آموزش تصویری حذف کردن سیستم عامل دوم و از بین بردن بوت دوگانه

آموزش تصویری حذف کردن سیستم عامل دوم و از بین بردن بوت دوگانه

 

حذف کردن سیستم عامل دوم و از بین بردن بوت دوگانه

| آموزش از بین بردن منوی Dual-Boot و حذف سیستم عامل اضافه |

 

آموزش تصویری حذف کردن سیستم عامل دوم و از بین بردن بوت دوگانه نام آموزش جدیدی است که در این مطلب از سایت یاس دانلود برای شما کاربران سیستم عامل ویندوز در نظر گرفته ایم. همزمان با عرضه سیستم عامل ویندوز 10 از سوی کمپانی مایکروسافت ، بسیاری از کاربران در به روز رسانی به این نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز مردد هستند. بسیاری از افراد به دلیل استفاده از نرم افزارهای قدیمی و عدم عرضه نسخه جدید این نرم افزار متناسب با ویندوز 10 ، تصمیم گرفته اند همچنان از یک سیستم عامل قدیمی استفاده کنند. به عنوان مثال برخی همچنان از سیستم عامل ویندوز XP و برخی از ویندوز 7 استفاده می کنند. در این میان ، تعدادی از افراد که شمار آنان نیز کم نیست ، اقدام به نصب 2 سیستم عامل در درایوهای جدا از هم می کنند.

در این مطلب از سایت یاس دانلود ، آموزشی را برای شما کاربران عزیز تدارک دیده ایم که به کمک آن بتوانید سیستم عامل اضافه خود را متناسب با نیازتان حذف و منوی بوت دوگانه را در ابتدای روشن شدن کامپیوتر ویرایش کنید. حذف دستی سیستم اضافی تا حدودی خطرناک است ، از این رو آموزشی را تدارک دیده ایم تا به واسطه آن بتوانید به صورت کاملاً امن ، سیستم عامل دلخواه خود را حذف و آن را از منوی بوت ویندوز نیز حذف کنید. هم اکنون می توانید ادامه این آموزش مفید را به صورت رایگان در ادامه مطلب سایت یاس دانلود مطلعه نمایید.

 

 

در این آموزش ، دو ویندوز 7 و 10 در کنار هم و در درایورهایی جدا از هم نصب شده اند. قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توان ویندوز 7 را بدون آسیب رساندن به ویندوز 10 به طور کامل حذف کرد. در ابتدا به شما یاد می دهیم که چگونه از نمایش آن در منوی بوت جلوگیری کنید.

بر روی منوی Start راست کلیک کرده و گزینه System را انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ ، همانند تصویر زیر گزینه Advanced system settings را کلیک کنید.

 

DualbootDisable1

 

در پنجره ای که تحت عنوان System Properties باز می شود ، تب Advanced را کلیک کنید. در ادامه بر روی دکمه Settings در قسمت Startup and Recovery کلیک کنید.

 

DualbootDisable2

 

در پنجره ای که تحت عنوان Startup and Recovery باز می شود ، سیستم عامل پیش فرض را Windows 10 انتخاب کنید. سپس گزینه Time to display list of operating system را نیز غیرفعال کنید.

 

DualbootDisable3

 

یک بار کامپیوتر خود را Restart کنید. مشاهده خواهید کرد که منوی بوت دوگانه از بین رفته است.

حال تنها یک قدم تا پایان کار فاصله دارید ، شما می بایست محتوای پارتیشن مربوط به ویندوز 7 را پاک کنید. در نظر داشته باشید کلیه فایل ها و تنظیمات شما در سیستم عامل اضافه در این پارتیشن قرار دارد ، در صورت نیاز از فایل های شخصی بک آپ بگیرید یا آنان را در درایوی دیگر منتقل کنید.

پس از انجام مراحل بالا ، اکنون بر روی منوی Start راست کلیک کرده و Disk Management را انتخاب کنید. پارتیشن مربوط به Windows 7 را شناسایی و ضمن راست کلیک کردن بر روی آن گزینه Delete Volume را کلیک کنید. به منظور تأیید این عملیات Yes را کلیک کنید. این پارتیشن با عبارت Free space جایگزین میشود. اما هنوز به طور کامل حذف نشده است ، این بار روی Free space راست کلیک کرده و Delete Partition را انتخاب و مجدداً فرآیند را تأیید کنید. حال می توانید فضای آزاد ایجاد شده را به یک پارتیشن دیگر اضافه کنید. به عنوان مثال می توانید با راست کلیک بر روی یکی دیگر از پارتیشن های دلخواهتان ، فضای آن را با انتخاب گزینه Extend Volume افزایش دهید.

 

DualbootDisable4

 

تبریک ! شما با موفقیت سیستم عامل دوم را حذف کرده و از نمایش منوی بوت دوگانه جلوگیری کرده اید.

 



مهرگان آی‌تی


فایروال
نرم افزارها و بازی‌هایی که دارای کرک، سریال یا Patch هستند، در صورت اتصال به اینترنت غیرفعال میشوند. برای جلوگیری از اتصال نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، باید از Firewall استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها دچار مشکل خرابی کرک نشوید.



ترافیک نیمه بها
سایت و سرور دانلود "یاس دانلود" در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.
راهنمای دانلود گزارش نسخه جدید گزارش ارور 404 مشاهده QR