آموزش تعیین طول عمر باقی مانده از حافظه های SSD !

آموزش تعیین طول عمر باقی مانده از حافظه های SSD !

 

آموزش تعیین طول عمر باقی مانده از حافظه های SSD

| چه مدت تا مرگ حافظه SSD شما باقی مانده؟! |

 

تعیین طول عمر باقی مانده از حافظه های SSD یکی دیگر از سری آموزش های اختصاصی یاس دانلود است که شما را با نکات جالبی از حافظه های SSD آشنا می کند. حافظه های هارد دیسک و یا SSD ، اطلاعات بسیار مهمی را در خود نگهداری می کنند ، نسل جدید حافظه های ذخیره سازی که با نام SSD شناخته می شوند ، این روزها با تقاضا و استقبال بسیاری از سوی کاربران کامپیوتری مواجه هستند ، اما آیا داده های شما همیشه در نهایت امنیت هستند؟ در این آموزش به شما نشان می دهیم که چه مقدار تا فرا رسیدن دوره مرگ SSD تان فاصله دارید ! جملاتی که خواندید کمی ترسناک هستند ؛ اما توجه داشته باشید حتی اگر این زمان نزدیک باشد ، همین حالا می توانید از اطلاعات خود نسخه های پشتیبان تهیه کنید.

SSD ها اساساً از هارد دیسک های معمولی متفاوت هستند ، از این جهت که SSD ها از طریق یک یا 2 راه مختلف ممکن است بمیرند ! در این آموزش قصد داریم شما را با این تفاوت ها و روش های مرگ و راه های پیشگیری از آن آشنا کنیم. هم اکنون می توانید ادامه این آموزش مفید را به صورت رایگان در ادامه مطلب سایت یاس دانلود مطلعه نمایید.

 

 

مهم ترین تفاوت میان هارد دیسک های HDD و SSD این است : فضایی از هارد درایو که می تواند داده ها را در خود نگهداری کند ، امکان نوشتن مجدد را تا دفعات بسیار متعدد دارا است. اینگونه هارد دیسک ها تا زمانی که دچار مشکل بدسکتور نشده باشند ، قادر هستند این عمل را بدون هیچگونه مشکلی برایتان انجام دهند. چنین چیزی در مورد SSD ها صدق نمی کند ! هر سلول از داده ها که داده ها را نگهداری می کنند یا برنامه ریزی می شود ، فقط چند مرتبه آن هم به صورت محدود تا مرگ فاصله دارند. به همین دلیل است که پیش از عملیات نوشتن داده ی جدید در یک سلول ، لازم است که داده های آن به طور کامل از بین رفته باشند. این خواندن ، نوشتن و پاک کردن های متعدد ، باعث می شود عمر SSD ها از هارد دیسک های معمولی کمتر باشد.

اینگونه حافظه های فلش ، چرخه عمری وابسته به تعداد بیت های موجود در هر سلول دارد. هرچه این تعداد بیشتر باشد مشکلات کمتر و هرچه بیشتر باشد مشکلات بیشتری گریبان گیر شما خواهند شد.

نوعی شناخته شده از حافظه های فلش در SSD ها ، گونه MLC می باشد که از کلمات Multi-Level Cell مشتق شده است. این بدان معناست که هر سلول می تواند تعداد 2 بیت از داده ها را نگهداری کند. این نوع از حافظه های SSD با این مدل از حافظه فلش ، قادر به پاک سازی و برنامه ریزی مجدد به تعداد 3000 مرتبه یا اندکی کمتر و بیشتر به طور متوسط می باشد.

اخیراً تولید کنندگان SSD ، از نسل جدیدی از حافظه های فلش با نام اختصاری TLC استفاده می کنند که مشتق شده از کلمات Triple-Level Cell می باشد. این تکنولوژی ، یک بیت اضافه را بر نوع قبلی در هر سلول اضافه می کند. این نوع از SSD ها به اندازه یک سوم نسبت به مدل های MLC دارای طول عمر بالاتری هستند.

همه این ها بدان معنا هستند که SSD شما دارای طول عمر محدودی است که با مشخصه TBW شناسایی و اندازه گیری می شود. تولید کنندگان معمولا مقدار دقیقی از آن را اعلام نمی کنند ، چرا که ممکن است SSD شما خیلی زودتر از این اعداد جادویی به مرگ زودرس دچار شود ! برای بسیاری از SSD ها این مقدار بین 75 تا 150 است. برای اندازه گیری مقدار TBW ، لازم است از نرم افزارهای مدیرت SSD استفاده کنید که تاکنون چندین نسخه از آن را در خدمتتان قرار داده ایم. لینک

یکی از نرم افزارهای مشترک و رایج در این زمینه ، CrystalDiscInfo است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از SSD های خود از آن استفاده کنید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR