آموزش و راهنمای تعمیر فایل های فشرده خراب RAR و استخراج فایل های سالم

آموزش و راهنمای تعمیر فایل های فشرده خراب RAR و استخراج فایل های سالم

 

آموزش تعمیر فایل های فشرده خراب RAR

| ترمیم فایل‌های آسیب دیده و رفع خطاهای Winrar |

 

راهنمای تعمیر فایل های خراب RAR آموزش جامعی‌ست که در این مطلب از سایت یاس دانلود خدمت شما کاربران و بازدیدکنندگان محترم ارائه می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، امروزه نرم افزارهای فشرده ساز، کاربرد بسیاری در روزمره ما دارند. نرم افزار Winrar، به عنوان یک ابزار شناخته شده در این زمینه، ابزاری ساده و بسیار کاربردی جهت مدیریت فایل‌های فشرده و استخراج محتویات آنان به شمار می‌رود. با استفاده از نرم افزار Winrar، کاربران می‌توانند فایل‌های فشرده را مشاهده و در صورت تمایل محتویات آنان را استخراج کنند.

تمامی نرم افزارها و بازی‌های قرار داده شده در وب سایت یاس دانلود، در قالب فرمت فشرده RAR قرار داده می‌شوند و پیش از آن نیز از سلامت آنان اطمینان حاصل شده است. اما در برخی موارد، کاربران با دانلود و استخراج محتویات برخی فایل‌ها، با مشکل مواجه می‌شوند که این مشکل، در قالب ارورهایی آزاردهنده خود را نشان می‌دهد. در این مطلب سعی داریم شما را با انواع ارورهای رایج در نرم افزار وین رر و نحوه رفع و تعمیر فایل های خراب RAR آشنا کنیم. ادامه این آموزش مفید و کاربردی را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

 

چگونه یک فایل فشرده ZIP یا RAR را تعمیر کنیم؟ این مشکلی که بسیاری از کاربران در هنگام مواجه شدن با خطاهای مربوط به این دسته از فایل‌های فشرده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ما می‌دانیم که یکی از اصلی‌ترین علل مواجه شدن با این ارورها، خراب بودن فایل و یا به بیان دقیق‌تر، آسیب دیدن فایل در حین دانلود است.

معمولا در هنگام ایجاد فایل‌های فشرده، سازنده آن درصدی را با عنوان Recovery Records برای آن در نظر می‌گیرد. تمامی فایل‌های قرار گرفته در یاس دانلود، دارای 5% ریکاوری هستند. به همین سبب، در صورتی که شما فایل مورد نظر خود را از وب‌سایت یاس دانلود دریافت کرده باشید، فرآیند تعمیر آن کار چندان سختی نخواهد بود.

اگر شما نیز به تازگی در حین استخراج یک فایل فشرده، به اینگونه ارورها برخورده‌اید، لازم است که در مرحله نخست، از وارد کردن صحیح پسورد به صورت دستی اطمینان حاصل کرده و نرم افزار Winrar را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. در صورتی که از این امر اطمینان دارید، می‌بایست فرآیند تعمیر فایل های خراب RAR را مطابق با یکی از روش‌های زیر انجام دهید.

روش اول – ریکاوری و تعمیر فایل های خراب RAR

امکان تعمیر فایل های خراب RAR ، به عنوان یک قابلیت پیش‌فرض در نرم افزار Winrar گنجانده شده است. در واقع اگر شما قصد دارید یک فایل آسیب دیده را تعمیر کنید، نرم افزار Winrar می‌تواند این کار را به سادگی برایتان انجام دهد.

در این روش، تنها کافیست که فایل آسیب دیده خود را به کمک Winrar اجرا و سپس دکمه Repair را کلیک کنید.

تعمیر فایل های خراب RAR

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید!

در پنجره بعدی، کافیست که آدرس ذخیره‌سازی فایل تعمیر شده را تنظیم و سپس OK را بزنید. حال پس از تعمیر کامل فایل مورد نظر، می‌توانید با مراجعه به آدرس تعریف شده، فایل مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

تعمیر فایل های خراب RAR

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید!

 

نکته مهم:

– اگر در هنگام ریکاوری پیام Sector Recovered رو دریافت کردید یعنی فایل به درستی تعمیر شده.
– اگر پیام Recover Failed رو دریافت کردید یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس باید فایل را دوباره دانلود کنید.

 

روش دوم – ریکاوری فایل‌‌های خراب با استفاده از ابزار تعمیر فایل‌های فشرده

علاوه بر نرم افزار Winrar، ابزارهای دیگری نیز برای تتعمیر فایل های خراب RAR و ZIP در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی از قبیل Zipmagic, RAR Recovery Toolbox, Advanced RAR Repair و … اشاره کرد. این دسته از نرم افزارها، عمدتا رایگان نبوده و باید نسخه‌های کرک شده آن‌ها را پیدا کنید.

این دسته از نرم افزارها، فایل آسیب دیده را با الگوریتم‌هایی پیشرفته اسکن کرده و در صورت امکان، محتویات آن را بازیابی می‌کنند.

 

روش سوم – استخراج محتویات سالم از فایل های آسیب دیده

بر روی فایل آسیب دیده راست کلیک کرده و از منوی باز شده Extract files را کلیک کنید.

تعمیر فایل های خراب RAR

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید!

 

در پنجره Extraction path and options، محل ذخیره‌سازی را تنظیم کرده و گزینه Keep broken files را تیک بزنید.

تعمیر فایل های خراب RAR

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی، کلیک کنید!

 

با کلیک بر روی دکمه OK، فایل‌های سالم برایتان استخراج خواهند شد.

راه آخر – دانلود مجدد فایل!

در صورتی که هیچ کدام از روش‌های فوق برای تعمیر فایل های خراب RAR یا ZIP شما کارساز نبود، احتمالا آسیب فایل در ابعاد گسترده‌تری رخ داده و با ترمیم، امکان بازیابی محتویات آن وجود ندارد. در چنین شرایطی، شما می‌بایست فایل مورد نظر خود را مجددا دانلود کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR