آموزش آپدیت درایور کارت گرافیک ؛ nVIDIA GeForce / AMD / Intel

آپدیت درایور کارت گرافیک ؛ ساده‌ترین راه برای بروزرسانی کدام است؟

 

آموزش آپدیت درایور کارت گرافیک

| ساده‌ترین راه برای بروزرسانی درایور کارت گرافیک کدام است؟ nVIDIA GeForce / AMD / Intel |

 

آپدیت درایور کارت گرافیک نام آموزشی جامع است که در این مطلب از سایت یاس دانلود، شما عزیزان را با نحوه اجرای این فرآیند به صورت قدم به قدم آشنا خواهیم ساخت. راهکارهای متنوعی برای آپدیت و نصب درایور کارت گرافیک وجود دارند که هریک به شیوه خاصی به اجرا در می‌آیند. کارشناسان کامپیوتر، هریک راهکار خاصی را بدین منظور به افراد پیشنهاد می‌کنند؛ ولی سوال نهایی است که ساده‌ترین راه برای بروزرسانی درایور کارت گرافیک کدام است؟ در این مطلب، با معرفی تمامی راهکارهای موجود برای بروزرسانی درایور کارت گرافیک در خدمت شما هستیم تا یک بار برای همیشه، خودتان بتوانید به روشی ساده درایور کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

اهمیت یادگیری این آموزش از آن‌جاست که کاربران وب‌سایتی همون یاس دانلود، ممکن است در اجرای برنامه و بازی‌های دانلود شده از این وب‌سایت با مشکلاتی مواجه شوند. تاکنون، انواع مختلفی از روش‌های حل این مشکلات را خدمت شما عزیزان آموزش داده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به راهنمای تعمیر فایل های خراب RAR و استخراج فایل های سالم اشاره کرد. در این مطلب، با راهنمای آپدیت درایور کارت گرافیک در خدمت شما عزیزان هستیم که انواع روش‌ها و بهترین‌ این راهکارها را در ویندوز های 10، 8 و 7 خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. ادامه این آموزش مفید و کاربردی را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

 

 

چگونه درایور کارت گرافیک سیستم را بروزرسانی کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران در پاسخ به آن با مشکل مواجه می‌شوند. دلایل مختلفی وجود دارد که شما را مجاب به آپدیت درایور کارت گرافیک می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به نیازمندی یک بازی کامپیوتری به نسخه جدید درایور، بهبود عملکرد کارت گرافیک در مدیریت و اجرای یک بازی یا نرم افزار گرافیکی و … اشاره کرد.

شرکت‌های تولید کننده سخت افزار کارت گرافیک، تماما همزمان با فروش محصولات خود یک دیسک از آخرین درایور ارائه شده برای آن را نیز در جعبه محصول قرار می‌دهند. اما تجربه نشان داده که همواره نسخه موجود در این دیسک، پایین‌تر از آخرین نسخه عرضه شده است. علت این امر، به فاصله زمانی بسته‌بندی این محصول سخت‌افزاری، ورود آن به بازار، قرارگیری در انبار توزیع‌کننده و در نهایت خریداری آن از سوی کاربر برمی‌گردد. از طرفی، تولیدکنندگان سخت افزاری به طور مداوم در حال ارائه نسخه‌های جدید برای محصولات خود بوده و بدین ترتیب سعی بر آن دارند تا تجربه کاربران را بهبود بخشیده و مشکلات احتمالی را نیز برطرف نمایند.

اگر شما هم به دنبال راهکاری ساده و آسان برای بروزرسانی درایور کارت گرافیک هستید، پیشنهاد ما این است که این آموزش را دنبال کنید.

 

قدم اول – شناسایی مدل کارت گرافیک

اگر به طور دقیق از مدل کارت گرافیک سیستم مطلع هستید، از ادامه خواندن این مرحله صرف‌نظر کنید؛ اما پیشنهاد ما این است که به منظور جلوگیری از خطاهای احتمالی در نصب درایورهای اشتباه، یک بار برای همیشه از مدل دقیق کارت گرافیک سیستم خود مطلع شوید. بدین منظور، بر روی منوی استارت کلیک کرده و در قسمت جستجوی آن، عبارت “System Information” را نوشته و اینتر را بزنید. با این کار، پنجره‌ای مشابه با تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد. در قسمت سمت چپ بر روی “Components” و سپس “Display” کلیک کنید. اکنون در نمای اصلی این پنجره، مدل دقیق کارت گرافیک شما در بخش “Adapter Type” یا “Adapter Description” نمایش داده می‌شود.

 

GraphicDrv1 300x155 - آموزش آپدیت درایور کارت گرافیک ؛ nVIDIA GeForce / AMD / Intel

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید!

 

قدم دوم – دانلود و نصب درایور سازگار

اکنون که توانستیم به مدل دقیق کارت گرافیک دست پیدا کنیم، نوبت به دانلود درایور است. بسته به مدل درایور کارت گرافیک که در مرحله اول به آن دست پیدا کرد‌ه‌ایم، راهکارهای مختلفی برای دانلود آخرین نسخه وجود دارند که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

 

دانلود از وب‌سایت سازنده: بهترین روش برای دانلود کارت گرافیک سازگار با سخت افزار سیستم، این است که به وب‌سایت رسمی سازنده مراجعه کرده و آخرین نسخه موجود از درایور خود را از آن دریافت نمایید. اما از آنجا که عموما این وب‌سایت‌ها کاربران ایرانی را در تحریم قرار داده‌اند، امکان دانلود مستقیم از آنان امکان‌پذیر نیست. اما به هر روی، از آدرس‌های زیر می‌توانید آخرین نسخه درایور کارت گرافیک سیستم خود را بدین روش دریافت نمایید:

HP | Dell | AMD | Intel | NVIDIA | GeForce

 

 

دانلود از یاس دانلود: بهترین روش برای بروزرسانی درایور کارت گرافیک استفاده از همین روش است. وب‌سایت یاس دانلود همواره سعی بر آن دارد تا آخرین نسخه درایورهای عرضه شده از سوی شرکت‌های فوق را برای شما عزیزان آماده دانلود کند تا صرف‌نظر از مشکلات تحریم کاربران ایرانی، بتوانید اقدامبه آپدیت درایور کارت گرافیک سیستم دسکتاپ یا لپ‌ تاپ خود کنید. این کار را از طریق مراجعه به لینک‌های زیر می‌توانید انجام دهید:

nVIDIA GeForce Driver | AMD | Intel HD Graphics

 

 

دانلود از طریق نرم افزارهای مدیریت درایور: تاکنون ده‌ها نرم افزار مختلف در زمینه مدیریت درایور در وب‌سایت یاس دانلود به خدمت شما عزیزان معرفی گردیده است که هریک از آنان، دارای میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا هستند. این نرم افزارها علاوه بر امکان دانلود و بروزرسانی درایور کارت گرافیک، قادرند انواع دیگری از درایورهای سیستم از قبیل کارت صدا، کارت شبکه و … را نیز شناسایی و پس از بررسی آخرین نسخه‌های موجود از آنان در سرور شرکت سازنده، امکان دانلود و بروزرسانی سریع و آسان آن را در اختیار شما قرار دهند. فهرست برخی از این نرم افزارها به شرح زیر است:

Driver Talent Pro | IObit Driver Booster PRO | Auslogics Driver Updater | DriverMax Pro | DriverHub | Driver Magician | Driver Genius Professional | DriverEasy Professional | Device Doctor | TweakBit Driver Updater | Avast Driver Updater | Snail Driver | ReviverSoft Driver Reviver | WinZip Driver Updater | Ashampoo Driver Updater | DriverScanner

 

 

دانلود و نصب از طریق مجموعه درایورها: پکیج‌های عظیم مجموعه درایور، هزاران درایور مختلف برای انواع سخت‌افزارها را در خود جای داده‌اند که شما می‌توانید با دانلود و نصب آنان بر روی فلش مموری و یا دیسک‌های CD/DVD، از محتوای آنان بر رای آپدیت درایور کارت گرافیک و دیگر سخت‌افزارهای سیستم بهره ببرید. برخی از مجموعه‌ درایورهای موجود به شرح زیر هستند:

SamDrivers | DriverPack Solution | Snappy Driver Installer

 

 

نکته: در صورتی که از روش دانلود دستی درایور از وب‌سایت سازنده و یا وب‌سایت یاس دانلود استفاده می‌کنید، حتما از سازگاری درایور با سخت افزار خود اطمینان حاصل کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR