه حد است. اگر دقت و سرعت فوکوس کم باشد، مسلما  شما با آن دوربین مشکل پیدا خواهید کرد!

 

طراحی بدنه دوربین، عامل دیگری که قطعا روی قیمت دوربین عکاسی نیز تاثیر گذار خواهد بود!

حتما دوربین را بین دستان خود نگه دارید و دقت داشته باشید که آیا با نگهداری آن احساس راحتی دارید یا نه! یا به عبارتی دوربین  خوش دست است یا نه!

تمامی دکمه های دوربین باید به خوبی زیر دستان شما قرار بگیرند تا در مواقعی که سرعت عمل لازم است عکس العمل های مناسب را با انگشتان خود انجام دهید.

مورد دیگری که لازم است ذکر شود این است که وقتی می خواهید به مانیتور دوربین نگاه کنید  باید چشمتان راحت باشد و احساس خستگی نکند.

نه تنها خوش دست بودن یک دوربین فاکتور مهمی بر قیمت دوربین عکاسی است بلکه اندازه و وزن آن نیز امر مهم و غیر قابل انکاری است. اگر دوربین عکاسی برای شما جزء لاینفک محسوب می شود حتما دوربینی بخرید که جمع و جور و سبک باشد.

داشتن یک دوربین سبک باعث می شود که شما در امر عکاسی موفق تر باشید زیرا می توانید دوربین خود را در همه مناسبت ها و سفرها با خود ببرید و از شکار لحظات زیبا و ناب غافل نشوید.

منوی دوربین عامل دیگری است که نباید نادیده گرفته شود. دسترسی آسان به صفحه تنظیمات دوربین و استفاده از آپشن ها نباید پیچیده باشند و شما را سر در گم کنند. هر چند که  هر دوربینی دفترچه راهنما دارد. اما  لزومی ندارد  که دوربین شما پیچیده باشد. شما در یک زمان کوتاه باید بتوانید گزینه های مهم دوربین را بشناسید و  از آن استفاده نمایید.

 

قیمت رینگ لایت

 

 

قیمت رینگ لایت و مطالب کاربردی مربوط به آن:

در یک عبارت کاملا ساده رینگ لایت یک حلقه ای نورانی است که در اطراف دور لنز دوربین کار گذاشته می شود. چون یک منبع نوری قوی است به ایجاد تصاویر با کیفیت و خوب کمک زیادی می کند. هر قدر سوژه ای که برای تصویربرداری انتخاب می شود بزرگتر باشد حلقه ی رینگ لایت باید بزرگتر باشد و بالعکس. قیمت رینگ لایت با توجه به مدل و ویژگی های دیگر آن متغیر خواهد بود. با مراجعه به سایت دیدنگار می توانید مدل های گوناگون رینگ لایت را ببینید و از بین آن ها  انتخاب کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR