آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio – مخصوص مبتدیان

آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio

| چگونه اولین اپلیکیشن خود را برای اندروید توسعه دهیم؟ |

 

برنامه نویسی اندروید از پردرآمدترین مشاغل حال حاضر دنیاست؛ شاید باور این موضوع سخت باشد، اما جالب است بدانید در حال حاضر یکی از بهترین فرصت های شغلی از نوع پردرآمد در سرتاسر جهان، برنامه نویسی است ! کامپیوتری ها با خلق ایده های ناب و جدید، یک باره جهان را درگیر ایده هایی انقلابی می کنند که درآمدهای میلیون دلاری را برای آنان در پی دارد. ایده ی وب سایت هایی نظیر فیسبوک، گوگل یا … نیز در ابتدای کار یک پروژه ی کوچک و فاقد درآمد بوده، اما امروزه به سختی می توان انسانی را پیدا کرد که با این اسامی آشنایی نداشته باشد !

بدون شک در عصر حاضر، برنامه نویسی و یادگیری مهارت های مرتبط با آن، در واقع یک سرمایه گذاری مفید برای آینده است. اگر شما نیز از علاقمندان به این حرفه هستید، توجه شما را به دنیای بی انتهای اندروید جلب می کنیم؛ انقلابی از کمپانی گوگل که باعث شد همه ی ما این سیستم عامل را روزانه در جیب شلوار خود حمل کنیم، سیستم عاملی فوق العاده هوشمند و تحسین بر انگیز که فرصت های شغلی بسیاری را برای علاقمندان به این حرفه ایجاد کرد. اگر شما نیز از علاقمندان به توسعه برنامه یا بازی برای اندروید هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. هم اکنون می توانید ادامه آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio را به صورت رایگان در ادامه مطلب سایت یاس دانلود مطلعه نمایید.

 

 

اولین قدم برای آغاز به کار، یک ایده ی ناب و کمیاب است. اگر به خوبی به نیازهای بازار و کاربران توجه کرده و فکر می کنید که این ایده را پیدا کرده اید، پس با ما همراه باشید !

پس اینطور که به نظر می رسد شما یک ایده ی فوق العاده را در ذهن دارید و آماده ی این هستید که آن را به واقعیت تبدیل کرده و به نوبه ی خود به این بازار قدم بگذارید. بدون شک از همین حالا به میزان دانلود اپلیکیشن، نظرات کاربران، بازدیدها و … فکر می کنید، اما فقط یک مشکل وجود دارد؛ آن هم این است که شما دقیقا نمی دانید از کجا باید شروع به کار کنید !

تا اینجای کار شما با انرژی بسیاری پا به عرصه گذاشته و انتخاب سختی را کرده اید، کدنویسی مهارتی سخت و دشوار است، اما اینکه شما از میان زبان های برنامه نویسی، برنامه نویسی اندروید را انتخاب کرده باشید اوضاع را پیچیده و پیچیده تر خواهد کرد. نه تنها شما می بایست در ابتدا در مورد زبان برنامه نویسی “جاوا” اطلاعات پایه داشته باشید، بلکه می بایست با محیط کاملا جدیدی برای توسعه اپلیکیشن های اندروید نیز آشنا شوید.

به طور کلی، توسعه نرم افزار برای اندروید، نیازمند SDK اندروید، یک IDE به عنوان محیط توسعه (اندروید استودیو و ایکلیپس)، پکیج Java Software Development Kit و همچنین یک دستگاه مجازی است. نصب و راه اندازی همه این ها به اندازه کافی دشواری های خود را دارد، همه این ها پیش از آن است که اطلاعاتی از صفحه نمایش های مختلف، API ها و … کسب کنید.

 

AndDev1 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

اطلاعات پراکنده ی بسیاری از همه این مسائل در جای جای وب پیدا می شود، همه و همه دست به دست هم می دهند تا بسیاری از مردم به کل قبل از آنکه دست به کار شوند، از خیر برنامه نویسی برای اندروید بگذرند ! اما در اینجا قصد داریم شما را با 5 قدم اصلی برای آغاز برنامه نویسی اندروید آشنا کنیم. پس در ابتدا یک فنجان چای بنوشید و سپس با حوصله بسیار ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

 

قدم اول – اندروید استودیو را دانلود کنید ! – لینک مستقیم

به منظور کدنویسی به هر زبانی، لازم است که شما IDE مخصوص به آن را در اختیار داشته باشید. IDE نام اختصاری کلمات Integrated Development Environment است و شناخته شده ترین IDE که در حال حاضر از سوی کمپانی گوگل نیز پیشنهاد می شود، Android Studio است.

یک IDE محیطی را برای شما فراهم می کند که شما می توانید در آن کدنویسی کنید، شما برای برنامه نویسی اندروید، نمی توانید کدهای خود را در Notepad بنویسید ! اندروید استودیو کدهای شما را می شناسد و در صورتی که خطایی در آن موجود باشد سریعاً رنگ آن تغییر پیدا می کند. همچنین قابلیت تکمیل خودکار کدها و ارائه طرح بندی های پیشنهادی گوگل، امکان صرفه جوئی چشم گیری درزمان را برای کاربران محیا می کند.

چیزی که در مورد Android Studio بسیار فوق العاده است، این است اندروید استودیو به طور اختصاص مخصوص توسعه اپلیکیشن برای اندروید آماده شده (برخلاف بسیاری از IDE های دیگر علی الخصوص : ایکلیپس)؛ این بدان معناست که شما با دانلود این IDE، همزمان SDK اندروید را که شامل پلتفرم اندروید است نیز دانلود و نصب می کنید. همچنین یک شبیه ساز اندروید نیز می توانید در حین فرآیند نصب انتخاب کنید تا تمامی فرآیند نصب و راه اندازی را با انتخاب چک باکس های مربوطه پیش ببرید.

همانطور که پیش تر گفته شد، جایگزین هایی نیز برای Android Studio وجود دارند، Eclipse یک IDE قدیمی تر است که تا سال های گذشته نیز به عنوان محیط توسعه اصلی اندروید مورد استفاده قرار می گرفت، یکی دیگر از نرم افزارهای توسعه اپلیکیشن برای اندروید، بیسیک فور اندروید است که امکان کدزنی سریع در محیطی بسیار ساده و کم حجم را برای توسعه سریع اپلیکیشن ها فراهم آورده است.

 

AndDev2 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

انتخاب های دیگری هم وجود دارند ! Unity3D و سایر برنامه ها؛ هرکدام از این ها دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به خود هستند و نکته مهم این است که شما دقیقا به دنبال تولید چه اپلیکیشنی هستید؟ اگر شما به دنبال انعطاف پذیر بودن اپلیکیشن هستید و بیشتر از همه می خواهید به یک توسعه دهنده حرفه ای و استاندارد اندروید تبدیل شوید، اندروید استودیو بهترین انتخاب شماست !

خوب اکنون که شما اندروید استودیو را دانلود و نصب کردید، آن را اجرا نکنید ! ابتدا قدم دوم را مطالعه کنید…

 

قدم دوم – تنظیمات

حال که با موفقیت Android Studio را نصب کردید، مهم ترین قدم برای دولوپر شدن را برداشته اید ! بسیاری از کاربران هستند که بعد از طی کردن این مراحل، دیگر اندروید استودیو را به حال خود رها می کنند ! اما به خاطر داشته باشید برنامه نویس شدن کار زمان بری است، پس آهسته و پیوسته تمرین کنید ! پس نگذارید هربار با دیدن آیکون اندروید استودیو در منوی استارت، احساس گناه کنید !

قبل از اینکه شروع کنید، لازم است که جاوا را بر روی سیستم نصب کرده باشید، Java Development Kit یا به اختصار JDK را می توانید هم از وب سایت Oracle و هم وب سایت یاس دانلود، به صورت مستقیم دریافت نمایید. توجه داشته باشید به دلیل تحریم آی پی های ایرانی، امکان دانلود این پکیج به طور مستقیم از وب سایت سازنده وجود ندارد، از این جهت ما آخرین نسخه آن را به صورت مستقیم برای شما آماده کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما و حتما از نسخه 7 به بعد JDK استفاده کنید. جاوا یک زبان برنامه نویسی شناخته شده است که شما در اندروید استودیو، کدهای خود را به این زبان خواهید نوشت، وظیفه JDK در این میان کامپایل کردن کدهای درج شده است. نصب و راه اندازی جاوا نیز بسیار ساده است، تنها کافیست یکی از نسخه های آن را متناسب با معماری 32 یا 64 بیتی سیستم خود دانلود و فرآیند نصب آن را انجام دهید.

حال شما می توانید با کلیک بر روی آیکون Android Studio آن را اجرا کنید. به محض اجرا شدن شما با پنجره ای رو به رو می شوید که در آن می توانید کانفیگ ابتدایی را انجام دهید، این قسمت آدرس های مربوط به محل نصب SDK و JDK را نشان می دهد که در صورت نصب صحیح می بایست به درستی پر شده باشند.

 

S1 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

به طور کلی 3 چیز اصلی در توسعه اپلیکیشن های شما در اندروید استودیو نقش دارند :

1) خودِ محیط Android Studio به عنوان یک IDE زیبا جهت کدنویسی

2) کدهایی که شما به زبان جاوا مینویسید.

3) Android SDK که از طریق کدهای جاوای خود به آن و ویژگی های آن دسترسی خواهید داشت.

 

قدم سوم – آغاز یک پروژه جدید !

حال که فرآیند نصب و اجرا را انجام دادید، با کلیک بر روی Start a new Android Studio Project، رسما اولین قدم واقعی را برای دولوپر شدن برمیدارید !

 

S3 300x209 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

نام اپلیکیشن و نام کمپانی را وارد کنید تا در ادامه نام پکیج به طور خودکار و با فرمتی همچون com.companyname.appname تولید گردد.

پکیج نهایی شما در آخر در قالب یک فایل APK کامپایل می شود که می توانید آن را برای انتشار در مارکت ها ارسال کنید.

آخرین فیلد، در واقع نشان دهنده محل ذخیره سازی فایل های مربوط به پروژه شماست. پس از آنکه تمامی فیلدها را پر کردید، گزینه Next را کلیک کنید.

 

S4 300x207 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

در این قسمت، شما باید تصمیم بگیرید که اپلیکیشن خود را برای چه دستگاهی توسعه می دهید. امروزه بسیاری از اپلیکیشن های شناخته شده سعی بر آن دارند که نسخه های مخصوص گوشی، تبلت، گوگل گلس و ساعت را برای اپلیکیشن های خود توسعه دهند، اما ما کار را با پروژه ای ساده شروع می کنیم؛ چرا که تا اینجای کار ممکن است بسیاری کار را پیچیده تصور کنند. گزینه Phone and Tablet را انتخاب کنید، قسمت دیگری که بعد از آن باید تنظیم کنید Minimum SDK است. انتخاب این قسمت بسیار مهم است، در واقع در این قسمت شما در حال تعیین حداقل نسخه اندروید مورد نیاز جهت اجرای اپلیکیشن خود هستید. شاید با خود بگوئید که بدون شک اندروید نوقات 7.0 را انتخاب می کنم ! اما توجه داشته باشید درصد بسیار اندکی از کاربران دارای دستگاه هایی با این نسخه اندروید هستند، پس بهتر است اپلیکیشن خود را متناسب با قابلیت اجرا در اندرویدهای پایین تر در نظر بگیرید تا با این کار طیف گسترده تری را پوشش دهید. پیشنهاد ما استفاده از انتخاب پیش فرض اندروید استودیو برای این قسمت است، پس آن را در اندروید 4.0.3 تنظیم کنید. حال با انتخاب Next به مرحله بعد بروید.

 

S5 300x207 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

در این صفحه شما تنظیم می کنید که اپلیکیشن شما در اولین نگاه چگونه نشان دهد، در واقع شما در حال تنظیم Activity Module یا اکتیویتی اصلی اپلیکیشن خود هستید. دوست دارید که عنوان اپلیکیشن در بالای صفحه شامل شده باشد؟ یا ترجیح می دهید اپلیکیشن به صورت فول اسکرین نمایش داده شود، شاید صفحه اصلی نرم افزار شما شامل نقشه های گوگل است؛ در واقع در این قسمت شما می توانید از قالب های از پیش آمده شده برای طراحی اکتیوی اصلی خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که یک اکتیویتی در واقع یک صفحه از اپلیکیشن شماست. ممکن است اپلیکیشن شما دارای صفحات متعددی باشد که با دکمه های مختلف در میان آنان جا به جا شوید، در حال حاضر شما در حال تعریف ظاهر اکتیویتی ابتدایی و اصلی اپلیکیشن خود هستید.

برای راحتی کار، پیشنهاد می کنیم قالب Basic Activity را انتخاب کنید تا همه چیز ساده آغاز شود. حال با کلیک بر روی Next شما آخرین قدم را برای راه اندازی با موفقیت طی کرده اید.

 

S6 300x207 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

حال وقت آن است که نامی دلخواه برای اکتیویتی فعلی و لایوت مربوط به آن تنظیم کنید. نام های اکتیویتی را با اسامی منطقی نامگذاری کنید، چرا که در کدنویسی از پیچیدگی کار کاسته می شود. برای مثال نام اکتیوی اصلی را می توانید MainActivity تنظیم کنید.

نام لایوت مربوط به این اکتیویتی را نیز می توانید به طور پیش فرض مقدار activity_main بگذارید.

تفاوت اکتیویتی و لایوت : اکتیویتی شامل کدهایی از پس زمینه ی اپلیکیشن، لایوت شامل کدهایی برای نمایش المان های رابط کاربری شامل عکسها، دکمه ها و … می باشد.

کدنویسی فایل های مربوط به لایوت به زبان XML (مشابه به زبان HTML و CSS) و کدنویسی فایل های مربوط به اکتیویتی به زبان جاوا انجام می گیرد.

سایر مقادیر فیلدها را نیز به حالت پیش فرض باقی بگذارید، حال با انتخاب Next، اولین اپلیکیشن شما در پیش رویتان نمایش داده می شود.

 

S7 300x207 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

تا اینجای کار یک صفحه خالی و بی ارزش ساخته ایم ! دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از مردم از برنامه نویسی اندروید نا امید می شوند ! پس خودتان را برای مرحله بعدی که مهم ترین مرحله این مقاله است آماده کنید !

 

قدم چهارم – ساخت یک چیز با ارزش !

زمانی که برنامه شما با موفقیت اجرا شد، شما در سمت چپ، نرم افزار اندروید استودیو مجموعه ای از فایل ها و فولدرها را در نمای درختی مشاهده می کنید که همه و همه دست به دست هم داده اند تا در بخش وسط، اولین اپ ما با نام Hello World! ساخته شود، خیلی هم عالی؛ سلام بر تو !

 

S8 300x163 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

(معمولا در تمامی زبان های برنامه نویسی، به جهت آنکه کاربر یا دانش آموز را با اولین پروژه آشنا کنند، پروژه ای با نام Hello World می سازند. اندروید استودیو این کار را به صورت خودکار برایتان انجام داده است.)

در همین ابتدای کار ممکن است متوجه باز بودن فایل activity_main.xml یا content_main.xml شده باشید. در واقع همانطور که پیش تر گفتیم فایل های XML همان لایوت های اپلیکیشن ما هستند. لایوت چیست؟ همین تصویری که از گوشی اندرویدی با عبارت Hello World مشاهده می کنید !

 

لایوت – Layout

لایوت content_main.xml را باز کنید. اندروید استودیو، یک نمای رندر شده از کدهای XML مربوط به لایوت ابتدایی را به ما نمایش می دهد، شما همچنین به مجموعه ای از ویدجت ها نیز دسترسی دارید که می توانید به سادگی آن را به لایوت فعلی اضافه کنید. برای مثال اگر شما می خواهید که در این صفحه یک دکمه داشته باشید، کافیست از قسمت ویدجت ها، یک Button را بر روی صفحه نمایش قرار دهید.

 

S9 300x163 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

همچنین سایر المنت ها نظیر جعبه متن، کومبو باکس، چک باکس و … را نیز می توانید بسته به نیاز خود وارد لایوت فعلی کنید. توجه داشته باشید که اسامی با معنی و دقیقی را برای هریک از المان های خود تعیین کنید، برای مثال ما با کلیک روی دکمه ای که به لایوت اضافه کردیم، مقادیر ID و Text را متناسب با سلیقه خودمان تنظیم کرده ایم. (توجه : Text در واقع مقداری است که بر روی دکمه نمایش داده می شود : یاس دانلود – ID در واقع یک کلمه با معناست که در کدنویسی باید به آن اشاره شود.)

همانطور که در تصویر زیر پیداست، ما Text = یاس دانلود – ID = BtnYas قرار داده ایم.

 

S10 300x163 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

برای مثال با کلیک بر روی ویدجت Hello World، می توانیم عبارت تکست آن را خودمان تغییر دهیم.

 

S11 300x163 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

توجه داشته باشید که در این قسمت شما می توانید به سایر تنظیمات همچون سایز و رنگ متن و ... نیز دسترسی داشته باشید. با اندکی دست کاری به نتایج جالبی دست پیدا می کنید.

 

حال از قسمت App > Java، فایل جاوای برنامه را با نام MainActivity.java اجرا کنید. این کدها، در واقع رفتار اپلیکیشن شما را تعریف می کنند.

کد زیر را درست قبل از آغاز قسمت “@Override, Public Boolean” درج کنید. به تصویر دقت کنید :

public void buttonOnClick(View v) {
Button BtnYas = (Button) v;
((Button) v).setText("Hello!");
}

 

S12 300x169 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

شاید بپرسید معنی این کد چیست؟ اساساً هرچیزی که در “void buttonOnClick” درج شود، بعد از کلیک شدن بر روی دکمه اجرا خواهد شد. در ادامه ما دکمه ای که بر روی آن کلیک شده را با کد “Button BtnYas = (Button) v;” پیدا کرده و مقدار تکست آن را به Hello! تغییر داده ایم.

اگر تا اینجای کار مسئله برایتان کمی گیج کننده بود بهتر است که خودتان دست به کار شده و کار را همراه با ما پیش ببرید، با کمی دست کاری کردن به خوبی سر از کار کد در می آورید.

احتمالا بعد از کپی کردن کد، با ارور عدم شناسایی Button مواجه شوید، نگران نباشید  چرا که اندروید استودیو بسیار هوشمند است ! در بالای صفحه با کلیک بر روی Import می توانید “import android.widget.Button;” را به پروژه اضافه کنید.

شما می توانید برای این کار، کدهای آن را به صورت دستی هم به قسمت Import ها وارد کنید :

import android.os.Bundle;
import android.support.design.widget.FloatingActionButton;
import android.support.design.widget.Snackbar;
import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.support.v7.widget.Toolbar;
import android.view.View;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuItem;
import android.widget.Button;

توجه داشته باشید که در انتهای هر خط کد، “;” تایپ شده که از اجزای ساختار زبان برنامه نویسی جاواست، تایپ نکردن آن در محل درست موجب ارور دادن برنامه می شود.

حال به content_main.xml برگردید. لایوتی که دکمه را در آن قرار داده اید، بر روی دکمه کلیک کنید و در قسمت Properties و مقدار onClick، می بایست متدی را که در مرحله قبل با یک تکه کد به قسمت جاوای برنامه اضافه کردیم را به این دکمه در لایوت متصل کنیم.

 

S13 300x163 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

حال تنها کاری که باید انجام دهیم، این است که برنامه ساخته شده را اجرا کنیم. آیکون سبز رنگ Run را از قسمت بالای اندروید استودیو اجرا کرده و Create Virtual Device را بزنید.

 

S14 300x235 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

یک دستگاه Nexus 4 را اضافه کرده و مراحل را پیش ببرید و دستگاه مجازی را اجرا کنید. حال با اجرای برنامه، بر روی دکمه کلیک کنید، اگر مراحل رو به درستی پیش برده باشید، متن دکمه می بایست از “یاس دانلود” به “Hello!” تغییر کند.

 

S15 300x235 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

توجه داشته باشید که شما همچنین برای اجرا و یا تست اپلیکیشن، می توانید از یک دستگاه فیزیکی نیز استفاده کنید. کافیست در حین اجرا و بعد از کلیک روی دکمه سبز رنگ Run، دستگاه خود را با کابل USB به سیستم متصل کنید و بعد از شناسایی، بر روی آن کلیک کنید و OK را کلیک کنید تا برنامه بر روی گوشی شما نصب شود.

 

S16 300x235 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

نتیجه کار را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

 

S17 300x177 - آموزش برنامه نویسی اندروید با نرم افزار Android Studio - مخصوص مبتدیان

 

قدم پنجم – چگونه بیشتر یاد بگیریم؟

خوب شاید همین حالا به این فکر بیفتید که این اپلیکیشن را بفروشیم ! اما باید به شما بگوئیم که حالا حالاها برای این فکر زود است ! تا اینجای کار به شما اصول اولیه راه اندازی و برنامه نویسی یکی از ابتدایی ترین اپلیکیشن های اندرویدی را آموزش دادیم. برای مثال ما نشان دادیم که با کلیک روی یک دکمه، یک تغییر اتفاق بیوفتد، حال این با شماست که برای مثال از تصاویر زیبا و یا سایر متغیرها کمک بگیرید تا یک چیز خلاقانه تر را بسازید.

اکنون چیزهای بسیاری برای یادگیری باقی مانده اند، هنوز حتی به بخش Android Manifest نرفته ایم ! مسائل بسیاری هستند که بحث در مورد آنان از این مقاله خارج هستند، اما باید بگوئیم اگر تصمیم شما برای برنامه نویسی اندروید جدی است، لازم است از هر منبعی که شده کمک بگیرید !

نکته بسیار مهم، دست کاری دائم است، اگر شما نیز می خواهید با مشکلات و پیچیدگی ها درگیر شوید بهتر است دست از سر اندروید استودیو بر ندارید ! تصور نکنید که جهان را با یک روز کدنویسی تغییر خواهید داد ! لازم است که برای ایده های خود به سختی تلاش کنید. برای مثال همین اپلیکیشن را می توانید با اضافه کردن چند لایوت یا دکمه گسترش دهید.

برای مثال ممکن است در زمانی لازم باشد که با کلیک روی یک دکمه، میخواهید یک فایل صوتی را پخش کنید. حال در گوگل باید سرچ کنید : How to play sound onClick Android – اینجاست که شما تصمیم گرفته اید یک برنامه نویس جدی و غیرقابل تسلیم شوید ! در ادامه با میلیون ها پاسخ در هم و پیچیده رو به رو می شود، اما در نهایت یک پاسخ برای مثال از Stack Overflow مشکل شما را حل می کند.

شما حتی می توانید سورس کد اپلیکیشن های موجود در اینترنت را دانلود و از نحوه کارکرد آنان اطلاعات کسب کنید، در بسیاری از موارد مهندسی معکوس هم کارساز است، حتی اگر لازم بود از کدهای آماده استفاده کنید، لازم نیست که همه را خودتان تایپ کرده باشید !

همین حالا دست به کار شده و برای هدفی که دارید سخت تلاش کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما بازدیدکنندگان وب سایت یاس دانلود قرار گرفته باشد.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR